Eğitim Bilgileri
1999 - 2003
1999 - 2003Doktora
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler, Alman Dili Eğitimi, Türkiye
1996 - 1999
1996 - 1999Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler, Alman Dili Eğitimi, Türkiye
1991 - 1996
1991 - 1996Lisans
Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi, Alman Dili Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2003
2003Doktora
Interneteinsatz im DaF-Unterricht
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler, Alman Dili Eğitimi
1996
1996Yüksek Lisans
Übersetzungsprobleme und -schwierigkeiten in Rechtsbegriffen (Deutsch-Türkisch) und Lösungsvorschlaege
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler, Alman Dili Eğitimi
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriAlmanca
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
Almanca Eğitimi
Dil ve Edebiyat
Batı Dilleri ve Edebiyatları
Alman Dili ve Edebiyatı
Alman Dilbilimi
Mütercim-Tercümanlık
Almanca Mütercim-Tercümanlık
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
2003 - 2018
2003 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
1997 - 2003
1997 - 2003Öğretim Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
Yönetilen Tezler
2020
2020Doktora
Der einfluss des kooperativen lernens auf die schreibfertigkeit im Deutschen
Aksöz A. S. (Danışman)
E.KAÇAR(Öğrenci)
2019
2019Doktora
DIE WORTSCHATZERWEITERUNG DER DEUTSCHLEHRAMTSSTUDIERENDEN DURCH DIE EXPLIZITE VERMITTLUNG DER WORTBILDUNGSMÖGLICHKEITEN IM TEXTUELLEN ZUSAMMENHANG
Aksöz A. S. (Danışman)
İ.HALİL(Öğrenci)
2016
2016Doktora
MODELLVORSCHL?GE ZUM GEBRAUCH UND ZUR AKTIVIERUNG DES GRAMMATIKWISSENS IN DEN VIER FERTIGKEITEN IM DAF-UNTERRICHT
Aksöz A. S. (Danışman)
F.Karaman(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
SANAYİ KENTİ GAZİANTEP?TE ÖZEL OKULLARA DEVAM ETMEKTE OLAN ORTAOKUL VE LİSE ÖĞRENCİLERİNİN ALMAN DİLİNİ ÖĞRENME TUTUMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE ANALİZİ
Aksöz A. S. (Danışman)
E.Kaçar(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (7)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (4)
2021
20211. Soziokulturelles Wissen und dessen Vermittlung im Rahmen des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens für Sprachen im DaF Lehrbuch „Wie bitte? A1.1“
AKSÖZ A. S.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.51, ss.160-179, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20212. Çukurova Üniversitesi Online Eğitim Sistemine İlişkin Öğrenci Değerlendirmeleri Students Reviews about the Online Education System of Çukurova University
AKSÖZ A. S.
Turkish Studies-Educational Sciences , cilt.16, sa.1, ss.1-17, 2021 (TRDizin)
2020
20203. Didaktischer Vergleich der Lehrbücher „Wir lernen Deutsch“ und „Wiebitte?“
Aksöz A. S.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.13, sa.82, ss.17-30, 2020 (Hakemli Dergi)
2011
20114. Kriterien zur Auswahl von authentischen Texten im DaF Unterricht
AKSÖZ A. S.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , sa.40, ss.164-171, 2011 (Hakemli Dergi)
2006
20065. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili Eğitimi Öğrencilerinin ve Öğretim Elemanlarının Öğrenim- Öğretim Süreçlerine ve Değerlendirmeye Yönelik Görüşleri (Opinions of Çukurova University Faculty of Education German Language Education Students and Faculty Members Regarding the Teaching-Learning Processes and Assessment)
Aksöz A. S., Serindağ E., Balcı T.
ÇÜ Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.31, ss.14-28, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
20066. 1998-1999 Eğitim-Öğretim Yılında Uygulamaya Konulan Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarının Değerlendirilmesi: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliği Örneği (Evaluation of Teacher Training Undergraduate Programs Implemented in the 1998-1999 Academic Year)
Serindağ E., Aksöz A. S., Balcı T.
ÇÜ Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.31, ss.1-13, 2006 (Hakemli Dergi)
2002
20027. Zur Übersetzung von kulturspezifischen Elementen bei literarischen Texten aus didaktischer und methodischer Perspektive
AKSÖZ A. S., AKSÖZ F.
Ege Alman Dili ve Edebiyatı Araştırmaları Dergisi IV , ss.335-346, 2002 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. “WIE BITTE A1.1” VE “PLUS DEUTSCH A1.1”İN METİN VE RESİMLERDEKİ ÖZGÜNLÜK SORUNU AÇISINDAN İNCELENMESİ
AKSÖZ A. S.
9. INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES AND INNOVATION CONGRESS, Şanlıurfa, Türkiye, 17 - 18 Mart 2024, ss.237-251, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. ALMANCA DERS KİTABI “PLUS+DEUTSCH A.1.1”İN SOSYOKÜLTÜREL BİLGİ AKTARIMI AÇISINDAN İNCELEMESİ
AKSÖZ A. S.
3. INTERNATIONAL SELÇUK SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Konya, Türkiye, 17 - 18 Şubat 2024, ss.129-141, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. GRİMM MASALLARINDA TANRI: CEZA VE ÖDÜL
AKSÖZ A. S.
