Eğitim Bilgileri
2002 - 2007
2002 - 2007Doktora
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, Türkiye
1998 - 2000
1998 - 2000Yüksek Lisans
La Trobe, Law and Management, Business Management, Avustralya
1991 - 1995
1991 - 1995Lisans
İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
KOOPERATİFÇİLİK VE PAZARLAMA ANLAYIŞI: TARIM SATIŞ KOOPERATİFLERİNİN PAZARLAMA FAALİYETLERİNE YÖNELİK TÜKETİCİ GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstütüsü, İşletme
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Pazarlama
Kooperatifçilik
İşletme Yönetimi
Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi
Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Kozan İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2013 - 2019
2013 - 2019Dr. Öğr. Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, Konaklama İşletmeciliği
2013 - 2018
2013 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, Konaklama İşletmeciliği
2008 - 2013
2008 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Çağ Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2007 - 2008
2007 - 2008Öğretim Görevlisi Dr.
Çağ Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
Akademi Dışı Deneyim
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorKamu İktisadi Teşebbüsü KİT, Çukobirlik (Çukurova Pamuk, Yer Fıstığı Ve Yağlı Tohumlar Tarım Satış Kooperatifleri Birliği)
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorYönetim Kurulu Üyesi
S.S ÇUKUROVA PAMUK, YERFISTIĞI VE YAĞLI TOHUMLAR TARIM SATIŞ KOOPERATİFLERİ BİRLİĞİ, Yönetim Kurulu Üyesi
2005 - 2018
2005 - 2018Pazarlama ve Satış Müdürü
S.S. ÇUKUROVA PAMUK, YERFISTIĞI VE YAĞLI TOHUMLAR TARIM SATIŞ KOOPERATİFLERİ BİRLİĞİ, Pazarlama ve Satış Müdürü
2006 - 2007
2006 - 2007Diğer Kamu Kurumu, T.C Sağlık Bakanlığı Bağcılar Eğitim Ve Araştırma Hastanesi
2006 - 2007
2006 - 2007İleri Düzeyde Mali ve Yönetim İşleri Uzmanı
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI BAĞCILAR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ, İleri Düzeyde Mali ve Yönetim İşleri Uzmanı
2005 - 2006
2005 - 2006Kamu İktisadi Teşebbüsü KİT, Çukobirlik (Çukurova Pamuk, Yer Fıstığı Ve Yağlı Tohumlar Tarım Satış Kooperatifleri Birliği)
2003 - 2005
2003 - 2005Müfettiş
S.S. ÇUKUROVA PAMUK, YERFISTIĞI VE YAĞLI TOHUMLAR TARIM SATIŞ KOOPERATİFLERİ BİRLİĞİ, Müfettiş
2001 - 2005
2001 - 2005Kamu İktisadi Teşebbüsü KİT, Çukobirlik (Çukurova Pamuk, Yer Fıstığı Ve Yağlı Tohumlar Tarım Satış Kooperatifleri Birliği)
2001 - 2003
2001 - 2003Müfettiş Yardımcısı
S.S. ÇUKUROVA PAMUK, YERFISTIĞI VE YAĞLI TOHUMLAR TARIM SATIŞ KOOPERATİFLERİ BİRLİĞİ, Müfettiş Yardımcısı
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ÇAĞDAŞ YÖNETİM TEKNİKLERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
SATIŞ YÖNETİMİ
İŞLETMEYE GİRİŞ
ULUSLARARASI PAZARLAMA
PAZARLAMA İLKELERİ
PAZAR ARAŞTIRMASI
TURİZMDE KRİZ YÖNETİMİ
SATIŞ YÖNETİMİ
TURİZMDE GİRİŞİMCİLİK
TÜKETİCİ DAVRANIŞI
HİZMET PAZARLAMASI
PAZARLAMA YÖNETİMİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞI
PAZARLAMA İLKELERİ
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
SATIŞ YÖNETİMİ
TURİZMDE GİRİŞİMCİLİK
TURİZM PAZARLAMASI
Yönetilen Tezler
2012
2012Yüksek Lisans
Alışveriş Merkezlerindeki Giyim Mağazacılığında Satışgücü Motivasyonunu Etkileyen Faktörler: Adana M1 Alışveriş Merkezi Örneği
HASEKİ M. İ.
