Makaleler
19
Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (16)
1. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Fen ve Fen Eğitimi Kavramlarına İlişkin Metaforik Algıları
Eurasian Journal of Teacher Education
, cilt.1, sa.3, ss.201-214, 2020 (Hakemli Dergi)
4. Pre- and In-Service Preschool Teachers' Science Teaching Efficacy Beliefs
Educational Research and Reviews
, cilt.11, sa.14, ss.1344-1350, 2016 (Hakemli Dergi)
5. Metaphor Perceptions of Pre-Service Teachers towards Mathematics and Mathematics Education in Preschool Education
Education Ressearch and Reviews
, cilt.11, sa.14, ss.1338-1343, 2016 (Hakemli Dergi)
6. Pre- and In-Service Preschool Teachers’ Science Teaching Efficacy Beliefs
Educational Research and Reviews
, cilt.11, sa.14, ss.1344-1350, 2016 (Hakemli Dergi)
7. Metaphor Perceptions Of Pre-Service Teachers Towards Mathematics And Mathematics Education In Preschool Education
Educational Research and Reviews
, cilt.11, sa.14, ss.1338-1343, 2016 (Hakemli Dergi)
8. Metaphor Perceptions of Pre-Service Teachers towards Mathematics and Mathematics Education in Preschool Education
Educational Research and Reviews
, cilt.11, sa.4, ss.1338-1343, 2016 (Hakemli Dergi)
9. Pre- And In-Service Preschool Teachers? Science Teaching Efficacy Beliefs
Educational Research and Reviews
, cilt.11, sa.14, ss.1344-1350, 2016 (Hakemli Dergi)
10. TABLET BİLGİSAYARLARIN OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DESTEK MATERYALİ OLARAK KULLANILMASININ İNCELENMESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.15, sa.2, ss.335-348, 2015 (TRDizin)
11. Tablet Bilgisayarların Okul Öncesi Eğitimde Destek Materyali Olarak Kullanılmasının İncelenmesi
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.15, sa.2, ss.335-348, 2015 (TRDizin)
13. Literature review on the use of tablet computers in preschool education.
European Journal of Research on Social Studies
, cilt.1, sa.1, ss.80-83, 2014 (Hakemli Dergi)
14. Literature Review On The Use Of Tablet Computers In Preschool Education
European Journal of Research on Social Studies
, cilt.1, sa.1, ss.80-83, 2014 (Hakemli Dergi)
16. An Analysis of the Play Behaviours of Female and Male Children in Nursery Classes
Mediterranean Journal of Education Research
, cilt.14a, ss.831-836, 2013 (Hakemli Dergi)
18. Pre-School Teachers? Views Regarding Democracy Education.
Mediterranean Journal of Education Research
, cilt.14a, ss.333-336, 2013 (Hakemli Dergi)
19. The Impacts of Preschool Teachers' Mathematics Anxiety and Beliefs on Children's Mathematics Achievement
International Journal of Humanities and Social Science Invention
, cilt.2, sa.7, ss.45-49, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
36
3. An Investigation of the Relationship Between Preschool Teachers’xx Attitudes Towards Digital Technology and Their Digital Citizenship Levels
5th ICRTEL 2019 – International Conference on Research in Teaching, Education Learning, ROMA, İtalya, 1 - 02 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
4. 21. Yüzyılda Çocuğun Değeri: Anne Babaların Çocuk Ve Okul Öncesi Eğitimden Beklentilerine Yönelik Bir İnceleme
IV. Uluslar Arası Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
5. Yaratıcı Düşünmeyi Geliştirici Etkinliklerin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi
.4. Uluslararası Multidsipliner Çalışmaları Sempozyumu, 27 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
6. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Düşünme Eğitimine Yönelik Görüşlerinin ve İhtiyaçlarının Belirlenmesi
4. Uluslararası Multidsipliner Çalışmaları Sempozyumu, 27 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
7. 21. Yüzyılda Ailelerin Teknoloji Kullanımları ve Çocukları İle Birlikte Yaptıkları Etkinliklerin İncelenmesi
V. Turkcess Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, 27 Haziran 2019 - 29 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
8. Çocuklar İçin Felsefe Eğitim Programı ile Minik Filozoflar İş Başında
14. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
9. Okul öncesi Dönem Çocuklarının Zihin Kuramı ile Dil Gelişim göstergelerinin incelenmesi
18th International Conference on Turkish Linguistics, Adana, Türkiye, 24 - 26 Şubat 2017, ss.2, (Tam Metin Bildiri)
10. İkiz çocukların Dil gelişimlerinin incelenmesi
18th International Conference on Turkish Linguistics, Adana, Türkiye, 24 - 26 Şubat 2017, ss.1, (Özet Bildiri)
