Eğitim Bilgileri
1990 - 1994
1990 - 1994Doktora
University of Exeter, Arts And Humanities, Uygulamali Dilbilimi, Birleşik Krallık
1986 - 1989
1986 - 1989Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
1979 - 1984
1979 - 1984Lisans
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabanci Diller / Ingiliz Dili Egitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
1994
1994Doktora
PHONEMIC IDENTIFICATIONS in ENGLISH: A Case of Interlingual Transfer by Adult Speakers of Turkish, Japanese, and Arabic
University of Exeter, Arts And Humanities, Uygulamali Dilbilimi
1989
1989Yüksek Lisans
Interference: Turkish Case-markers Transfer to English Prepositional Utterances
Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngiliz Dili Eğitimi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüFransızca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorProf. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
1994 - 2006
1994 - 2006Yrd. Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
1985 - 1993
1985 - 1993Araştırma Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorADEK Komisyonu Başkanı
Hakkari Üniversitesi
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorÜAK Üyesi
Hakkari Üniversitesi
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorRektör Yardımcısı
Hakkari Üniversitesi
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorDekan
Hakkari Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorRektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Hakkari Üniversitesi
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorAkademik Kurul Üyesi
Hakkari Üniversitesi, Iktisadi Idari Bilimler Fakultesi
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorAkademik Kurul Üyesi
Hakkari Üniversitesi, Egitim Fakultesi
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorAkademik Kurul Üyesi
Hakkari Üniversitesi, Ilahiyat Fakultesi
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorBAP Bilimsel Komisyon Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabanci Diller
2012 - 2013
2012 - 2013Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabanci Diller
2011 - 2013
2011 - 2013Uluslararası Ofis Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabanci Diller
2009 - 2011
2009 - 2011Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabanci Diller
2006 - 2009
2006 - 2009Bölüm Başkan Yardımcısı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabanci Diller
Makaleler
2025
20251. The repercussion of the 6 February earthquake in Türkiye on education with specific reference to ELT
DEMİRYÜREK A., BADA E.
Acta Psychologica
, cilt.259, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Introduction
ÖZKAN Y., TUNCER H., BADA E.
An Approach to Digitalization in Language Teaching from Different Perspectives: A Reflection of Empirical Work
, 2024 (Scopus)
2023
20233. İNGİLİZ DİLİ ÖĞRENİMİNDE TÜRK KÜLTÜRÜNE AİT OLMAYAN KISA HİKAYELER İLE TÜRK KÜLTÜRÜNÜ İHTİVA EDEN KISA HİKAYELERİN KARŞILAŞTIRILMASI: ÖĞRENCİ ALGILARI
Demiryürek A., Bada E.
Hakkari Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.1, ss.54-72, 2023 (TRDizin)
2022
20224. Fluency in L2: Read and Spontaneous Speech Pausing Patterns of Turkish, Swahili, Hausa and Arabic Speakers of English
Eren O., Kilic M., BADA E.
JOURNAL OF PSYCHOLINGUISTIC RESEARCH
, cilt.51, sa.2, ss.237-253, 2022 (SSCI)
2021
20215. Interlanguage Development of Turkish Speakers of English: Exploring Oral and Written Communication Strategies
YAKUT İ., BADA E.
Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes
, cilt.9, sa.4, ss.611-626, 2021 (Scopus)
2021
20216. Epicene pronoun usage in the social sciences: The case of research articles
Yakut İ., Genç B., Bada E.
JOURNAL OF ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES , cilt.52, ss.1-15, 2021 (AHCI, SSCI, Scopus)
2021
20217. Lexical Bundles in L1 and L2 English Doctoral Dissertations
Yakut İ., Yuvayapan F., Bada E.
Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes
, cilt.9, sa.3, ss.475-493, 2021 (Scopus)
2021
20218. An EFL Program Evaluation: A Case From Turkey
KUZU E., ÖZKAN Y., BADA E.
The Reading Matrix: An International Online , cilt.21, sa.1, ss.94-106, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20209. HİZMETİÇİ EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ VE ETKİLİ ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
YILMAZ Z. N., AYDIN ŞENGÜL Ö., BADA E.
Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.213-234, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202010. L1 and L2 Read Speech Habits: Pause Patterns from a Crosslinguistic Perspective
EREN Ö., KILIÇ M., BADA E.