7. INTERNATIONAL MARMARA SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 27 - 28 Ocak 2024, ss.586-594, (Tam Metin Bildiri)
2023
20234. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ALMANCA DERS KİTAPLARI “WİE BİTTE?” VE “DEUTSCH MACHT SPAß”DAN ÖRNEK ÜNİTE: ÜNİTE BAŞLIĞININ ÜNİTE KONUSUYLA TUTARLILIĞI VE YETERLİLİĞİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ VE KARILAŞTIRILMASI
Aksöz A. S.
6. INTERNATIONAL PALANDOKEN SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS, Erzurum, Türkiye, 24 - 25 Haziran 2023, ss.1049-1059, (Tam Metin Bildiri)
2023
20235. GRİMM MASALLARINDAKİ ŞİDDET ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
AKSÖZ A. S.
5. INTERNATIONAL MARMARA SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 17 - 18 Haziran 2023, ss.655-665, (Tam Metin Bildiri)
2023
20236. ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI KÜTÜPHANESİ ÜZERİNDEN BÖLÜM/ANABİLİM DALI KÜTÜPHANELERİNİN SORUNLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA
Aksöz A. S., Kaçar E.
4. INTERNATIONAL HASANKEYF SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Batman, Türkiye, 29 - 30 Nisan 2023, ss.712-720, (Tam Metin Bildiri)
2023
20237. ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ALMAN DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN KÜTÜPHANE KULLANIM ALIŞKINLIKLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA
AKSÖZ A. S., KAÇAR E.
TOKYO 7TH INTERNATIONAL INNOVATIVE STUDIES & CONTEMPORARY SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Tokyo, Japonya, 21 - 23 Nisan 2023, ss.621-630, (Tam Metin Bildiri)
2022
20228. The Issue Of Authenticity In Secondary Education German Textbook “Wie Bitte A1.1”
Yavuz N., Aksöz A. S.
3. INTERNATIONAL HASANKEYF SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Batman, Türkiye, 17 Aralık 2022, ss.866-868, (Özet Bildiri)
2021
20219. PİSA-2018, ABİDE-2018 VE TYT-2020 SINAVLARI ÜZERİNDEN ÖĞRENCİLERİN OKUMA BECERİLERİ DÜZEYİNE İLİŞKİN DURUM TESPİTİ VE İNCELEMESİ
AKSÖZ A. S.
Cukurova 6th International Scientific Researches Conference, Adana, Türkiye, 5 - 06 Mart 2021, ss.22-35, (Tam Metin Bildiri)
2020
202010. Yabancı Dil Eğitmeni Bakış Açısıyla MEB 5. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Okuma Metinleri ve Etkinliklerin Okuduğunu Anlama Becerisine Yönelik Katkısının İncelenmesi
Aksöz A. S.
Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi 2. Uluslararası Dil ve Edebiyat Kongresi, Adana, Türkiye, 18 - 20 Kasım 2020, ss.26, (Özet Bildiri)
2020
202011. „Wie bitte?“ ve „Deutsch macht Spaß“ MEB Yabancı Dil Almanca Ders Kitaplarında Türk imajı/imgesi
Aksöz A. S.
13. Uluslararası Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2020, cilt.3, ss.973-985, (Tam Metin Bildiri)
2020
202012. YAPITLARDA ÖNSÖZ ÇEŞİTLERİNE GENEL BİR BAKIŞ
AKSÖZ M., AKSÖZ A. S.
12. Uluslararası Dil, Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Kongresi, Rize, Türkiye, 5 - 07 Haziran 2020, cilt.3, ss.1178-1183, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Beşinci Sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Okuma Metinleri ve Etkinliklerin Okuduğunu Anlama Becerisine Yönelik Katkısının Yabancı Dil Eğitmeni Bakış Açısıyla İncelenmesi
AKSÖZ A. S.
Disiplinler Arası Dil ve Edebiyat Çalışmaları, Kırmızı, Alhrdan, Yapıcı, Ekinci, Editör, Aybil Yayınevi, Konya, ss.15-25, 2020
2020
20202. NIVEAUBEWUSSTSEIN UND EIGENBEWERTUNGDER IM 5./6. SEMESTER STUDIERENDEN AN DERDEUTSCHLEHRERABTEILUNG DER ÇUKUROVA UNIVERSITÄT
AKSÖZ A. S.
Schriften zur Sprache und Literatur IV, Tahir Balcı, Ali Osman Öztürk, Munise Aksöz, Editör, IJOPEC Publication Limited, ss.261-270, 2020
2017
20173. Einsatzmöglichkeiten Von Authentischen Texten als Lernteste im Grammatikbereich des Fremdsprachenunterrichts
Kaçar E., Aksöz A. S.
SCHRIFTEN ZUR SPRACHE UND LITERATUR, "Balcı T., Holzapfel O., Serindağ E.", Editör, IJOPEC, London, ss.116-129, 2017
2017
20174. Einsatzmöglichkeiten Von Authentischen Texten als Lerntexte im Grammatikbereich des Fremdsprachenunterrichts
Aksöz A. S., Kaçar E.
SCHRIFTEN ZUR SPRACHE UND LITERATUR, Prof. Dr. Tahir Balcı,Prof. Dr. Otto Holzapfel,Prof. Dr. Ergün Serindağ, Editör, IJOPEC, London, ss.116-129, 2017
Desteklenen Projeler
2020 - 2021
2020 - 2021ÖĞRENCİLERİN SÖZLÜK KULLANMA ALIŞKANLIKLARI VE BUNUN YABANCI DİL ÖĞRENİMİNE YANSIMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DARANCIK Y. (Yürütücü), AKSÖZ M., ÇÖLTÜ İMREN C., BALCI T., AKSÖZ A. S.