H.GÜNDOĞAN(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Analitik Hiyerarşi Proses ile Ar-Ge Projesi Seçimi: İş Makinaları Sektöründe Bir Uygulama
HASEKİ M. İ.
E.PERSEN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (2)
Scopus (9)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. Climate Change and Environment Kuznets Curve in Developing Economies (D-8 Nations)
Arif A., Arif U., Shaheen S., Habib M. D., BEKUN F. V., HASEKİ M. İ.
International Journal of Environmental Science and Development
, cilt.16, sa.3, ss.174-181, 2025 (Scopus)
2023
20232. COVID-19 Sürecinde Ev Dışı Gıda Tüketiminin Değişimi
Haseki M. İ., OGUZ S., BUZCU Z., Özçiçek Dölekoğlu C.
Journal of Tourism and Gastronomy Studies
, cilt.11, sa.3, ss.1891-1918, 2023 (TRDizin)
2023
20233. Sanctions and economic growth: Do sanction diversity and level of development matter?
Alhassan A., Sabzehmeidani A., Taha A., Haseki M. İ.
HELIYON
, cilt.9, sa.9, 2023 (SCI-Expanded, Scopus)
2023
20234. Gastronomi Çalışmalarının Türkiye’deki Bilimsel Evi Neresi? Kahve Üzerine Gerçekleştirilen Araştırmalardan Hareketle Disipliner Yapıya Yönelik Bir İnceleme
ŞİMŞEK N., GULER O., HASEKİ M. İ.
Journal of Tourism and Gastronomy Studies
, cilt.11, sa.2, ss.1676-1695, 2023 (TRDizin)
2023
20235. The Effects of Global Financial Crisis, Covid-19 Pandemic, and Bank Ownership Structure on Non-Performing Loans in Turkey
TURAN T., HASEKİ M. İ., ELMA O. E.
Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.41, sa.2, ss.316-333, 2023 (TRDizin)
2023
20236. Turizm ve lojistik odaklı verilere göre Türkiye ve Avrupa Birliği ülkelerinin çok kriterli karar verme yöntemiyle sıralaması ve K-Ortalamalar algoritmasıyla kümelemesi
HASEKİ M. İ., AVŞAR İ. İ.
Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.75-88, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. ULAKBİM veri tabanında endüstri 4.0 ve pazarlama alanlarında yayınlanmış makalelerin bibliyometrik analizi
HASEKİ M. İ., Köklü Y., ÇELİK O.
Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.71-78, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. AVRUPA BİRLİĞİ VE SEÇİLİ ÜLKELERİNİN TEKNOLOJİ ÜRETİM ODAKLI VERİLERİNİN ENTROPİ VE GRİ İLİŞKİLER ANALİZ MODELLERİYLE İNCELENMESİ
HASEKİ M. İ., Avşar İ. İ.
Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi
, sa.39, ss.154-169, 2023 (TRDizin)
2023
20239. Türkiye’de Tüketici Kredilerinin Cari Denge Üzerindeki Etkisi
HASEKİ M. İ., Avşar İ. İ., TURAN T.
Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.19-35, 2023 (TRDizin)
2023
202310. Another outlook into energy-growth nexus in Mexico for sustainable development: Accounting for the combined impact of urbanization and trade openness
Adebayo T. S., Bekun F. V., Öztürk İ., Haseki M. İ.
NATURAL RESOURCES FORUM , cilt.47, sa.2, ss.334-352, 2023 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2023
202311. Glasgow climate change conference (COP26) and its implications in sub-Sahara Africa economies
Haseki M. İ.
RENEWABLE ENERGY
, sa.206, ss.214-222, 2023 (SCI-Expanded, Scopus)
2023
202312. Modeling energy, education, trade, and tourism-induced environmental Kuznets curve (EKC) hypothesis: evidence from the Middle East
Voumik L. C., Nafi S. M., Bekun F. V., Haseki M. İ.