The Reading Matrix , cilt.20, sa.1, ss.186-200, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202011. L1 and L2 Read Speech Habits: Pause Patterns from a CrosslinguisticPerspective
EREN Ö., KILIÇ M., BADA E.
The Reading Matrix , cilt.20, sa.1, ss.186-200, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201912. Pausing Patterns Preceding and Following Adverbial Clause Conjunctions in English: A Prosodic Analysis of Native and Non-Native Speakers of English
KILIÇ M., BADA E.
TESL-EJ
, cilt.23, sa.2, ss.1-17, 2019 (Scopus)
2019
201913. THE IMPACT OF TEACHING TOPICAL STRUCTURE ANALYSIS ON WRITING PERFORMANCE OF TURKISH EFL SPEAKERS
ÇEPNİ G., BADA E.
PEOPLE: International Journal of Social Sciences
, cilt.5, sa.1, ss.366-378, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201814. Sustainability in English Academic Writing:The Binary Dilemma on Pronoun Utilization
BADA E., GENÇ B.
Discourse and Communication for Sustainable Education
, cilt.9, sa.2, ss.40-48, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201815. Utilization of active and passive constructions in Englishacademic writing
BADA E., ULUM Ö. G.
InternationalJournal of Human Sciences
, cilt.15, sa.1, ss.413-421, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201716. Question Types in EFL Course Books
ÇEPNİ G., BADA E.
Journal of Education and Practice , 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201717. English: Well beyond the inner circle dominance
BADA E., ULUM Ö. G.
Journal of Human Sciences , 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201718. Postgraduate courses on a virtual classroom platform
EREN Ö., ÖZTÜRK KARATAŞ T., TURAN C., BADA E.
TOJET
, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201719. Applying Speech Analysis Software to Linguistic Research: A Case Study on Pause Patterns
EREN Ö., KILIÇ M., BADA E.
TOJET
, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201720. A Variety of Turkish in Mid-south Turkey: Arabic-Turkish Inter-language
ÖRDEM E., BADA E.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.5, sa.1, ss.12, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201621. Cultural Elements in EFL Course Books
ULUM Ö. G., BADA E.
Gaziantep University Journal of Social Sciences , cilt.15, sa.1, ss.15-26, 2016 (TRDizin)
2016
201622. My culture is engraved on my tombstone
BADA E., ULUM Ö. G.
Journal of Human Sciences , 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201623. Topical Structure in Argumentative Essays of EFL Learners and Implications for Writing Classes
KILIÇ M., GENÇ B., BADA E.
Journal of Language and Linguistic Studies , 2016 (TRDizin)
2016
201624. Cultural discourse embedded in truck scripts
ULUM Ö. G., BADA E.
International Journal of Human Sciences , 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201625. Lexical Collocations verb noun across Written Academic Genres in English
ÖRDEM E., BADA E.
European Journal of Education Studies , 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201526. The Effective Public Speaker for Students of English
BADA E., ÖZKAN Y., GENÇ B.
IJC - International Journal of Communication , cilt.25, ss.7-19, 2015 (Hakemli Dergi)
2012
201227. Use of first person pronouns: A corpus based study of journal articles
Basal A., BADA E.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, sa.3, ss.1777-1788, 2012 (SCI-Expanded)
2012
201228. Procedure of an ELT Course Enhanced by Blogging
ÖZKAN Y., BADA E.
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.32, sa.2, ss.47-55, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201129. Pausing preceding and following que in the production of native speakers of French
Genç B., MAVAŞOĞLU M., BADA E.
Canadian Journal of Applied Linguistics , cilt.14, sa.1, ss.144-154, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201130. Pausing preceding and following que in the production of native speakers of French
Genc B., Mavasoglu M., BADA E.
Canadian Journal of Applied Linguistics , cilt.1, sa.14, ss.144-154, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201131. Pausing preceding and following à de in infinitive phrases in the production of native and non native speakers of French
GENÇ B., MAVAŞOĞLU M., BADA E.
Arizona Working Papers in SLA & Teaching , cilt.18, sa.1, ss.1-11, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201132. Pausing preceding and following que in the production of native speakers of French
GENÇ B., MAVAŞOĞLU M., BADA E.
