Eğitim Bilgileri
2010 - 2016
2010 - 2016Doktora
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi A.B.D., Türkiye
2008 - 2010
2008 - 2010Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi A.B.D., Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilzce Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
BECOMING A MENTOR: AN ACTION RESEARCH ON ENHANCING AN EFL TEACHER?S MENTORING SKILLS IN TURKEY
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
2010
2010Yüksek Lisans
Alternative Assessment in Turkish Primary EFL Classrooms: An Invesitgation into the Performance Tasks
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi A.B.D.
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2013
2013Introduction to Online Learning for EFL Educators
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Oregon Üniversitesi, USA
2013
2013Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi: NVivo 10 Programının Tanıtımı ve Uygulaması
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Anı YayıncılıkEğitim ve Danışmanlık
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Bölümü
2008 - 2016
2008 - 2016Araştırma Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi A.B.D.
Akademi Dışı Deneyim
2008 - Devam Ediyor
2008 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Araştırma Görevlisi
Makaleler
Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (11)
2020
20201. “I would like her to…:” ELT Student-Teachers’ Reflections on Mentoring Practices
ÖRSDEMİR E., YILDIRIM R.
PASAA
, cilt.59, ss.47-76, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20192. Through the eyes of young EFL learners: learning with student teachers
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
ELT JOURNAL
, cilt.73, sa.3, ss.316-327, 2019 (SSCI, Scopus)
2017
20173. Further Questioning Oral Communication Strategy Instruction From a Different Perspective: Is Implicit Learning Possible?
ÖZDEMİR YILMAZER M., ÖRSDEMİR E.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.46, sa.2, ss.289-297, 2017 (ESCI, TRDizin)
2016
20164. Note Taking in the EFL Listening Classroom: An Action Resarch
ÖRSDEMİR E., ÖZDEMİR YILMAZER M.
International Journal of Language Academy , cilt.4, sa.2, ss.208-216, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20165. Note Taking in the EFL Listening Classroom: An Action Resarch
ÖRSDEMİR E., ÖZDEMİR YILMAZER M.
International Journal of Language Academy , cilt.4, sa.2, ss.208-216, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20166. NOTE TAKING IN THE EFL LISTENING CLASSROOM AN ACTION RESEARCH
ÖRSDEMİR E., ÖZDEMİR YILMAZER M.
International Journal of Language Academy , cilt.4, sa.11, ss.208-216, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20157. Investigating English Language Student-Teachers' Burnout
ÖRSDEMİR E., YILDIRIM R.
The Journal of Academic Social Sciences , cilt.3, sa.18, ss.512-520, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20158. Exploring Young Learners? Views about Performance Tasks in Turkish EFL CLassrooms
ÖRSDEMİR E.
International Journal of Language Academy
, sa.3, ss.415-428, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20159. INVESTIGATING ENGLISH LANGUAGE STUDENT TEACHERS BURNOUT
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
ASOS Journal The Journal of Academic Social Science , cilt.3, sa.18, ss.512-520, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201510. TÜRKİYE DE İLKÖĞRETİM SINIFLARI İNGİLİZCE DERSLERİNDEKİ PERFORMANS GÖREVLERİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
ÖRSDEMİR E.
International Journal of Language Academy , cilt.3, sa.9, ss.415-428, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201511. İNGİLİZCE ÖĞRETMEN ADAYLARININ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
The Journal of Academic Social Sciences , cilt.18, sa.18, ss.512-520, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201412. Performance Tasks as Alternative Assessment for Young EFL Learners Does Practice Match the Curriculum Proposal
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
International Online Journal of Educational Sciences , 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201313. Performance Tasks As Alternative Assessment For Young EFL Learners: Does Practice Match The Curriculum Proposal?
ÖRSDEMİR E., YILDIRIM R.
International Online Journal of Educational Sciences , sa.5, ss.562-574, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. The Mentor Training Effect from an ELT Student-Teacher’sPerspective
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
Çukurova Internatıonal ELT teachers Conferences. Innovative Practices in EFL/ESL Learning and Teaching, 5 - 07 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
20172. Through the Eyes of Young Learners of English: Learning with Student Teachers
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
Teach English Now 2017 Conference, 20 - 22 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
20173. Through the Eyes of Young Learners of English: Learning with Student Teachers
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
Teach English Now 2017 Conference: Journey Beyond Our Walls, Tempei Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Temmuz 2017, ss.4, (Özet Bildiri)
2017
20174. Intercultural Awareness for GeographicallyDispersed and Culturally Diverse Students: Practical Implications
BAŞOL H. Ç., ÖZDEMİR YILMAZER M., ÖRSDEMİR E.