11. Pre- and in service preschool teachers' science teaching efficacy beliefs
1st INTERNATIONAL CONFERENCE ON STUDIES IN EDUCATION (ICOSEDU' 2016), Barcelona, İspanya, 14 - 16 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
12. Pre- and In-service Preschool Teachers' Science Teaching Efficacy Beliefs
1st International Conference on Studies in Education (ICOSEDU' 2016), Barcelona, İspanya, 14 - 16 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
13. How P4C Effects Creativity and Theory of Mind in a Turkish Kindergarten: A Practical Study
12th Biennial Conference of the North American Association for Community of Inquiry (NAACI), New Jersey, Montclaır, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 20 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
14. Minik Filazoflar İş Başında Anaokullarında Çocuklar için Felsefenin kullanılmasına yönelik nitel bir çalışma
3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi -EJER, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.782-783, (Özet Bildiri)
15. Minik Filazoflar İş Başında: Anaokullarında Çocuklar için Felsefenin kullanılmasına yönelik bir çalışma Kullanılmasına Yönelik Bir Çalışma
3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi -EJER, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.782-783, (Özet Bildiri)
16. ?The Effects of Philosophy for Children on Kindergarten Childrens? Theory of Mind Development?
3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi -EJER, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.788, (Özet Bildiri)
19. The Relationship Between metacognitive development and Language Devoploment of children
V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St. Ptesburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, ss.95, (Özet Bildiri)
21. Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeylerdeki Çocukların Dil Gelişimleri ile Zihin Kuramı Gelişimlerinin İncelenmesi
V. European Conference on Social and Behaviour Sciences, St.Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1-2, (Özet Bildiri)
23. The Relationship Between metacognitive development and Language of children
V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St. Ptesburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, ss.95, (Özet Bildiri)
26. The Relationship Between metacognitive development and Language development of children
V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St. Ptesburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, ss.95, (Özet Bildiri)
27. Investigating The Metacognitive Development Of 3-6 Aged Children At Low And High Socioeconomic Status
EARLI SIG 16 METACOGNITION 2014 Conference, İstanbul, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
28. Okul Öncesi Eğitimde Tablet Kullanımı Üzerine Literatür Taraması
III. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Roma, İtalya, 6 - 08 Şubat 2014, (Tam Metin Bildiri)
29. Literature review on the use of tablet computers in preschool education.
III. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Roma, İtalya, 6 - 08 Şubat 2014, (Tam Metin Bildiri)
30. Determining teachers’xx views regarding history education in preschool period
New Trends on Global Education Conference, Kıbrıs (Kktc), 24 - 26 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
36. Preschool Science Education in Rural Areas: An Ethnographic Study of Two Village Schools
17th International Conferance on Learning, Hong Kong, Çin, 6 - 09 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)
Kitaplar
4
1. Okul öncesi Dönem Çocuklarının Dil Gelişimi ile Zihin Kuramı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Turkish Linguistics Across Boundearies: The Adana Meeting, Sofu Hatice, Can Cem, Abik Deniz Ayşehan, Yüceol Muna, Kilimci Abdurrahman, Editör, Harrassowitz Verlag, Göttingen, ss.178-200, 2020
2. Cocugun Gelisimini Degerlendirmede Bicimsel Yontemler
Gelisimsel Degerlendirme, Prof.Dr. Pinar Bayhan, Editör, Hedef Cs Yayincilik, Ankara, ss.83-102, 2018
3. Philosopy for Children: Basic Issues and Theoretical Explanations
Educational Sciences Research in the Globalizing World, Koleva, I. Basal, A.H., Tufan, M., Atasoy, E., Editör, St. Climent Ohridski University Press, Sofya, ss.36-51, 2018
4. Drama ve Dramanın Boyutları
Çocuk ve Drama, SERAP ERDOĞAN, Editör, Anadolu üniversitesi Deneyim Açıköğretim Yayıncılık Fakültesi, Eskişehir, ss.2-23, 2016