Eğitim Bilgileri
2002 - 2009
2002 - 2009Doktora
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Gazi Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Elektronik Ve Bilgisayar Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Çok ortamlı öğrenmede bilişsel kuram ilkelerine göre hazırlanan öğretim yazılımının bilişsel yüke, öğrenme düzeylerine ve kalıcılığa etkisi
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
2002
2002Yüksek Lisans
İkili kodlama kuramına dayalı olarak hazırlanan multimedya ders yazılımının fen bilgisi öğretimindeki akademik başarıya, öğrenme düzeylerine ve kalıcılığa etkisi
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2012 - 2018
2012 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2013 - 2021
2013 - 2021Bölüm Başkan Yardımcısı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2013 - 2019
2013 - 2019Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2013 - 2019
2013 - 2019Enstitü Müdür Yardımcısı
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Akademi Dışı Deneyim
1998 - 1999
1998 - 1999ÖĞRETMEN
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI CEYHAN ANADOLU TEKNİK LİSE VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ, ÖĞRETMEN
Makaleler
Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (6)
2021
20211. Occupational Health and Safety Education at Inclusive Vocational Schools in Turkey
ŞENKAL O., Kanik R., SEZGİN M. E., AKIN ŞENKAL Ö.
SAGE OPEN
, cilt.11, sa.4, 2021 (SSCI, Scopus)
2016
20162. The Effects of Multimedia Courseware Design Based on Cognitive Theory of Multimedia Learning on Academic Achievement and Instructional Efficiency
SEZGİN M. E., Coskun M.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.45, sa.2, ss.405-421, 2016 (ESCI, TRDizin)
2013
20133. Investigating Students Perceptions On Feedback In Distance Education Program A Case Study In Turkey
ŞEKER M., SEZGİN M. E.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.22, sa.1, ss.513-528, 2013 (TRDizin)
2007
20074. E Devlet Uygulamalarında Bilgi ve Paylaşım Güvenliği
EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.16, sa.2, ss.219-236, 2007 (TRDizin)
2007
20075. E devlet uygulamalarında bilgi ve paylaşım güvenliği
EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.16, sa.2, ss.219-236, 2007 (TRDizin)
2003
20036. Çok ortamlı öğrenmede ikili kodlama kuramı ve bilişsel model
ALDAĞ H., SEZGİN M. E.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.11, sa.11, ss.121-135, 2003 (TRDizin)
2002
20027. Multimedya uygulamalarında ikili kodlama kuramı
ALDAĞ H., SEZGİN M. E.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.15, sa.15, ss.29-44, 2002 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Üniversite Öğrencilerinin Açık Öğrenme ve Uzaktan Eğitime Bakış Açısı
SEZGİN M. E., UĞUZ S.
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI PROFESYONEL EĞİTİM KONFERANSI, Nevşehir, Türkiye, 23 Ağustos 2021, (Özet Bildiri)
2021
20212. Lise Öğretmenlerinin Teknostres Düzeylerinin Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi
SEZGİN M. E., UĞUZ S.
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI PROFESYONEL EĞİTİM KONFERANSI, Nevşehir, Türkiye, 23 Ağustos 2021, (Özet Bildiri)
2020
20203. Öz-Düzenleyici Öğrenme Kavramına Yönelik Bir Meta-Sentez Çalışması
SEZGİN M. E., ARSLAN NAMLI N.
VII. International Eurasian Educational Research Congress- ONLINE, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
20194. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayar Programlamaya İlişkin Tutumlarının ve Bilişimsel Düşünme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
SEZGİN M. E.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1718-1722, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. DİJİTAL ÖYKÜLEME KAVRAMINA YÖNELİK BİR META-SENTEZ ÇALIŞMASI
SEZGİN M. E., ARSLAN NAMLI N., ŞENKAL O.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1600-1607, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Bilişim Teknolojileri Alanı Öğrencilerinin Bilgisayar Programlama Becerilerine İlişkin Özelliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
SEZGİN M. E., ŞENKAL O.
13. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Kırşehir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.57-60, (Özet Bildiri)
2019
20197. MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA BECERİLERİNE İLİŞKİN ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
SEZGİN M. E., ŞENKAL O.
13. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2019), Kırşehir, Türkiye, 2 Mayıs - 04 Kasım 2019, ss.57-60, (Özet Bildiri)
2018
20188. Siber Zorbalık Kavramı Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlere İlişkin Bir Meta-Sentez Çalışması
ARSLAN NAMLI N., SEZGİN M. E., ŞENKAL O.
12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
20189. Öğretmen Adaylarının Bilişimsel Düşünme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Çukurova Üniversitesi Örneği
SEZGİN M. E., ARSLAN NAMLI N., ŞENKAL O.
12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2017
201710. Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Güvenliği Farkındalıkları: Çukurova Üniversitesi Örneği
SEZGİN M. E.
11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. Can Analogies Support Elementary School Students? Meaningful Learning Performance: Classical Analogies versus Participatory Analogies
EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E.
