Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı’nda Yer Alan Kazanımların Edimsel Yetkinlik Bağlamında İncelenmesi
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.26, sa.3, ss.871-890, 2024 (Hakemli Dergi)
Türk Dili Dersinin Geleceği: Öğretim Elemanı Görüşleri
JOURNAL OF THE HUMAN AND SOCIAL SCIENCE RESEARCHES
, cilt.12, sa.2, ss.1161-1177, 2023 (Hakemli Dergi)
Yeni Adana Gazetesinde Türkçe Öğretimiyle İlgili Haberler: 1938-1955
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.32, sa.1, ss.144-159, 2023 (Hakemli Dergi)
Mediation Skills in Teaching Turkish as a Foreign Language
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.10, sa.4, ss.884-895, 2023 (Hakemli Dergi)
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı'nda Yer Alan Kazanımların Toplumdilbilimsel Yetkinlik Bağlamında İncelenmesi
Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.1164-1186, 2022 (Hakemli Dergi)
Z Kuşağının Okuma Kaygısı, Okuma Motivasyonu ve Okuma Alışkanlığı
Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.45-57, 2022 (Hakemli Dergi)
Dünden Bugüne Çocuk Şiirimizde Yönelimler
Mersin Sanat Edebiyat Dergisi
, sa.5, ss.60-61, 2022 (Hakemsiz Dergi)
Çocuk Şiiri ve Toplumsal Farkındalık
Mersin Sanat Edebiyat Dergisi
, sa.6, ss.56-57, 2022 (Hakemsiz Dergi)
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kapsamında Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi'nde Aracılık
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, cilt.8, sa.25, 2021 (Hakemli Dergi)
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimine Yönelik Dil İşlevleri
Zeitschrift für die Welt der Türken / Journal of World of Turks
, cilt.13, sa.1, ss.1-26, 2021 (Hakemli Dergi)
Kahramanlık ve Şiir Dili
Mersin Sanat Edebiyat Dergisi
, sa.2, ss.59-60, 2021 (Hakemsiz Dergi)
Kitap İncelemesi: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde İşlevsel Dil Bilgisi (2020)
Journal of Language Research
, cilt.4, sa.1, ss.104-106, 2020 (Hakemli Dergi)
Kitap İncelemesi: Yazma ve Eğitimi
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, sa.4, ss.411-413, 2020 (Hakemli Dergi)
Alımlama Estetiği Bağlamında Edebiyat Eğitimine Farklı Bir Bakış Denemesi
Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.54-63, 2020 (Hakemli Dergi)
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Açısından Toplu Taşıma Araçlarında Dil İşlevleri
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES' EDUCATION AND TEACHING
, cilt.7, sa.4, ss.24-36, 2019 (Hakemli Dergi)
Eğitimde insan ilişkileri ve iletişim: İKNA
Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.153-155, 2018 (Hakemli Dergi)
B1 Düzeyindeki Yedi İklim Türkçe Ders Kitabında Metinler Arası Fotoğraf Aşamalılığı
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.31, ss.205-220, 2018 (Hakemli Dergi)
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Yedi İklim ve İstanbul Ders Kitaplarında Yazma Görevleri
Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.1-10, 2018 (Hakemli Dergi)
C1 Düzeyinde Türkçe Öğrenen Suriyelilerin ”Gerçek” ve ”Umut” Kavramlarına Yüklediği Çağrışımlar
Route Educational Social Science Journal
, cilt.5, sa.5, ss.1-10, 2018 (Hakemli Dergi)
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde B2 Düzeyinde Türk Filmleriyle Kültür Aktarımı: Neşeli Günler Örneği
Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi
, cilt.2, sa.2, ss.47-57, 2017 (Hakemli Dergi)
Dil-Davranış İlişkisi Açısından Ortaokul Öğrecinlerinin Olumsuz Söz ve Davranışları
21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum
, cilt.6, sa.16, ss.115-136, 2017 (Hakemli Dergi)
Kaotik Evren Tasarımı ile Nermi Uygur'un Felsefe Anlayışı Arasındaki Örtüşmeler
Özne Felsefe ve Bilim Yazıları
, cilt.22, ss.33-48, 2015 (Hakemli Dergi)
Üretim İlişkileri Bağlamında La Fontaine Masallarında Değer Sorgulaması
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.113-119, 2013 (Hakemli Dergi)
Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Milli Kültür Temalı Okuma Metinlerinde Öz ve Öteki İmgesi