The 3rd CukurovaInternational ELT Teachers’ Conference- Reshaping Teaching and Learning English for the 21stCentury, 20 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. Am I a “Competent” English Teacher? Turkish EFL Pre-service Teachers’ Perspectives
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
The 3rd Cukurova International ELT Teachers’ Conference- ReshapingTeaching and Learning English for the 21st Century, 20 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
20166. Teachability of Communication Strategies Is it possible to teach them implicitly
ÖZDEMİR YILMAZER M., ÖRSDEMİR E.
Glocalisation of professional development in ELT: Think Global Act Local, 3 - 04 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
20167. Glocalisation of Professıonal Development in ELT: Think Global, Act Local
ÖZDEMİR YILMAZER M., ÖRSDEMİR E.
GLOCALISATION OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN ELT:THINK GLOBAL, ACT LOCAL, İzmir, Türkiye, 3 - 04 Haziran 2016, ss.5, (Özet Bildiri)
2016
20168. Note Taking in the EFL Listening Classroom: An Action Research
ÖRSDEMİR E., ÖZDEMİR YILMAZER M.
REPLACING CLICHES: TEACHING SUBORDINATED TO LEARNING, Adana, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016, ss.15, (Özet Bildiri)
2016
20169. Mapping Mentor Roles in an ELT Teacher Education Programme
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
IATEFL Conference and Exhibition, 13 - 16 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201510. Student Teacher Autonomy and Self Esteem through Micro Teaching Presentations
ÖRSDEMİR E.
SiLL2015-The Self in Language Learning, 17 - 19 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2014
201411. Burnout among ELT Major Student teachers
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
The 8th International ELT Research Conference: Innovative Approaches to Research in ELT, 15 - 17 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201412. Mentoring Practices in the Practicum Voices of ELT Student Teachers
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
Innovations in pre-service education: The teaching practicum Symposium. Ankara, Turkey, 18 - 19 Mart 2014, (Özet Bildiri)
2011
201113. Performance Tasks with Young Learners Getting Clear on the Concept
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
Sabancı Üniversitesi School of Languages 2nd International Conference on Language Education. Istanbul, Turkey, 2 - 04 Haziran 2011, (Özet Bildiri)
2010
201014. The Portfolio Effect Exploring the Autonomy of ELT Major Student Teachers
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
44th Annual IATEFL Conference. Harrogate, United Kingdom, 7 - 11 Nisan 2010, (Özet Bildiri)
2009
200915. An International Experience within an Erasmus Context
ÖRSDEMİR E.
1 st EMUNI Research Souk, 09 Haziran 2009, (Tam Metin Bildiri)
Desteklenen Projeler
2018 - 2023
2018 - 2023Exploring the reflections of a mentor training programme on mentor professional development and student-teacher learning: An action research (Mentor Eğitim Programının Uygulama Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimine ve Öğretme Adaylarının Öğrenmesine Etkisi: Bir Eylem Çalışması)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÖRSDEMİR E. (Yürütücü), NGUYEN H.
2018 - 2021
2018 - 2021Defining Mentoring Skills for Mentor Training in PreService Teacher Education A Delphi Study Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitiminde Uygulama Öğretmeni Eğitimi için Mentorluk Yetisi Belirleme Girişimi Bir Delphi Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÖRSDEMİR E. (Yürütücü), YILDIRIM R., ÖZDEMİR YILMAZER M.
2015 - 2016
2015 - 2016Enhancing Mentoring Skills Creating a Synergy between Pre-service and In-service Teacher Education Programs in English Language Teaching (Staj Uygulama Öğretmenliği Becerilerini Geliştirme Çalıştayı İngiliz Dili Eğitiminde Hizmet Öncesi ve Hizmetiçi Öğretmen Eğitimi Arasında bir Sinerji Yaratmak)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
YILDIRIM R. (Yürütücü), ÖRSDEMİR E.
2014 - 2016
2014 - 2016Mentoring Practices in Practicum: Voices of ELT Student-Teachers (Öğretmenlik Stajında Danışma Uygulamaları: İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalındaki Aday Öğretmenlerin Görüşleri)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
YILDIRIM R. (Yürütücü), ÖRSDEMİR E.
2013 - 2016
2013 - 2016Uygulama Öğretmeni Olmak:Türkiye'de İlköğretim'de Çalışan bir İngilizce Öğretmeninin Uygulama Öğretmenliği Yetisinin Geliştirmek için bir Eylem Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
YILDIRIM R. (Yürütücü), ÖRSDEMİR E.
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Temmuz 2017 - 01 Temmuz 2017
01 Temmuz 2017 - 01 Temmuz 2017