XIV. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Odessa, Ukrayna, 23 - 26 Ağustos 2017, cilt.1, ss.201, (Özet Bildiri)
2017
201712. University Students' Attitudes towards Computer Programming: Sample of a Vocational High School in Turkey
SEZGİN M. E., EFENDİOĞLU A.
XIV. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Odessa, Ukrayna, 23 - 26 Ağustos 2017, cilt.1, ss.184, (Özet Bildiri)
2017
201713. Sosyal Medya-Teknoloji Kullanımı Ve Tutumları Ölçeğinin Türkçeye Uyarlama Çalışması
SEZGİN M. E., ŞENKAL O., ARSLAN NAMLI N.
11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.1085-1086, (Özet Bildiri)
2017
201714. SOSYAL MEDYA/TEKNOLOJİ KULLANIMI VE TUTUMLARI ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLAMA ÇALIŞMASI
SEZGİN M. E., ŞENKAL O., ARSLAN NAMLI N.
11th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.1085-1086, (Özet Bildiri)
2015
201515. The Effects of Multimedia Courseware Designed Based on Cognitive Theory of Multimedia Learning on Academic Achievement, Cognitive Load and Instructional Efficiency
SEZGİN M. E.
The 3rd International Congress on Curriculum andInstruction (ICCI 2015), Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.384, (Özet Bildiri)
2014
201416. Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ağ Bilgi Güvenlik Farkındalıkları
SEZGİN M. E., ŞENKAL O.
Akademik Bilişim 2014, Türkiye, 5 - 07 Şubat 2014, (Özet Bildiri)
2013
201317. Fatih Projesi kapsamında öğretmen öğrenci ve veli koordinasyonu ve bilgisayar okuryazarlık düzeyleri
Dinçer S., Şenkal O., Sezgin M. E.
Akademik Bilişim 2013, Antalya, Türkiye, 23 - 25 Ocak 2013, ss.12-16, (Tam Metin Bildiri)
2013
201318. The effects of using Jigsaw technique (based on cooperative learning model) in information technology teaching
Dinçer S., Şenkal O., Mavaşoğlu M., Sezgin M. E.
European Conference on Curriculum Studies, Braga, Portekiz, 18 - 19 Ekim 2013, ss.401-407, (Tam Metin Bildiri)
2013
201319. Fatih Projesi Kapsamında Öğretmen Öğrenci veVeli Koordinasyonu ve Bilgisayar Okuryazarlık Düzeyleri
DİNÇER S., ŞENKAL O., SEZGİN M. E.
Akademik Bilişim, Türkiye, 23 - 25 Ocak 2013, ss.24, (Özet Bildiri)
2008
200820. Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar ve Bilişim Güvenliği Konusunda Değerlendirilmesi
EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E., BERKANT H. G.
II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200821. Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar ve Bilişim Güvenligi Konusunda Değerlendirilmesi
EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E., Berkant H. G.
II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2008, cilt.1, ss.1181-1189, (Tam Metin Bildiri)
2001
200122. İkili Kodlama Kuramına Dayalı Olarak Hazırlanan Multimedya Ders Yazılımının Fen Bilgisi Öğretiminde Akademik Başarıya Etkisi
SEZGİN M. E., KÖYMEN Ü.
I. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu ve Fuarı, 28 - 30 Kasım 2001, (Tam Metin Bildiri)
2000
200023. WWW İçin Etkili Öğretim Materyali Tasarım Önerileri
KOÇOĞLU Ç., SEZGİN M. E.
VI. ”Türkiye’xxde Internet” Konferansı, Türkiye, 9 - 11 Kasım 2000, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
1999
199924. Fen Bilgisi Öğretiminde Yeni Tekniklerin Kullanılması
TEKDAL M., SEZGİN M. E.
1. Uluslararası Katılımlı Eğitimde Bilgi Teknolojileri Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 14 - 16 Ekim 1999, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. KALİTE GÜVENCESİNİ SAĞLAMADA ELEKTRONİK DEVRE ELEMANLARI DERSİNİN ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENME ORTAMINDA TASARLANMASI
SEZGİN M. E.
TYYÇ Kapsamında Lisans Düzeyinde Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Tasarlanması, Hamutoğlu, N. Burçin; Çukurbaşı, Barış; Kıyıcı, Mübin, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.139-166, 2022
2021
20212. TEKNOLOJİ ODAĞINDA EVDE HAYAT BOYU ÖĞRENME
SEZGİN M. E.
Evde Eğitim ve Öğretim İçin Teknoloji Kullanımı: Teori, Uygulamalar ve Geleceğe Bakış, Köse, Utku, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.31-44, 2021
2019
20193. MBOT’U NASILTANIMLARIM?
SEZGİN M. E., ARSLAN NAMLI N.
KODLARDAN ROBOTLARA, Ozan ŞENKAL, Editör, PEGEM, Ankara, ss.26-56, 2019
2019
20194. LEGO NEDİR?
ŞENKAL O., SEZGİN M. E.