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.22, sa.2, ss.305-314, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Liderlik Söylemleri ve İletişim
ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMA MERKEZİ KONFERANSLARI: Siyaset, Seçimler, Medya ve İletişim Yönetimi" Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 23 - 24 Kasım 2023
Çocuklara Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretmek: Öğretmenlerin Metaforik Algıları
3. Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2022, ss.413-428
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programının Toplumdilbilimsel Yeti Bağlamında İncelenmesi
International Conference on Language Education, Literature and Linguistics, Kütahya, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2022
Bir Terim Kargaşası: Dil İşlevleri, İletişimsel İşlev, İletişimsel Amaç, Söz Edimi
2. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Öğrenci Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 12 Aralık 2020, ss.95-102
Dil Sosyalleşmesi Bağlamında Türkçe Eğitiminin Geleceği
BİLTEK Uluslararası Bilim, Teknoloji ve Sosyal Bilimlerde Gelişmeler Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2019, cilt.1, ss.28-40
Dil İşlevleri Açısından Çocuklar İçin Türkçe (ÇİT) Kitabı
Uluslararası Diller Kongresi, Adana, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2019, cilt.1, ss.194-2018
Birey Dili Kapsamında Babaannemim Lügati Adlı Sözlüğün İncelenmesi
Uluslararası Diller Kongresi, Adana, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2019, ss.285-292
Alımlama Estetiği Bağlamında Türkçe Öğretmenliği Birinci Sınıf Öğrencilerinin Zülfü Livaneli'nin Huzursuzluk Adlı Kitabına Yönelik Görüşleri
12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İzmir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019
Dil İşlevleri Açısından Türkçe Öğreniyorum Ders Kitabı
12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, İzmir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019
Sözcüksel Yaklaşım Kapsamında Soru Örnekleri
2. Uluslararası Mersin Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2019, cilt.2, ss.220-228
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bağlamında Mersin Sözlüğü
2. Uluslararası Mersin Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2019, cilt.2, ss.237-248
Uluslararası Öğrencilerin Türkçe Yazılı Metinlerinde Eşdizimsel Hatalar
2. Uluslararası Mersin Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2019, cilt.2, ss.229-236
Edebiyat Kuramı-Dilbilim İlişkisi Bağlamında Celal Soycan'ın "Zamanın Şiiri Şiirin Zamanı" Adlı Poetik Kitabındaki Dilbilimsel Terimler
2. Uluslararası Mersin Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2019, cilt.2, ss.219-228
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kültür Aktarımı: Erdemli'nin Olanakları
International Erdemli Symposium, Mersin, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, ss.117-120
Erdemli'deki Ortaokulların İnternet Adreslerindeki Haberler Üzerine Süreç Odaklı Bir Değerlendirme
International Erdemli Symposium, Mersin, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, ss.398-401
Sosyal Psikoloji ve Yazma Eğitimi Açısından Suriyelilerin "Keşke"leri
I. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, ss.525-533
Eşdizimsel Sözcük Öğretiminin Yabancı Dil Olarak Türkçe Yazma Becerisine Etkisi
XI. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018
Fatih Erdoğan'ıun Hamburgere Dönüşen Anne ve Kanepeye Dönüşen Baba Adlı Kitaplarında Yabancılaşma
7. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yaşayan Yazarlar Sempozyumu Dizisi: Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Fatih Erdoğan Sempozyumu, Adana, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2016, ss.90-96
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde B2 Düzeyinde Türk Filmleriyle Kültür Aktarımı: Neşeli Günler Örneği
9. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2017