The Canadian Journal of Applied Linguistics , cilt.14, sa.1, ss.144-154, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201033. English as a world language in academic writing
GENÇ B., BADA E.
The Reading Matrix: An International Online Journal , cilt.10, sa.2, ss.142-151, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201034. Repetitions as vocalized fillers and self-repairs in English and French interlanguages
Bada E.
JOURNAL OF PRAGMATICS
, cilt.42, sa.6, ss.1680-1688, 2010 (SSCI, Scopus)
2010
201035. Pausing preceding and following to in to infinitives of Obama s G 20 summit sppeech in London read vs spontaneous speech
GENÇ B., ÖZKAN Y., BADA E.
International Journal of English and Literature , cilt.1, sa.2, ss.16-20, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201036. Pausing preceding and following to in to infinitives of Obama s G 20 summit speech in London Read vs spontaneous speech
GENÇ B., ÖZKAN Y., BADA E.
International Journal of English and Literature , cilt.1, sa.2, ss.16-20, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201037. Types and functions of repetitions in the narrations of Turkish speakers of French
GENÇ B., MAVAŞOĞLU M., BADA E.
Novitas-ROYAL (Research on Youth and Language) , cilt.4, sa.2, ss.216-224, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201038. Pausing preceding and following prepositions in prepositional phrases of Obama s inaugural speech
BADA E., GENÇ B., ÖZKAN Y.
International Research Journal of Arts & Humanities , cilt.38, sa.1, ss.137-153, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201039. Pausing preceding and following that in that clauses of Obama s G 20 Summit in London read vs spontaneous speech
ÖZKAN Y., GENÇ B., BADA E.
3L: Language, Linguistics, Literature - The South East Asian Journal of English Language Studies , cilt.16, sa.2, ss.47-65, 2010 (Hakemli Dergi)
2008
200840. Pausing preceding and following to in to-infinitives: A study with implications to reading and speaking skills in ELT
BADA E., Genc B.
JOURNAL OF PRAGMATICS
, cilt.40, sa.11, ss.1939-1949, 2008 (SSCI, Scopus)
2007
200741. An Investigation into the Tense Aspect Preferences of Turkish Speakers of English and Native English Speakers in Their Oral Narration
BADA E., GENÇ B.
The Reading Matrix: An International Online Journal , cilt.7, sa.1, ss.141-150, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200642. Pausing preceding and following that in English
BADA E.
ELT Journal
, cilt.60, sa.2, ss.125-132, 2006 (SSCI, Scopus)
2006
200643. Oral Narrative Discourse of Anaphoric References of Turkish EFL Learners
GENÇ B., BADA E.
The Reading Matrix: An International Online Journal , cilt.6, sa.2, ss.135-143, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200544. Culture in Language Learning And Teaching
GENÇ B., BADA E.
The Reading Matrix: An International Online Journal
, cilt.5, sa.1, ss.73-84, 2005 (Scopus)
2004
200445. Language Learning Strategies of EFL Learners
GÖKHAN EDGE Y., BADA E.
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.233-241, 2004 (Hakemli Dergi)
2001
200146. Production of English Sounds by Turkish Japanese and Arabic Speakers Learning English
BADA E.
Dil Dergisi , cilt.71, sa.1, ss.20-27, 2001 (Hakemli Dergi)
2001
200147. Native Language Influence on the Production of English Sounds by Japanese Learners
BADA E.
The Reading Matrix: An International Online Journal , cilt.1, sa.2, ss.1-15, 2001 (Hakemli Dergi)
2000
200048. Students Language Learning Preferences
BADA E., OKAN Z.
TESL-EJ , cilt.19, sa.3, ss.1-15, 2000 (Scopus)
2000
200049. Students Language Learning Preferences
BADA E., OKAN Z.
TESL-EJ , cilt.4, sa.3, ss.1-15, 2000 (Hakemli Dergi)
2000
200050. Culture in ELT
BADA E.
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.100-110, 2000 (Hakemli Dergi)
1999
199951. In service Teacher Training in ELT Capturing Efficiency
BADA E.
Dil Dergisi , cilt.75, sa.1, ss.24-33, 1999 (Hakemli Dergi)
1998
199852. İlköğretimde Bilişsel Düzeyde Eğitim ve Öğretim
BADA E., BEDİR H.