KODLARDAN ROBOTLARA, Şenkal Ozan, Editör, PEGEM, Ankara, ss.59-107, 2019
2018
20185. ÖĞRETİM SÜRECİNDE TEKNOLOJİK YAKLAŞIMLAR
SEZGİN M. E.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ, Efendioğlu, A. Hurioğlu, L., Editör, Murat Yayınları, Ankara, ss.257-278, 2018
2018
20186. Eğitim Programı ve Öğretim Hedefleri
HURİOĞLU L., EFENDİOĞLU A., KABLAN Z., TUNCER M., BERKANT H. G., KARABACAK K., et al.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Dr Öğretim Üyesi Lili HURİOĞLU, Doç. Dr. Akın Efendioğlu, Editör, Murat Yayınları, Ankara, ss.19-42, 2018
2018
20187. Öğrenme ve Öğretim Stratejileri
EKŞİOĞLU S., GÜZEL YÜCE S., HURİOĞLU L., KABLAN Z., TUNCER M., BERKANT H. G., et al.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lili Hurioğlu, Akın Efendioğlu, Editör, Murat Yayınları, Ankara, ss.175-192, 2018
2017
20178. EĞİTİM KURUMLARINDAGENEL KONTROL ANALİZİ
ŞENKAL O., SEZGİN M. E., AYDIN M.
EĞİTİM KURUMLARINDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ, OZAN ŞENKAL, Editör, Akademisyen Yayınevi, Adana, ss.113, 2017
2017
20179. EĞİTİM KURUMLARINDA ZORUNLU SORUMLULUKLAR
SEZGİN M. E., AYDIN M.
EĞİTİM KURUMLARINDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ, ŞENKAL Ozan, Editör, Akademisyen, Ankara, ss.39-50, 2017
2017
201710. EĞİTİM KURUMLARINDA İSG ÇALIŞMALARI
SEZGİN M. E., AKIN ŞENKAL Ö.
EĞİTİM KURUMLARINDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ, ŞENKAL Ozan, Editör, Akademisyen, Ankara, ss.13-32, 2017
2017
201711. İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE GİRİŞ
SEZGİN M. E.
EĞİTİM KURUMLARINDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ, ŞENKAL Ozan, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.5-12, 2017
2017
201712. EĞİTİM KURUMLARINDA GENEL KONTROL ANALİZİ
ŞENKAL O., SEZGİN M. E., AYDIN M.
EĞİTİM KURUMLARINDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ, ŞENKAL Ozan, Editör, Akademisyen, Ankara, ss.113-148, 2017
2014
201413. Psiko-Motor Davranışların Ölçülmesi
SEZGİN M. E.
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Baştürk, A., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.353-365, 2014
2014
201414. Psiko-Motor Davranışların Ölçülmesi
SEZGİN M. E.
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Baştürk, Savaş, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.351-366, 2014
2011
201115. Her Yönüyle Bilgisayar Eğitimi Yenilenmiş 2. Baskı
EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E.
Karahan Kitabevi, Adana, 2011
2009
200916. Veri İletim Ortamları
SEZGİN M. E.
Bilgisayar Ağları ve İletişim, KUZU, ABDULLAH, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.35-58, 2009
2008
200817. Her Yönüyle Bilgisayar Eğitimi
EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E.
Karahan Kitapevi, Adana, 2008
Desteklenen Projeler
2018 - 2020
2018 - 2020Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Bilişim Teknolojileri Alanı Öğrencilerinin Bilgisayar Programlama Becerilerine İlişkin Özelliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
SEZGİN M. E. (Yürütücü), ŞENKAL O.
2019 - 2019
2019 - 2019Robotik Kodlama İle Matematik Öğretiyorum
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Aslan D. (Yürütücü), Ördek S., Gürgah Oğul İ., Emen M., Kılıçay V., Şenkal O., et al.
2018 - 2019
2018 - 2019Öğretmen adaylarının siber zorbalık kavramına yönelik problem çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir öğretim tasarımı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ŞENKAL O. (Yürütücü), ARSLAN NAMLI N., SEZGİN M. E.
2017 - 2019
2017 - 2019ROBOTİK LABORATUVARI KURULUMU
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Alt Yapı
ŞENKAL O. (Yürütücü), SEZGİN M. E., ARSLAN NAMLI N., KILINÇ O.
2017 - 2018
2017 - 2018
Yenilenebilir Eneji Kaynakları hakkında e-bilgi Platformu
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ŞENKAL O. (Yürütücü), ARSLAN NAMLI N., EVLİCE E., SEZGİN M. E.
2017 - 2017
2017 - 2017University Students Attitudes towards Computer Programming Sample of a Vocational High School in Turkey
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
SEZGİN M. E. (Yürütücü)
2016 - 2017
2016 - 2017Ön Ergen Bireylerin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DİNÇER S. (Yürütücü), SEZGİN M. E., ŞENKAL O., MAVAŞOĞLU M.
2014 - 2016
2014 - 2016Öz-Düzenleyici Öğrenme Stratejileri Eğitim Modelinin Yetişkin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ŞEKER M. (Yürütücü), SEZGİN M. E.