Articles Published in Other Journals
Investigation of the Acquisitions in the Curriculum of Teaching Turkish as a Foreign Language in the Context of Pragmatic Competence
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.26, no.3, pp.871-890, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
Turkish Teaching to Public in Vakit Newspaper During the Alphabet Reform Process
Uluslararası Türkçe Öğretimi Araştırmaları Dergisi
, vol.3, no.1, pp.1-12, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Türk Dili Dersinin Geleceği: Öğretim Elemanı Görüşleri
JOURNAL OF THE HUMAN AND SOCIAL SCIENCE RESEARCHES
, vol.12, no.2, pp.1161-1177, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Yeni Adana Gazetesinde Türkçe Öğretimiyle İlgili Haberler: 1938-1955
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.32, no.1, pp.144-159, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Mediation Skills in Teaching Turkish as a Foreign Language
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES
, vol.10, no.4, pp.884-895, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı'nda Yer Alan Kazanımların Toplumdilbilimsel Yetkinlik Bağlamında İncelenmesi
Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi
, vol.7, no.2, pp.1164-1186, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Z Kuşağının Okuma Kaygısı, Okuma Motivasyonu ve Okuma Alışkanlığı
Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, vol.6, no.2, pp.45-57, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Dünden Bugüne Çocuk Şiirimizde Yönelimler
Mersin Sanat Edebiyat Dergisi
, no.5, pp.60-61, 2022 (Non Peer-Reviewed Journal)
Çocuk Şiiri ve Toplumsal Farkındalık
Mersin Sanat Edebiyat Dergisi
, no.6, pp.56-57, 2022 (Non Peer-Reviewed Journal)
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kapsamında Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi'nde Aracılık
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, vol.8, no.25, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimine Yönelik Dil İşlevleri
Zeitschrift für die Welt der Türken / Journal of World of Turks
, vol.13, no.1, pp.1-26, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Kahramanlık ve Şiir Dili
Mersin Sanat Edebiyat Dergisi
, no.2, pp.59-60, 2021 (Non Peer-Reviewed Journal)
Kitap İncelemesi: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde İşlevsel Dil Bilgisi (2020)
Journal of Language Research
, vol.4, no.1, pp.104-106, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Kitap İncelemesi: Yazma ve Eğitimi
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.4, no.4, pp.411-413, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Alımlama Estetiği Bağlamında Edebiyat Eğitimine Farklı Bir Bakış Denemesi
Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi
, vol.5, no.1, pp.54-63, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Açısından Toplu Taşıma Araçlarında Dil İşlevleri
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES' EDUCATION AND TEACHING
, vol.7, no.4, pp.24-36, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitimde insan ilişkileri ve iletişim: İKNA
Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, vol.2, no.2, pp.153-155, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
B1 Düzeyindeki Yedi İklim Türkçe Ders Kitabında Metinler Arası Fotoğraf Aşamalılığı
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.31, pp.205-220, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Yedi İklim ve İstanbul Ders Kitaplarında Yazma Görevleri
Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.2, no.1, pp.1-10, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
C1 Düzeyinde Türkçe Öğrenen Suriyelilerin ”Gerçek” ve ”Umut” Kavramlarına Yüklediği Çağrışımlar
Route Educational Social Science Journal
, vol.5, no.5, pp.1-10, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Okuma Eğitimi Alanındaki Kuramsal Kitaplarda Okumanın Kavram Alanına Yönelik Eleştirel Bir Değerlendirme
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.14, no.1, pp.303-316, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde B2 Düzeyinde Türk Filmleriyle Kültür Aktarımı: Neşeli Günler Örneği
Uluslararası Türkoloji Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi
, vol.2, no.2, pp.47-57, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Dil-Davranış İlişkisi Açısından Ortaokul Öğrecinlerinin Olumsuz Söz ve Davranışları
21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum
, vol.6, no.16, pp.115-136, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarında Metinler Arası Aşamalılık: Yedi İklim Türkçe ve İzmir Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.6, no.2, pp.411-426, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Rıfat Ilgaz ın Çocuk Kitaplarına Yönelik Eleştirel Okuma Etkinliklerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
International Journal of Languages’ Educaiton and Teaching
, pp.2843-2879, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Kaotik Evren Tasarımı ile Nermi Uygur'un Felsefe Anlayışı Arasındaki Örtüşmeler
Özne Felsefe ve Bilim Yazıları
, vol.22, pp.33-48, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçe Öğretiminde Disiplinler Arası Olanaklar
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.9, no.2, pp.223-234, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Üretim İlişkileri Bağlamında La Fontaine Masallarında Değer Sorgulaması
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.9, no.1, pp.113-119, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Milli Kültür Temalı Okuma Metinlerinde Öz ve Öteki İmgesi
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.22, no.2, pp.305-314, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Liderlik Söylemleri ve İletişim
ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMA MERKEZİ KONFERANSLARI: Siyaset, Seçimler, Medya ve İletişim Yönetimi" Sempozyumu, Ankara, Turkey, 23 - 24 November 2023
Çocuklara Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretmek: Öğretmenlerin Metaforik Algıları
3. Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 20 - 22 May 2022, pp.413-428
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programının Toplumdilbilimsel Yeti Bağlamında İncelenmesi
International Conference on Language Education, Literature and Linguistics, Kütahya, Turkey, 24 - 26 June 2022
Bir Terim Kargaşası: Dil İşlevleri, İletişimsel İşlev, İletişimsel Amaç, Söz Edimi
2. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Öğrenci Sempozyumu, Ankara, Turkey, 12 December 2020, pp.95-102
Dil Sosyalleşmesi Bağlamında Türkçe Eğitiminin Geleceği
BİLTEK Uluslararası Bilim, Teknoloji ve Sosyal Bilimlerde Gelişmeler Sempozyumu, Ankara, Turkey, 20 - 22 December 2019, vol.1, pp.28-40
Dil İşlevleri Açısından Çocuklar İçin Türkçe (ÇİT) Kitabı
Uluslararası Diller Kongresi, Adana, Turkey, 9 - 11 October 2019, vol.1, pp.194-2018
Birey Dili Kapsamında Babaannemim Lügati Adlı Sözlüğün İncelenmesi
Uluslararası Diller Kongresi, Adana, Turkey, 9 - 11 October 2019, pp.285-292
Alımlama Estetiği Bağlamında Türkçe Öğretmenliği Birinci Sınıf Öğrencilerinin Zülfü Livaneli'nin Huzursuzluk Adlı Kitabına Yönelik Görüşleri
12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İzmir, Turkey, 3 - 05 October 2019
Dil İşlevleri Açısından Türkçe Öğreniyorum Ders Kitabı
12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, İzmir, Turkey, 3 - 05 October 2019
Sözcüksel Yaklaşım Kapsamında Soru Örnekleri
2. Uluslararası Mersin Sempozyumu, Mersin, Turkey, 23 - 25 May 2019, vol.2, pp.220-228
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bağlamında Mersin Sözlüğü
2. Uluslararası Mersin Sempozyumu, Mersin, Turkey, 23 - 25 May 2019, vol.2, pp.237-248
Uluslararası Öğrencilerin Türkçe Yazılı Metinlerinde Eşdizimsel Hatalar
2. Uluslararası Mersin Sempozyumu, Mersin, Turkey, 23 - 25 May 2019, vol.2, pp.229-236
Edebiyat Kuramı-Dilbilim İlişkisi Bağlamında Celal Soycan'ın "Zamanın Şiiri Şiirin Zamanı" Adlı Poetik Kitabındaki Dilbilimsel Terimler
2. Uluslararası Mersin Sempozyumu, Mersin, Turkey, 23 - 25 May 2019, vol.2, pp.219-228
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kültür Aktarımı: Erdemli'nin Olanakları
International Erdemli Symposium, Mersin, Turkey, 19 - 21 April 2018, pp.117-120
Erdemli'deki Ortaokulların İnternet Adreslerindeki Haberler Üzerine Süreç Odaklı Bir Değerlendirme
International Erdemli Symposium, Mersin, Turkey, 19 - 21 April 2018, pp.398-401
Sosyal Psikoloji ve Yazma Eğitimi Açısından Suriyelilerin "Keşke"leri
I. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Mersin, Turkey, 13 - 15 September 2018, pp.525-533
Eşdizimsel Sözcük Öğretiminin Yabancı Dil Olarak Türkçe Yazma Becerisine Etkisi
XI. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, Ankara, Turkey, 4 - 06 October 2018
Fatih Erdoğan'ıun Hamburgere Dönüşen Anne ve Kanepeye Dönüşen Baba Adlı Kitaplarında Yabancılaşma
7. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yaşayan Yazarlar Sempozyumu Dizisi: Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Fatih Erdoğan Sempozyumu, Adana, Turkey, 11 - 13 May 2016, pp.90-96
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde B2 Düzeyinde Türk Filmleriyle Kültür Aktarımı: Neşeli Günler Örneği
9. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Malatya, Turkey, 2 - 04 November 2017
C1 Düzeyinde Türkçe Öğrenen Suriyelilerin "Gerçek" ve "Umut" Kavramlarına Yüklediği Çağrışımlar
2. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Turkey, 20 - 22 October 2017
B2 Düzeyinde Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Not Alarak Dinleme ile Dinlediğini Anlama
2. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Turkey, 20 - 22 October 2017
B1 Düzeyindeki Yedi İklim Türkçe Ders Kitabında Metinler Arası Fotoğraf Aşamalılığı
1. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, Bursa, Turkey, 17 - 19 May 2017
B1 Düzeyinde Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Seçici Dinleme ile Dinlediğini Anlama
Uluslararası Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Sempozyumu, Bursa, Turkey, 27 - 28 April 2017
Okuma Eğitimine İlişkin Ders Kitaplarında Okumanın Kavram Alanına Eleştirel Bir Yaklaşım
3. International Symposium on Language Education and Teaching, ROMA, Italy, 20 April 2017 - 23 February 0017
Rıfat Ilgaz'ın Çocuk Kitaplarında Karşıt Söylem
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Turkey, 29 September - 02 October 2016, pp.718-731
Rıfat Ilgaz'ın Çocuk Kitaplarına Yönelik Eleştirel Okuma Etkinliklerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
1. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Nevşehir, Turkey, 28 - 30 May 2015
Atatürk Temalı Metinlerin Türkçe Öğretim Programındaki Amaçlara Uygunluğunun Öğrenci Görüşleri Temel Alınarak Değerlendirilmesi
6. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Niğde, Turkey, 4 - 06 July 2013
Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Millî Kültür Temalı Metinlerde Öz ve Öteki İmgesi
5. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Mersin, Turkey, 5 - 06 July 2012
Books & Book Chapters
Okuma Eğitimi Terimleri Sözlüğü
Akademisyen Yayınevi, Ankara, 2023
Çukurova üniversitesinin Kuruluş Öyküsü: Ve Hayaller Gerçek Oldu
Akademisyen Yayınevi, Ankara, 2023
Eğitim Teknolojisi ve Ana Dili Öğretim Süreci
in: Türkçe Öğretim Teknolojileri: Vizyon, Çağdaş Uygulamalar ve Dijital Materyal Tasarlama, Çocuk Halil Erdem, Editor, Nobel, Ankara, pp.1-11, 2023
Dil Sosyalleşmesi Bağlamında Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi
in: Güncel Alan Eğitimi Araştırmaları V, Efendioğlu Akın, Erol Sedat, Editor, Akademisyen Yayınevi, Ankara, pp.41-57, 2023
Yapılandırmacılık ve Türkçe Öğretimi
in: Etkili Türkçe Öğretim Yaklaşımları -Uygulama Örnekli Strateji, Yöntem ve Teknikler-, Çocuk Halil Erdem, Editor, Nobel, Ankara, pp.57-69, 2022
Dil-Kültür İlişkisini 21. Yüzyılda Yeniden Düşünmek
in: 21. Yüzyıl Becerileri ve Türkçe Öğretimi, Çocuk Halil Erdem, Soysal Taşkın, Editor, Nobel, Ankara, pp.107-120, 2021
Habitus ve Dil Sosyalleşmesi Bağlamında Eğitimde Fırsat Eşit(siz)liği
in: Türkçe Eğitimine Adanan Bir Ömür Dr. Asiye Duman’a Armağan, Kalenderoğlu İhsan, Kanık Uysal Pınar, Editor, Pegem Akademik Yayınevi, Ankara, pp.305-316, 2020
Eşdizimli Sözcük Öğretiminin Yabancı Dil Olarak Türkçe Yazma Becerisine Etkisi
in: Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, Uzun Gülsün Leyla, Bozkurt B. Ümit , Arıca Akkök Elif, Dağ Tarcan Özlem, Editor, Ankara Üniversitesi TÖMER Yayınları, Ankara, pp.127-143, 2020
Okuma ve İletişim
in: Türkçe Eğitimi ve İletişim, Aytaş Gıyasettin ve Kaplan Kadir, Editor, Akçağ Yayınevi, Ankara, pp.191-213, 2019
Nasıl Yabancı Dil Öğretebiliriz?
in: Orhan Özdemir’e Armağan 21. Yüzyılda Üniversitenin Toplumsal İşlevi, Çekici Yunus Emre, Editor, Akademisyen Kitabevi, Ankara, pp.107-118, 2019
B1 Düzeyinde Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Seçici Dinleme ile Dinlediğini Anlama
in: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi ve Yabancı Dil Öğretimi Araştırmaları, Gökmen M. Ertan, Tutaş Nazan, Alan Sebahat, Editor, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, pp.95-100, 2017
Atatürk Temalı Metinlerin Türkçe Öğretim Programındaki Amaçlara Uygunluğunun Öğrenci Görüşleri Temel Alınarak Değerlendirilmesi
in: Türkçe Eğitiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, Kamil İşeri vd., Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.495-499, 2014