C1 Düzeyinde Türkçe Öğrenen Suriyelilerin "Gerçek" ve "Umut" Kavramlarına Yüklediği Çağrışımlar
2. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2017
B2 Düzeyinde Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Not Alarak Dinleme ile Dinlediğini Anlama
2. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2017
B1 Düzeyindeki Yedi İklim Türkçe Ders Kitabında Metinler Arası Fotoğraf Aşamalılığı
1. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, Bursa, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017
B1 Düzeyinde Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Seçici Dinleme ile Dinlediğini Anlama
Uluslararası Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 27 - 28 Nisan 2017
Okuma Eğitimine İlişkin Ders Kitaplarında Okumanın Kavram Alanına Eleştirel Bir Yaklaşım
3. International Symposium on Language Education and Teaching, ROMA, İtalya, 20 Nisan 2017 - 23 Şubat 0017
Rıfat Ilgaz'ın Çocuk Kitaplarında Karşıt Söylem
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, ss.718-731
Rıfat Ilgaz'ın Çocuk Kitaplarına Yönelik Eleştirel Okuma Etkinliklerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
1. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015
Atatürk Temalı Metinlerin Türkçe Öğretim Programındaki Amaçlara Uygunluğunun Öğrenci Görüşleri Temel Alınarak Değerlendirilmesi
6. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Niğde, Türkiye, 4 - 06 Temmuz 2013
Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Millî Kültür Temalı Metinlerde Öz ve Öteki İmgesi
5. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Mersin, Türkiye, 5 - 06 Temmuz 2012
Kitap & Kitap Bölümleri
Okuma Eğitimi Terimleri Sözlüğü
Akademisyen Yayınevi, Ankara, 2023
Çukurova üniversitesinin Kuruluş Öyküsü: Ve Hayaller Gerçek Oldu
Akademisyen Yayınevi, Ankara, 2023
Eğitim Teknolojisi ve Ana Dili Öğretim Süreci
Türkçe Öğretim Teknolojileri: Vizyon, Çağdaş Uygulamalar ve Dijital Materyal Tasarlama, Çocuk Halil Erdem, Editör, Nobel, Ankara, ss.1-11, 2023
Dil Sosyalleşmesi Bağlamında Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi
Güncel Alan Eğitimi Araştırmaları V, Efendioğlu Akın, Erol Sedat, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.41-57, 2023
Yapılandırmacılık ve Türkçe Öğretimi
Etkili Türkçe Öğretim Yaklaşımları -Uygulama Örnekli Strateji, Yöntem ve Teknikler-, Çocuk Halil Erdem, Editör, Nobel, Ankara, ss.57-69, 2022
Dil-Kültür İlişkisini 21. Yüzyılda Yeniden Düşünmek
21. Yüzyıl Becerileri ve Türkçe Öğretimi, Çocuk Halil Erdem, Soysal Taşkın, Editör, Nobel, Ankara, ss.107-120, 2021
Habitus ve Dil Sosyalleşmesi Bağlamında Eğitimde Fırsat Eşit(siz)liği
Türkçe Eğitimine Adanan Bir Ömür Dr. Asiye Duman’a Armağan, Kalenderoğlu İhsan, Kanık Uysal Pınar, Editör, Pegem Akademik Yayınevi, Ankara, ss.305-316, 2020
Eşdizimli Sözcük Öğretiminin Yabancı Dil Olarak Türkçe Yazma Becerisine Etkisi
Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, Uzun Gülsün Leyla, Bozkurt B. Ümit , Arıca Akkök Elif, Dağ Tarcan Özlem, Editör, Ankara Üniversitesi TÖMER Yayınları, Ankara, ss.127-143, 2020
Okuma ve İletişim
Türkçe Eğitimi ve İletişim, Aytaş Gıyasettin ve Kaplan Kadir, Editör, Akçağ Yayınevi, Ankara, ss.191-213, 2019
Nasıl Yabancı Dil Öğretebiliriz?
Orhan Özdemir’e Armağan 21. Yüzyılda Üniversitenin Toplumsal İşlevi, Çekici Yunus Emre, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.107-118, 2019
B1 Düzeyinde Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Seçici Dinleme ile Dinlediğini Anlama
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi ve Yabancı Dil Öğretimi Araştırmaları, Gökmen M. Ertan, Tutaş Nazan, Alan Sebahat, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.95-100, 2017
Atatürk Temalı Metinlerin Türkçe Öğretim Programındaki Amaçlara Uygunluğunun Öğrenci Görüşleri Temel Alınarak Değerlendirilmesi
Türkçe Eğitiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, Kamil İşeri vd., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.495-499, 2014