SUSTAINABILITY , cilt.15, sa.6, ss.4919-4937, 2023 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2022
202213. Impact of tourism industry, globalization, and technology innovation on ecological footprints in G-10 countries
Guan C., Rani T., Zhao Yueqiang Z. Y., Ajaz T., HASEKİ M. İ.
ECONOMIC RESEARCH-EKONOMSKA ISTRAZIVANJA
, cilt.35, sa.1, ss.6688-6704, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
202214. Assessing the linkage between energy consumption, financial development, tourism and environment: evidence from method of moments quantile regression
Ohajionu U. C., Gyamfi B. A., HASEKİ M. İ., Bekun F. V.
ENVIRONMENTAL SCIENCE AND POLLUTION RESEARCH
, cilt.29, sa.20, ss.30004-30018, 2022 (SCI-Expanded, Scopus)
2021
202115. Envisaging the Impact of Perceived Corporate Social Responsibility on Customer Commitment Under the Patronage of Corporate Image
Khawaja K. F., Sarfraz M., Jamil R., HASEKİ M. İ.
MIDDLE EAST JOURNAL OF MANAGEMENT , cilt.8, sa.6, ss.533-552, 2021 (ESCI)
2021
202116. Positive Psychological Impacts of Cooking During the COVID-19 Lockdown Period: A Qualitative Study
Guler O., HASEKİ M. İ.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
, cilt.12, 2021 (SSCI, Scopus)
2020
202017. The Effect of Gastronomy Brand Value Components on Travel Intention: A Case of a Route
OĞUZ S., BUZCU Z., HASEKİ M. İ.
Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.276-295, 2020 (TRDizin)
2020
202018. Yeni Dünya Düzeninde Kooperatif Ortaklarının Memnuniyet Düzeyleri: Çukobirlik Örneği
HASEKİ M. İ., GÜNDÜZ S., ÖZÇİÇEK DÖLEKOĞLU C.
KSU TARIM VE DOGA DERGISI-KSU JOURNAL OF AGRICULTURE AND NATURE
, cilt.24, sa.2, ss.388-397, 2020 (ESCI, TRDizin)
2013
201319. Customer expectations in mall restaurants: A case study
Haseki M. İ.
International Journal of Business and Society
, cilt.14, sa.1, ss.41-60, 2013 (Scopus)
2012
201220. Konaklama İşletmelerinde E Pazarlama Uygulamaları E Medya Araçları Temelinde Bir Model Önerisi
Yavuz M. C., Haseki M. İ.
ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.9, sa.2, ss.116-137, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201121. Regional Development with Cooperative Marketing Strategy A case of Cukurova Region Turkey
HASEKİ M. İ.
International Journal of Business and Management , cilt.6, sa.6, ss.98-107, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201022. TÜKETİCİLERİ E ALIŞVERİŞE YÖNLENDİREN FAKTÖRLERİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR PİLOT ARAŞTIRMA
HASEKİ M. İ., YAŞA ÖZELTÜRKAY E.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.19, sa.3, ss.211-224, 2010 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Hitit mutfak kültürünün Çorum yöresel mutfak kültüründeki izleri: Nitel bir araştırma
GÜLER O., HASEKİ M. İ., Eker M.
10th International ZEUGMA Congress on Scientific Research, Gaziantep, Türkiye, 25 - 26 Haziran 2023, ss.834-843, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. Sakatat yemekleri tüketme korkusunun altında yatan nedenler: Nitel bir araştırma
GÜLER O., HASEKİ M. İ., Eker M., Sayılkan H. S.
10th International ZEUGMA Congress on Scientific Research, Gaziantep, Türkiye, 25 - 26 Haziran 2023, ss.844-853, (Tam Metin Bildiri)
2022
20223. Sosyal Medya'da Adana Sokakları Lezzetleri Youtube Örneği
OĞUZ S., BUZCU Z., HASEKİ M. İ.
Ege 7.Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İzmir, Türkiye, 24 - 25 Aralık 2022, ss.866-883, (Tam Metin Bildiri)
2022
20224. Vegan Beslenmenin Sporcu Performansına Etkisi Üzerine Bir Derleme
GÜLER O., MERSİN N., HASEKİ M. İ.