Dil Dergisi , cilt.68, sa.1, ss.51-63, 1998 (Hakemli Dergi)
1998
199853. Role of Native Language in ELT factors affecting transfer
BADA E.
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.199-207, 1998 (Hakemli Dergi)
1997
199754. Source of Error in Prepositional Utterances Produced by Turkish Speakers Learning English
FATMA ÖZDEN E., BADA E.
Dil Dergisi , cilt.57, sa.1, ss.23-30, 1997 (Hakemli Dergi)
1997
199755. Communication Strategies in Foreign Language Learning
BADA E.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.117-126, 1997 (Hakemli Dergi)
1997
199756. English Prepositions and Turkish Case Markers
BADA E.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.136-143, 1997 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Using Short Stories with Non-Turkic and Turkic Content in English Language Teaching and Learning: The Perceptions of English Learners in Türkiye
Demiryürek A., Bada E.
International Education Congress, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2021
20212. SELF-PLUS-PEER ASSESSMENT IN ELT
ÖZKAN Y., BADA E.
IRCEELT 2021, Tiflis, Gürcistan, 22 Mayıs 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
20213. DIVERSITY OF EFL PEDAGOGICAL MATERIAL UTILIZED DURING THE COVID-19 PANDEMIC IN TURKISH MINISTRY OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS
BADA E., ÖZKAN Y.
IRCEELT 2021, Tiflis, Gürcistan, 22 Mayıs 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
20214. PROGRESSION OF QUESTIONING SKILLS OF PRESERVICE ENGLISH LANGUAGE TEACHERS IN PRACTICUM: A STUDY ON REVISED BLOOM'S TAXONOMY
Tuncer H., Özkan Y., Bada E.
LILA '21 / VIII. International Linguistics and Language Studies Conference- DAKAM, İstanbul, Türkiye, 16 Nisan 2021, ss.18-29, (Tam Metin Bildiri)
2020
20205. Teacher Competencies: Modeling and Remodeling
ÖZKAN Y., BADA E.
10th International Research Conference on Education, Language and Literature (IRCEELT-2020, 02 Mayıs 2020, (Tam Metin Bildiri)
2020
20206. Peer-group support in responding to teachers’ professional situations: my way or your way?
BADA E., ÖZKAN Y.
10th International Research Conference on Education, Language and Literature (IRCEELT-2020, 02 Mayıs 2020, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. English Language Teachers’ Views on Nativeness And Non-Nativeness of English Teachers
BADA E., ÖZKAN Y.
ISYSH 2019: III International Symposium of Young Scholars in the Humanities’, 27 - 30 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. Factors Affecting Listening Comprehension of Turkish English Language Learners” (İngilizceyi İkinci Dil Olarak Öğrenen Türk Öğrencilerin Dinlediğini Anlama Becerilerini Etkileyen Faktörler)
ÖZKAN Y., BADA E.
6. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (Sosyal ve Eğitim Bilimleri), 1 - 03 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. My practicum experience
BADA E., ÖZKAN Y.
ASHESS 2019 International Conference on Academic Studies in Human, Education and Social Sciences, 29 - 30 Mart 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
201810. THE IMPACT OF TEACHING TOPICAL STRUCTURE ANALYSIS ON WRITING PERFORMANCE OF TURKISH EFL SPEAKERS
ÇEPNİ G., BADA E.
Barcelona TERA Conferance 27-29 August ERCICRTEL, Barselona, İspanya, 27 - 29 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Perceptions and Metaphors Related to Reflectivity in ELT
ÖZKAN Y., BADA E.
16th European Conference on Social and Behavioral Sciences, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. ELF-aware versus non-ELF aware students on whose culture
ÖZKAN Y., BADA E.
16th European Conference on Social and Behavioral Sciences, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Yabancı Dİl Derslerinde Kaynaştırma Eğitimi: Sorunlar ve Çözümler (Inclusive Education in Foreign Language Classes: Problems and Solutions)
KAYA İ., BADA E.
4. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, Alanya, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.217, (Özet Bildiri)
2018
201814. Özel İhtiyaçlı Öğrenciler, Tipik Gelişim Gösteren öğrenciler ve İngilizce Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Tutumları (Attitudes of Students with Special Needs, Typically Developing Students and English Teachers towards Inclusive Education)
KAYA İ., BADA E.
4. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Alanya, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.180, (Özet Bildiri)
2017
201715. My Multicultural Syllabus
ÖZKAN Y., BADA E.
Second Language Teaching/Acquisition in the Context of Multilingual Education, 15 - 17 Şubat 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. RAISING-AWARENESS REGARDING COMPETENCE IN SELF-ASSESSMENT
BADA E., ÖZKAN Y.
3rd INTERNATIONAL CONGRESS ON EDUCATION SCIENCES AND LEARNING TECHNOLOGY, 15 - 19 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Applying speech analysis software into linguistic research: a case study on pause patterns
EREN Ö., KILIÇ M., BADA E.
IETC International Educational Technology Conference, 16 - 18 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Postgraduate courses on a virtual classroom platform
EREN Ö., ÖZTÜRK KARATAŞ T., TURAN C., BADA E.
IETC International Educational Technology Conference, 16 - 18 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Pausing patterns within a cross-linguistic context
EREN Ö., KILIÇ M., BADA E.
GlobELT An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. Homework me not
BADA E., ULUM Ö. G.
7th International Congress of Research in Education, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. Question Types in EFL Coursebooks
ÇEPNİ G., BADA E.
International Syposium on Language Education and Teaching, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. UNIVERSITY STUDENTS' READING PLATFORM PREFERENCES AND POTENTIAL REASONS
KAZANCI Z., BADA E.
9th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 3 - 05 Temmuz 2017, ss.2043-2049, (Tam Metin Bildiri)
2016
201623. Investigation of Teachers Opinions About Effective Learning Environment
YILMAZ Z. N., AYDIN ŞENGÜL Ö., BADA E.
International Conference on Arts, Education and Social Sciences (ICAES), 26 - 27 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201624. Why English is now beyond the inner circle
BADA E., ULUM Ö. G.
II. Uluslararası Dil, Kültür ve Edebiyat Çalıştayı, 08 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201625. Yabancı Dil Öğretiminde Teknoloji Kullanımı Google Araçları
BADA E.
4. ULUSAL YABANCI DİL EĞİTİMİ KURULTAYI“YABANCI DİL EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON VE KALİTE GÜVENCESİ”, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201626. Öğretim Elemanlarının Kalite Yönetim Sistemlerine İlişkin Algıları
YILMAZ Z. N., AYDIN ŞENGÜL Ö., BADA E.
Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 07 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
201527. Conceptual Shift in Quality Perception
YILMAZ Z. N., BADA E.
International Conference on Quality in Higher Education, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201528. Construct Shift of Marine Engineering Cadets in Maritime English via On Board Training
ÖZENİR M., BADA E.
International Maritime English Conference IMEC 27, 12 - 15 Ekim 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201529. Culture in ELT Course Books
ULUM Ö. G., BADA E.
ULEAD 2015 ANNUAL CONGRESS5TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON RESEARCH IN EDUCATION-ICRE. MEETING THE OPPORTUNUTIES AND CHALLENGES OF EDUCATION RESEARCH: ''MULTIDISCIPLINARY APPROACH TO EDUCATIONAL RESEARCH'', 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201530. Voice Onset Time of Plosives in L2 English of Turkish Speakers
KILIÇ M., GENÇ B., BADA E.
International Conference on Applied Linguistics, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201431. Topical Structure in Discursive and Argumentative Essays
GENÇ B., KILIÇ M., BADA E.
The 8th International ELT Research Conference ”Innovative Approaches to Research in ELT”, Çanakkale, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201332. Pausing Preceding and Following Adverbial Clause Conjunctions: A Comparison of Native and Non-native speakers of English
KILIÇ M., BADA E.
7th International Conference on Native and Non-native Accents of English, Lodz, Polonya, 5 - 07 Aralık 2013, (Özet Bildiri)
2006
200633. Situations and Options in Classroom Management interventionism non interventionism or interactionism
BADA E., GENÇ B.
ELT Profession: Challenges and Prospects, 18 - 19 Mayıs 2006, cilt.1, ss.246-253, (Tam Metin Bildiri)
2007
200734. Individual based Grammar Instruction
ÖZKAN Y., BADA E., GENÇ B.
Current Issues in Language Teaching, 17 - 18 Mayıs 2007, cilt.1, ss.81-93, (Tam Metin Bildiri)
2002
200235. English Education A Reminder from the Service Receiver to the Service Provider
BADA E.
