Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMRE SEZGİN


Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: M. Emre Sezgin

E-posta: esezgin@cu.edu.tr
İş Telefonu: +90 322 338 6688 Dahili: 105
Web: http://www.esezgin.com
Ofis: Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Kat:1
Posta Adresi: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 01330 Sarıçam/ADANA

Metrikler

Yayın

48

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

3

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (TrDizin)

11

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

15

Proje

9
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2002 - 2009

2002 - 2009

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

1998 - 2002

1998 - 2002

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

1993 - 1997

1993 - 1997

Lisans

Gazi Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Elektronik Ve Bilgisayar Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2009

2009

Doktora

Çok ortamlı öğrenmede bilişsel kuram ilkelerine göre hazırlanan öğretim yazılımının bilişsel yüke, öğrenme düzeylerine ve kalıcılığa etkisi

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

2002

2002

Yüksek Lisans

İkili kodlama kuramına dayalı olarak hazırlanan multimedya ders yazılımının fen bilgisi öğretimindeki akademik başarıya, öğrenme düzeylerine ve kalıcılığa etkisi

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

2012 - 2018

2012 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

Yönetimsel Görevler

2013 - 2021

2013 - 2021

Bölüm Başkan Yardımcısı

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

2013 - 2019

2013 - 2019

Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü

2013 - 2019

2013 - 2019

Enstitü Müdür Yardımcısı

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Akademi Dışı Deneyim

1998 - 1999

1998 - 1999

ÖĞRETMEN

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI CEYHAN ANADOLU TEKNİK LİSE VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ, ÖĞRETMEN

Makaleler

Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (6)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. Üniversite Öğrencilerinin Açık Öğrenme ve Uzaktan Eğitime Bakış Açısı

SEZGİN M. E., UĞUZ S.

NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI PROFESYONEL EĞİTİM KONFERANSI, Nevşehir, Türkiye, 23 Ağustos 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

2. Lise Öğretmenlerinin Teknostres Düzeylerinin Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi

SEZGİN M. E., UĞUZ S.

NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI PROFESYONEL EĞİTİM KONFERANSI, Nevşehir, Türkiye, 23 Ağustos 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

3. Öz-Düzenleyici Öğrenme Kavramına Yönelik Bir Meta-Sentez Çalışması

SEZGİN M. E., ARSLAN NAMLI N.

VII. International Eurasian Educational Research Congress- ONLINE, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. DİJİTAL ÖYKÜLEME KAVRAMINA YÖNELİK BİR META-SENTEZ ÇALIŞMASI

SEZGİN M. E., ARSLAN NAMLI N., ŞENKAL O.

VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1600-1607, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

7. MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA BECERİLERİNE İLİŞKİN ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

SEZGİN M. E., ŞENKAL O.

13. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2019), Kırşehir, Türkiye, 2 Mayıs - 04 Kasım 2019, ss.57-60, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Siber Zorbalık Kavramı Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlere İlişkin Bir Meta-Sentez Çalışması

ARSLAN NAMLI N., SEZGİN M. E., ŞENKAL O.

12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Öğretmen Adaylarının Bilişimsel Düşünme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Çukurova Üniversitesi Örneği

SEZGİN M. E., ARSLAN NAMLI N., ŞENKAL O.

12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Güvenliği Farkındalıkları: Çukurova Üniversitesi Örneği

SEZGİN M. E.

11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. Can Analogies Support Elementary School Students? Meaningful Learning Performance: Classical Analogies versus Participatory Analogies

EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E.

XIV. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Odessa, Ukrayna, 23 - 26 Ağustos 2017, cilt.1, ss.201, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. University Students' Attitudes towards Computer Programming: Sample of a Vocational High School in Turkey

SEZGİN M. E., EFENDİOĞLU A.

XIV. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Odessa, Ukrayna, 23 - 26 Ağustos 2017, cilt.1, ss.184, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Sosyal Medya-Teknoloji Kullanımı Ve Tutumları Ölçeğinin Türkçeye Uyarlama Çalışması

SEZGİN M. E., ŞENKAL O., ARSLAN NAMLI N.

11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.1085-1086, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. SOSYAL MEDYA/TEKNOLOJİ KULLANIMI VE TUTUMLARI ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLAMA ÇALIŞMASI

SEZGİN M. E., ŞENKAL O., ARSLAN NAMLI N.

11th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.1085-1086, (Özet Bildiri)

2015

2015

15. The Effects of Multimedia Courseware Designed Based on Cognitive Theory of Multimedia Learning on Academic Achievement, Cognitive Load and Instructional Efficiency

SEZGİN M. E.

The 3rd International Congress on Curriculum andInstruction (ICCI 2015), Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.384, (Özet Bildiri)

2014

2014

16. Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ağ Bilgi Güvenlik Farkındalıkları

SEZGİN M. E., ŞENKAL O.

Akademik Bilişim 2014, Türkiye, 5 - 07 Şubat 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

17. Fatih Projesi kapsamında öğretmen öğrenci ve veli koordinasyonu ve bilgisayar okuryazarlık düzeyleri

Dinçer S., Şenkal O., Sezgin M. E.

Akademik Bilişim 2013, Antalya, Türkiye, 23 - 25 Ocak 2013, ss.12-16, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

18. The effects of using Jigsaw technique (based on cooperative learning model) in information technology teaching

Dinçer S., Şenkal O., Mavaşoğlu M., Sezgin M. E.

European Conference on Curriculum Studies, Braga, Portekiz, 18 - 19 Ekim 2013, ss.401-407, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

20. Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar ve Bilişim Güvenliği Konusunda Değerlendirilmesi

EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E., BERKANT H. G.

II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

21. Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar ve Bilişim Güvenligi Konusunda Değerlendirilmesi

EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E., Berkant H. G.

II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2008, cilt.1, ss.1181-1189, (Tam Metin Bildiri)

2001

2001

22. İkili Kodlama Kuramına Dayalı Olarak Hazırlanan Multimedya Ders Yazılımının Fen Bilgisi Öğretiminde Akademik Başarıya Etkisi

SEZGİN M. E., KÖYMEN Ü.

I. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu ve Fuarı, 28 - 30 Kasım 2001, (Tam Metin Bildiri)

2000

2000

23. WWW İçin Etkili Öğretim Materyali Tasarım Önerileri

KOÇOĞLU Ç., SEZGİN M. E.

VI. ”Türkiye’xxde Internet” Konferansı, Türkiye, 9 - 11 Kasım 2000, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

1999

1999

24. Fen Bilgisi Öğretiminde Yeni Tekniklerin Kullanılması

TEKDAL M., SEZGİN M. E.

1. Uluslararası Katılımlı Eğitimde Bilgi Teknolojileri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 14 - 16 Ekim 1999, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. KALİTE GÜVENCESİNİ SAĞLAMADA ELEKTRONİK DEVRE ELEMANLARI DERSİNİN ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENME ORTAMINDA TASARLANMASI

SEZGİN M. E.

TYYÇ Kapsamında Lisans Düzeyinde Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Tasarlanması, Hamutoğlu, N. Burçin; Çukurbaşı, Barış; Kıyıcı, Mübin, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.139-166, 2022

2021

2021

2. TEKNOLOJİ ODAĞINDA EVDE HAYAT BOYU ÖĞRENME

SEZGİN M. E.

Evde Eğitim ve Öğretim İçin Teknoloji Kullanımı: Teori, Uygulamalar ve Geleceğe Bakış, Köse, Utku, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.31-44, 2021

2019

2019

3. MBOT’U NASILTANIMLARIM?

SEZGİN M. E., ARSLAN NAMLI N.

KODLARDAN ROBOTLARA, Ozan ŞENKAL, Editör, PEGEM, Ankara, ss.26-56, 2019

2019

2019

4. LEGO NEDİR?

ŞENKAL O., SEZGİN M. E.

KODLARDAN ROBOTLARA, Şenkal Ozan, Editör, PEGEM, Ankara, ss.59-107, 2019

2018

2018

5. ÖĞRETİM SÜRECİNDE TEKNOLOJİK YAKLAŞIMLAR

SEZGİN M. E.

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ, Efendioğlu, A. Hurioğlu, L., Editör, Murat Yayınları, Ankara, ss.257-278, 2018

2018

2018

6. Eğitim Programı ve Öğretim Hedefleri

HURİOĞLU L., EFENDİOĞLU A., KABLAN Z., TUNCER M., BERKANT H. G., KARABACAK K., et al.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Dr Öğretim Üyesi Lili HURİOĞLU, Doç. Dr. Akın Efendioğlu, Editör, Murat Yayınları, Ankara, ss.19-42, 2018

2018

2018

7. Öğrenme ve Öğretim Stratejileri

EKŞİOĞLU S., GÜZEL YÜCE S., HURİOĞLU L., KABLAN Z., TUNCER M., BERKANT H. G., et al.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lili Hurioğlu, Akın Efendioğlu, Editör, Murat Yayınları, Ankara, ss.175-192, 2018

2017

2017

8. EĞİTİM KURUMLARINDAGENEL KONTROL ANALİZİ

ŞENKAL O., SEZGİN M. E., AYDIN M.

EĞİTİM KURUMLARINDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ, OZAN ŞENKAL, Editör, Akademisyen Yayınevi, Adana, ss.113, 2017

2017

2017

9. EĞİTİM KURUMLARINDA ZORUNLU SORUMLULUKLAR

SEZGİN M. E., AYDIN M.

EĞİTİM KURUMLARINDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ, ŞENKAL Ozan, Editör, Akademisyen, Ankara, ss.39-50, 2017

2017

2017

10. EĞİTİM KURUMLARINDA İSG ÇALIŞMALARI

SEZGİN M. E., AKIN ŞENKAL Ö.

EĞİTİM KURUMLARINDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ, ŞENKAL Ozan, Editör, Akademisyen, Ankara, ss.13-32, 2017

2017

2017

11. İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE GİRİŞ

SEZGİN M. E.

EĞİTİM KURUMLARINDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ, ŞENKAL Ozan, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.5-12, 2017

2017

2017

12. EĞİTİM KURUMLARINDA GENEL KONTROL ANALİZİ

ŞENKAL O., SEZGİN M. E., AYDIN M.

EĞİTİM KURUMLARINDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ, ŞENKAL Ozan, Editör, Akademisyen, Ankara, ss.113-148, 2017

2014

2014

13. Psiko-Motor Davranışların Ölçülmesi

SEZGİN M. E.

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Baştürk, A., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.353-365, 2014

2014

2014

14. Psiko-Motor Davranışların Ölçülmesi

SEZGİN M. E.

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Baştürk, Savaş, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.351-366, 2014

2009

2009

16. Veri İletim Ortamları

SEZGİN M. E.

Bilgisayar Ağları ve İletişim, KUZU, ABDULLAH, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.35-58, 2009

Desteklenen Projeler

2019 - 2019

2019 - 2019

Robotik Kodlama İle Matematik Öğretiyorum

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Aslan D. (Yürütücü), Ördek S., Gürgah Oğul İ., Emen M., Kılıçay V., Şenkal O., et al.

2017 - 2019

2017 - 2019

ROBOTİK LABORATUVARI KURULUMU

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Alt Yapı

ŞENKAL O. (Yürütücü), SEZGİN M. E., ARSLAN NAMLI N., KILINÇ O.

2017 - 2018

2017 - 2018

Yenilenebilir Eneji Kaynakları hakkında e-bilgi PlatformuSürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ŞENKAL O. (Yürütücü), ARSLAN NAMLI N., EVLİCE E., SEZGİN M. E.

2017 - 2017

2017 - 2017

University Students Attitudes towards Computer Programming Sample of a Vocational High School in Turkey

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

SEZGİN M. E. (Yürütücü)

2016 - 2017

2016 - 2017

Ön Ergen Bireylerin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

DİNÇER S. (Yürütücü), SEZGİN M. E., ŞENKAL O., MAVAŞOĞLU M.

2014 - 2016

2014 - 2016

Öz-Düzenleyici Öğrenme Stratejileri Eğitim Modelinin Yetişkin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ŞEKER M. (Yürütücü), SEZGİN M. E.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 3

h-indeksi (WOS): 1