22. Ulusal Turizm Kongresi, Burdur, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2022, ss.431-442, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. SOKAK SATICILARININ BAKIŞ AÇISINA GÖRE ADANA SOKAK LEZZETLERİ
OĞUZ S., BUZCU Z., HASEKİ M. İ.
5.Hagia Sophia International Conference on Multidisciplinary Scientific Studies, İstanbul, Türkiye, 17 - 18 Ekim 2022, ss.455-469, (Tam Metin Bildiri)
2020
20206. SOSYAL VE DAYANIŞMA EKONOMİSİNDE KOOPERATİFÇİLİĞİN ÖNEMİ: KOZAN ÖRNEĞİ
Akar B. G., Haseki M. İ., Gündüz S.
7. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 14 Mart 2020, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Tarım Satış Kooperatiflerine Ortakların Katılımları ve Memnuniyet Algıları: Çukobirlik Örneği
Haseki M. İ., Gündüz S., Özçiçek Dölekoğlu C.
6th International Conference on Social Sciences, Adana, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2019, ss.28, (Özet Bildiri)
2012
20128. Dört ve Beş Yıldızlı Otel Yöneticilerinin Teknoloji Kullanım Düzeylerinin Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeline Göre İncelenmesi
İPLİK F. N., HASEKİ M. İ.
1. Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu, Adana, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, ss.192-202, (Tam Metin Bildiri)
2010
20109. Ortak Pazarlama Stratejisi ile Bölgesel Kalkınmaya Yönelik Bir Model Önerisi
HASEKİ M. İ.
International Symposium of Regional Development, Yozgat, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2010, ss.647-658, (Tam Metin Bildiri)
2010
201010. Cooperative Marketing: A Case Study for a Health Tourism Destination in Turkey
HASEKİ M. İ., YAVUZ M. C.
LCBR European Marketing Conference, Munich, Almanya, 3 - 04 Haziran 2010, ss.77-78, (Tam Metin Bildiri)
2009
200911. Tüketicilerin E Perakendeciliğe İlişkin Tutumlarının Tespitine Yönelik Bir Araştırma Çukurova Bölgesi Üniversitelerinde Bir Pilot Uygulama
YAŞA ÖZELTÜRKAY E., HASEKİ M. İ.
14. Ulusal Pazarlama Kongresi, Yozgat, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)
2008
200812. Sürdürülebilir Satış ve Etik Çukurova Bölgesinde Yer Alan İlaç Dağıtım Firmalarında Çalışan Tıbbi Satış Mümessillerinin Satıştaki Etik Tutum ve Davranışlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma
YAŞA ÖZELTÜRKAY E., HASEKİ M. İ.
13. ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ, Adana, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2008, ss.13-27, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Dönüşen Dünyada Sosyal Pazarlama
HASEKİ M. İ.
Muhasebe, Pazarlama ve Organizasyon Alanındaki Gelişmelere Akademik Çözümlemeler, Doç. Dr. Şahin Karabulut, Editör, Yaz Yayınları, Afyonkarahisar, ss.1-2, 2023
2023
20232. Büyük Veri Kaynağı Olarak Sosyal Medyanın Turizm Araştırmalarında Kullanımı
GÜLER O., HASEKİ M. İ., Eker M.
Turizmde Büyük Veri, Dr. Yasemin Koçak Bilgin, Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Sinan Başarslan, Doç Dr. Ozan Güler, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.61-77, 2023
2023
20233. Lojistik ve Pazarlama Konularının R Diliyle Duygu Analizi: Bir Veri Madenciliği Uygulaması
HASEKİ M. İ., AVŞAR İ. İ.
Sosyal Bilimlerde Güncel Tartışmalar 12, Meryem Bulut, Zeynel Karacagil, Editör, Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Ankara, ss.727-746, 2023
2023
20234. Fenomen Pazarlama
HASEKİ M. İ.