An International Conference organized by Croatia – HUPE, Greece – TESOL, Israel – ETAI, Turkey – INGED, Ankara, TURKEY, 11 - 13 Ekim 2002, cilt.1, ss.1-7, (Tam Metin Bildiri)
1999
199936. “Türkçe’nin yabancı dil olarak öğreniminde izlenen dil öğrenimi stratejileri”
BADA E., İNÖZÜ J.
13. Dilbilim Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 1999, ss.123-131, (Tam Metin Bildiri)
1999
199937. Reflection on past and present experiences in an ELT context
BADA E.
IATEFL, Teachers Develop Teachers Research, 4th Conference on Reflective Learning. Leuven, Belgium, 2 - 04 Eylül 1999, cilt.1, ss.1-13, (Tam Metin Bildiri)
2001
200138. Students Develop Teachers
BADA E.
Teachers Develop Teachers Research (TDTR) 5th International Conference, Ankara, 9 - 11 Eylül 2001, cilt.1, ss.1-28, (Tam Metin Bildiri)
1999
199939. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğreniminde İzlenen Dil Öğrenimi Stratejileri
BADA E., İNÖZÜ J.
13. Dilbilim Kurultayı, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 20 - 21 Mayıs 1999, cilt.1, ss.123-131, (Tam Metin Bildiri)
1998
199840. Words Words Words the Mirror of My Thoughts
BADA E.
The 2nd INGED International ELT Conference, Gazi University, Ankara, 2 - 04 Ekim 1998, cilt.1, ss.93-101, (Tam Metin Bildiri)
1998
199841. Anadolu Liseleri ve Özel Okullara Hazırlanan Öğrencilerin Anadil Kullanımlarında Karşılaştıkları Sorunlara Genel Bir Bakış
FATMA ÖZDEN E., OKAN Z., BADA E., CAN C., BULUT T., SOFU H.
11. Dilbilim Kurultayı, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Mayıs 1998, cilt.1, ss.297-319, (Tam Metin Bildiri)
1998
199842. Türkçe de Edilgen Çatının Kullanım Sıklık ve Alanları Normal ve Kişisiz Edilgenlik
BADA E., BEDİR H.
12. Dilbilim Kurultayı, Mersin Üniversitesi, Mersin, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 1998, cilt.1, ss.141-148, (Tam Metin Bildiri)
1998
199843. Production and Recognition in ELT Translation Classes
BADA E., ABDÜLKADİR T.
Language for Specific Purposes. Varna Medical University, Varna, 4 - 06 Haziran 1998, cilt.1, ss.33-38, (Tam Metin Bildiri)
1997
199744. Okuma Anlamada Daha Önce Edinilen Bilgilerin İşlevi
BADA E., BEDİR H.
4th Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 12 Eylül 1997, cilt.2, ss.326-343, (Tam Metin Bildiri)
1997
199745. Language Teacher and Individualised Learning
BADA E., OKAN Z.
The 1st National TÖMER/United States Information Service (USIS) Conference: Teacher Factor in Foreign Language Classes, TÖMER, Gaziantep, Türkiye, 6 - 07 Haziran 1997, cilt.1, ss.23-28, (Tam Metin Bildiri)
1997
199746. Teacher and Learner Awareness of the Voice Factor in English Sounds
BADA E.
The 1st National TÖMER/United States Information Service (USIS) Conference: Teacher Factor in Foreign Language Classes, TÖMER, Gaziantep, Türkiye, 6 - 07 Haziran 1997, cilt.1, ss.66-74, (Tam Metin Bildiri)
1997
199747. The Model Teacher students vs teachers
BADA E.
The 1st INGED-METU International ELT Conference, Middle East Technical University, Ankara, 3 - 04 Ekim 1997, cilt.1, ss.19-46, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. The Political Aspects of English as a Foreign Language Education: Empowering Learners through a Participatory Approach to Instruction
BADA E., ÖRDEM E., GENÇ B.
Approaches and Principles in English as a Foreign Language (EFL) Education, Servet ÇElik, Editör, Vizetek, Ankara, ss.351-357, 2020
2020
20202. The Political Aspects of English as a Foreign Language Education: Empowering Learners through a Participatory Approach to Instruction
BADA E., ÖRDEM E., GENÇ B.
Approaches and Principles in English as a Foreign language (EFL) Education , Servet Çelik, Editör, vizetek, Ankara, ss.349-359, 2020
2014
20143. Classroom Discourse Analysis
KILIÇ M., BADA E.
Linguistics for English Language Teaching Studies, Arif Sarıçoban, Editör, Ani Publishing, Ankara, ss.293-310, 2014
2014
20144. L2 Classroom Discourse Analysis
KILIÇ M., BADA E.
Linguistics for English Language Teaching Studies, Arif Sarıçoban, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.293-310, 2014
2014
20145. Sociolinguistics
DEMİREZEN M., ÖZ H., GRACANIN YUKSEK M., KIRKICI B., GÜREL A., HAZNEDAR KESKİN B., et al.
Linguistics for English Language Teaching Studies, Sarıçoban, Arif, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.227-292, 2014
2014
20146. The Political Aspects of English as a Foreign Language Education/ Empowering Learners through a Participatory Approach to Instruction
BADA E., Ordem E., Genc B.
Approaches and Principles in English as a Foreign Language (EFL) Education, Servet Celik, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.351-357, 2014
2013
20137. The Political Aspects of English as a Foreign Language Education: Empowering Learners through a Participatory Approach to Instruction
BADA E., ÖRDEM E., GENÇ B.
APPROACHES AND PRINCIPLESIN ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE EFL EDUCATION, Servet Çelik, Editör, Eğiten Kitap, ss.349-357, 2013
2012
20128. Culture of Learning
BADA E., ÖZKAN Y., GENÇ B.
Encyclopedia of the Sciences of Learning, Norbert M. SEEL, Editör, Springer Science+Business Media, ss.391-393, 2012
2012
20129. Culture of Learning
BADA E., Ozkan Y., Genc B.
Encyclopedia of the Sciences of Learning, Norbert Seel , Editör, Springer, New York, ss.391-393, 2012
2010
201010. Speak the Real: News Articles as Major Source for Oral Competence
BADA E., GENÇ B., ÖZKAN Y.
English as a Second Language, David J. Alonso, Editör, Nova Science Publishers Inc, ss.121-134, 2010
2010
201011. Speak the Real: News Articles as Major Source for Oral Competence
BADA E., Genc B., Ozkan Y.
English as a Second Language, David J. Alonso, Editör, Nova Science Publishers Inc, New York, ss.121-134, 2010
2008
200812. Scientific Collaboration for Sustainable Development
Akinoglu A., Ulusoy M. R., BADA E., Genc B.
Cukurova Universitesi, Adana, 2008
2008
200813. Bilgisayar Terimleri Karşılıklar Kılavuzu
AKALIN Ş. H., CEBECİ Z., BADA E., MITIŞ B., ACAR L., TAN A.
Türk Dil Kurumu Yayınları, 2008
Ansiklopedide Bölümler
2012
20121. Encyclopedia of the Sciences of Learning
BADA E., ÖZKAN Y., Genç B.
Springer, London/Berlin , ss.5-10, 2012
Desteklenen Projeler
2018 - 2022
2018 - 2022Temasal Yapı Analizi Eğitiminin İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Bağdaşık Yazma Becerisine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
BADA E. (Yürütücü), ÇEPNİ G., Sökücü F. G.
2020 - 2021
2020 - 2021İngilizce Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Deneyimlerinde Soru Sorma Becerilerinin Gelişimi Progression of Questioning Skills of Pre-service English Language Teachers in Practicum
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TUNCER H. (Yürütücü), ÖZKAN Y., BADA E.
2019 - 2021
2019 - 2021Akademik Yazımda Cinsiyet Tarafsızlığının Gelişimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BADA E. (Yürütücü), GENÇ B.
2017 - 2020
2017 - 2020Yazma Sürecinde Verilen Çevrimiçi ve Geleneksel Geri Bildirimlerin Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
BADA E. (Yürütücü), ÖZLÜ M., Sökücü F. G., Sökücü F. G.
2017 - 2018
2017 - 2018Türk Orta Okullarında Yabancı Dil Olarak İngilizce derslerindeki Kaynaştırma Eğitimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
BADA E. (Yürütücü), KAYA İ.
2014 - 2017
2014 - 2017