Teori ve Uygulamada Muhasebe ve Pazarlama Konuları, Doç. Dr. Şahin Karabulut, Editör, Ekin Yayınevi, Bursa, ss.49-63, 2023
2023
20235. 2000-2022 Yılları Lojistik ve Pazarlama Konulu Yayınların Bibliyometrik İncelemesi
HASEKİ M. İ., AVŞAR İ. İ.
Sosyal Bilimler Üzerine Araştırmalar - IV, Doç. Dr. Ali Turan Bayram, Editör, Özgür Yayınları, Gaziantep, ss.93-122, 2023
2023
20236. Satış ve Etik
HASEKİ M. İ.
Sosyal, İnsan ve İdari Bilimlerde Öncü ve Çağdaş Çalışmalar, Doç. Dr. Adem Kara, Dr. Recai Bazancir, Editör, Duvar Yayınevi, İzmir, ss.693-714, 2023
2023
20237. Yeşil Pazarlama
HASEKİ M. İ.
Sosyal Bilimlerde Güncel Tartışmalar 12, Meryem Bulut, Zeynel Karacagil, Editör, Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Ankara, ss.1712-1723, 2023
2023
20238. Kooperatifçilik ve Markalaşma
HASEKİ M. İ.
Sosyal Bilimler Üzerine Araştırmalar-VI, Prof. Dr. İbrahim Aslan, Doç. Dr. Yusuf Bozgeyik, Editör, Özgür Yayınevi, Gaziantep, ss.79-93, 2023
2023
20239. Gerilla Pazarlama
HASEKİ M. İ.
Teori ve Uygulamada Muhasebe ve Pazarlama Konuları, Doç. Dr. Şahin Karabulut, Editör, Ekin Yayınevi, Bursa, ss.37-47, 2023
2023
202310. Hizmet Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar
HASEKİ M. İ.
İşletmelerde Güncel Paradigmalar, Prof. Dr. Fatma Nur İplik, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.1-28, 2023
2023
202311. Sosyal Medya ve Sağlık Turizmi
HASEKİ M. İ.
Sosyal, İnsan ve İdari Bilimlerde Öncü ve Çağdaş Çalışmalar, Doç. Dr. Adem Kara, Dr. Recai Bazancir, Editör, Duvar Yayınevi, İzmir, ss.669-692, 2023
2023
202312. Dijital Pazarlama ve Güncel Yansımaları: Blok Zinciri
HASEKİ M. İ.
İşletmelerde Güncel Paradigmalar, Prof. Dr. Fatma Nur İplik, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.165-178, 2023
2020
202013. Modern Pazarlama Anlayışı ve Marka
Haseki M. İ.
Yönetim ve Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar, Prof.Dr. Celile Özçiçek Dölekoğlu,Dr. Öğr. Üyesi Mithat Turhan, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.185-207, 2020
2020
202014. THE IMPORTANCE OF AGRICULTURAL BIOMASS IN ENERGY CONSUMPTION (CASE OF CUKOBIRLIK)
Haseki M. İ., Akar B. G.
ENERGY POLICY FOR SUSTAINABLE ENVIRONMENT, Assoc.Prof.Cemil Serhat AKIN,Assoc.Prof.Cengiz AYTUN, Editör, IKSAD PUBLISHING HOUSE, Ankara, ss.153-170, 2020
Diğer Yayınlar
2012
20121. Adana Sürdürülebilir Gelişim Eylem Planı 2012
Yavuz M. C., Haseki M. İ., Erginkaya C., Yıldırım T., Acevit F.
Teknik Rapor, ss.1-71, 2012
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mart 2019
Mart 2019International Journal of Energy Economics and Policy (IJEEP)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2018
Aralık 2018International Journal of Energy Economics and Policy (IJEEP)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2018
Eylül 2018The Second International Congress on The Future of Tourism
Bildiri (Tam Metin)
Nisan 2018
Nisan 2018İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi
Diğer Dergiler
Aralık 2017
Aralık 2017İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2017
Temmuz 2017International Review of Management and Marketing (IRMM)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2016
Aralık 2016Internetional Review of Management and Marketing (IRMM)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi