Eğitim Bilgileri
2010 - 2011
2010 - 2011Post Doktora
University of the West of England, Bristol, Bristol Business School, Social Marketing, Health Communications, Birleşik Krallık
2003 - 2008
2003 - 2008Doktora
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler, İşletme-Pazarlama, Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler, İşletme-Pazarlama, Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Lisans
Çukurova Üniversitesi, İ.İ.B.F., İşletme, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Hizmet İşletmelerindeki İlişkisel Pazarlama Uygulamalarının Müşteri Bağlılığı Üzerindeki Etkileri
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme/Pazarlama
2003
2003Yüksek Lisans
Çevreci Pazarlama Anlayışı ve Tüketicilerin Çevreci Tutumlarının Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi İle İlgili Bir Uygulama
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2015
2015Creative Enterprise Toolkit. The Trainer Programme
Diğer
British Council ve Çukurova Kalkınma Ajansı
2010
2010Social Marketing Principles and Practice
Diğer
University of the West of England
2006
2006Nitel Araştırma Yöntemleri
Diğer
Bilkent Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Pazarlama
Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bil. Fak., İşletme
2018 - 2020
2018 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Çukurova Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bil. Fak., İşletme
2012 - 2018
2012 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bil. Fak., İşletme
2008 - 2012
2008 - 2012Öğretim Görevlisi Dr.
Çukurova Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bil. Fak., İşletme
2001 - 2008
2001 - 2008Araştırma Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme
Yönetimsel Görevler
2014 - 2016
2014 - 2016Bölüm Başkan Yardımcısı
Çukurova Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2014 - 2014
2014 - 2014MYO Müdür Yardımcısı
Çukurova Üniversitesi, Karaisalı Meslek Yüksekokulu
Yönetilen Tezler
2017
2017Yüksek Lisans
Tüketici satın alma kararlarında etiksel değerlendirmelerin etkileri
NAKIBOĞLU M. A. B.
Y.Mendi(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Kişisel marka yönetimi: Yerel seçimlerde seçmenlerin kişisel marka algısı ile ilgili Adana ilinde bir uygulama
NAKIBOĞLU M. A. B.
A.Alkevli(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Ürün Yerleştirme Uygulamalarının Tüketici Satın Alma Niyeti İle Olan İlişkisinin Ortaya Çıkartılmasına Yönelik Pilot Bir Araştırma
NAKIBOĞLU M. A. B.
N.Serin(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (6)
2022
20221. The impact of support on employees' adaptive behavior: a moderated mediation model
Maden-Eyiusta C., Yalabik Z. Y., NAKIBOĞLU M. A. B.
JOURNAL OF MANAGERIAL PSYCHOLOGY
, cilt.37, ss.153-169, 2022 (SSCI)
2021
20212. Adana İli Hane Halkı Tüketim Davranışları Üzerine Boylamsal Bir Araştırma
Çabuk S., Zeren D., Doğan Südaş H., Nakıboğlu M. A. B., Köksal Araç S., Arık A.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.30, sa.3, ss.10-27, 2021 (TRDizin)
2016
20163. İnternet Bankacılığına İlişkin Tu ketici Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi Bir Pilot Uygulama
NAKIBOĞLU M. A. B., DOĞAN SÜDAŞ H., İNAN H.
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.16, sa.3, ss.165-182, 2016 (TRDizin)
2016
20164. İnternet Bankacılığına İlişkin Tüketici Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi Bir Pilot Uygulama.
İNAN H., NAKIBOĞLU M. A. B., DOĞAN SÜDAŞ H.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.16, sa.3, ss.165-182, 2016 (TRDizin)
2016
20165. Ürün Yerleştirme Uygulamalarının Tüketici Satın Alma Niyeti İle İlişkisi Hakkında Pilot Bir Araştırma
NAKIBOĞLU M. A. B., Serin N.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.9, sa.2, ss.135-151, 2016 (TRDizin)
2016
20166. Güneşten Korunma İle İlgili Sosyal Pazarlama Kampanyaları İçin Davranışsal Bulgular
NAKIBOĞLU M. A. B.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.25, sa.1, ss.183-204, 2016 (Hakemli Dergi)
2013
20137. Finansal Hizmetlerde Uyarlamacı Satış Başarısında Etkili Olan Kişisel Ve Kurumsal Faktörler
NAKIBOĞLU M. A. B., GÖZÜYEŞİL S.
Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.105-116, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
20138. Algılanan Otel İmajı ve Hizmet Kalitesi ile Tekrar Satın Alma Niyeti Arasındaki İlişkiler
ÇABUK S., NAKIBOĞLU M. A. B., CANOĞLU M.
ANATOLİA: TURİZM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ , cilt.24, sa.1, ss.96-108, 2013 (Hakemli Dergi)
2009
20099. Kobilerin ihracatta Karşilaştiklari Engellerin Belirlenmesine Yönelik Mobilya Sektöründe Gerçekleştirilen Bir Araştirma
İNAN H., NAKIBOĞLU M. A. B.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.228-246, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200910. Kobi?lerin İhracatta Karşılaştıkları Engellerin Belirlenmesine Yönelik Mobilya Sektöründe Gerçekleştirilen Bir Araştırma
İNAN H., NAKIBOĞLU M. A. B.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.228-246, 2009 (TRDizin)
2008
200811. İndirim Mağazacılığında Yeni Trendler
DEMİRCİ OREL F., NAKIBOĞLU M. A. B.
Bizim Market, Perakende, Pazarlama & Ekonomi Dergisi , cilt.6, sa.62, ss.74-78, 2008 (Hakemsiz Dergi)
2008
200812. Tüketicilerin Yeşil (Ürün) Satın Alma Davranışlarının Sosyo-demografik Değişkenler Açısından incelenmesi
ÇABUK S., NAKIBOĞLU M. A. B., KELEŞ C.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.17, sa.1, ss.85-102, 2008 (TRDizin)
2007
200713. Tüketimin Çevreci Boyutu: Çevreci Tutum ve Davranışlara Göre Pazar Bölümlemesi?
NAKIBOĞLU M. A. B.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.16, sa.2, ss.423-438, 2007 (TRDizin)
2007
200714. Müşteri İlişkileri Yönetimi ve İlişkisel Gerçekleri
NAKIBOĞLU M. A. B.
Bizim Market: Alışveriş Kültürü ve Yaşam Dergisi , sa.53, ss.44-48, 2007 (Hakemsiz Dergi)
2005
200515. Tüketici Davranışı Araştırmalarında Bir Yolculuk ve Değişen Tüketici
ÇABUK S., NAKIBOĞLU M. A. B.
Pİ: Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi
, cilt.4, sa.14, 2005 (Hakemsiz Dergi)
2004
200416. İndirimli Market Müşterilerinin Profili
DEMİRCİ OREL F., NAKIBOĞLU M. A. B.
Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi , cilt.3, sa.10, ss.4-12, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200317. Çevreci Pazarlama ve Tüketicilerin Çevreci Tutumlarının Satın Alma Davranışlarına Etkileri İle İlgili Bir Uygulama
ÇABUK S., NAKIBOĞLU M. A. B.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.12, sa.12, ss.39-54, 2003 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2017
20171. Environmentally Conscious Buying: The Role of Knowledge, Attitude and Values
NAKIBOĞLU M. A. B.
22nd EBES Conference Rome, Roma, İtalya, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2014
20142. Internal Marketing Orientation and Salesperson Performance: The Mediating Effects of Effort, Customer Orientation, and Job Satisfaction
DEMİRCİ OREL F., NAKIBOĞLU M. A. B., Kara A.
23rd World Business Congress, International Management Development Association, Ankara, Türkiye, 24 - 28 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)
2013
20133. Measuring the Relative Importance of Online Trust Indicators among Young Consumers
NAKIBOĞLU M. A. B., ÇELİK O.
10th EBES Eurasia Business and Economic Society Conference, 2013, Özet Bildiri, İstanbul, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2013
20134. Finansal Hizmetlerde Uyarlamacı Satış Başarısında Etkili Olan Kişisel Ve Kurumsal Faktörler
NAKIBOĞLU M. A. B., GÖZÜYEŞİL S.
Sosyalbilimler Araştırmaları Konferansı 2013, Sözlü Bildiri, İzmir, Türkiye, 27 Nisan 2013
2011
20115. Güneşten Korunma Davranışı Önündeki Engeller Bronzlaşma Davranışının Analizi
NAKIBOĞLU M. A. B.
5.Prevantif Onkoloji Sempozyumu, 2011, Davetli Konuşmacı, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Aralık 2011
2010
20106. Kolektif ve Bireyci Kişilik Özelliklerinin Tüketicilerin Çevresel Kaygı ve Çevreye Duyarlı Satınalma Davranışlarındaki Rolü
NAKIBOĞLU M. A. B., NAKIBOĞLU B. G.
9. Anadolu İşletmecilik Kongresi, Zonguldak, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
20107. Kolektif ve Bireyci Kişilik Özelliklerinin Tüketicilerin Çevreye Duyarlı Satınalma Davranışlarındaki Rolü
NAKIBOĞLU M. A. B., NAKIBOĞLU B. G.
9. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Zonguldak, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2010, ss.435-439, (Tam Metin Bildiri)
2009
20098. KOBİ lerin Karşılaştıkları İhracat Engelleri ve Etkileri Mobilya Sektöründe Bir Araştırma
İNAN H., NAKIBOĞLU M. A. B.
8. Anadolu İşletmecilik Kongresi, Celal Bayar Üniversitesi, 2009, Özet Bildiri, Manisa, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2009, ss.37-41, (Özet Bildiri)
2008
20089. Çevreci Satın Alma ve Cinsiyet Farklılıkları
NAKIBOĞLU M. A. B., TANRIKULU C.
13. Ulusal Pazarlama Kongresi, Adana, Türkiye, 29 Ekim - 01 Kasım 2008, ss.558-570, (Tam Metin Bildiri)
2007
200710. Sustainable Production and Sustainable Consumption A Survey of Eco Friendly Buying
ÇABUK S., NAKIBOĞLU M. A. B., NAKIBOĞLU B. G.
Second YÖK-SUNNY Collaboration Symposium Scientific Collaboration For Sustainable Development Annual, Adana, 24 - 26 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2016
20161. Sosyal Pazarlama Sosyal Pazarlama Kampanyası Örnekleriyle
NAKIBOĞLU M. A. B., Özsoy T.
Akademi Kitabevi Yayınları, Adana, 2016
2016
20162. Politik Pazarlamada Kişisel Marka Aday Markası Yönetimi
NAKIBOĞLU M. A. B., ALKEVLİ A.
Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2016
2016
20163. Dünyada Pazarlama Eğitiminin Gelişimi
NAKIBOĞLU M. A. B.
Türkiye de Pazarlama Biliminin Akademik Tarihi, Prof.Dr. Muazzez Babacan, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.5-27, 2016
2016
20164. Dünyada Pazarlama Eğitiminin Gelişimi
NAKIBOĞLU M. A. B.
Türkiye de Pazarlama Biliminin Akademik Tarihi, Prof.Dr. Muazzez Babacan, Editör, Beta, İstanbul, ss.5-27, 2016
2015
20155. Araştırma Tasarımı
NAKIBOĞLU M. A. B.
Pazarlama Araştırması Çeviri Bölüm Araştırma Tasarımı, Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL, Editör, NOBEL Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., ss.38-68, 2015
2015
20156. Nitel (Kalitatif) Araştırma Teknikleri
NAKIBOĞLU M. A. B.
Pazarlama Araştırması Çeviri Bölüm Nitel Kalitatif Araştırma Teknikleri, Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL, Editör, NOBEL Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic Ltd Şti, ss.116-142, 2015
2014
20147. Sürdürülebilirlikle İlgili Ticari ve Sosyal Faaliyetlerde Pazar Bölümlendirme ve Hedef Kitle Tespiti
NAKIBOĞLU M. A. B.
Disiplinler Arası Bakış Açısı İle Çevre, Prof.Dr. İhsan Günaydın; Yrd.Doç.Dr. Tufan Özsoy, Editör, hiperlink, İstanbul, ss.182-202, 2014
2014
20148. Bağlılık ve Güven Teorisi
NAKIBOĞLU M. A. B.
Pazarlama Teorileri, Prof.Dr. İsmail Yağcı; Prof.Dr. Serap Çabuk, Editör, MediaCat, İstanbul, ss.327-343, 2014
2013
20139. Adana Tüketim Analizi
ÇABUK S., NAKIBOĞLU M. A. B., ZEREN D., DOĞAN SÜDAŞ H., KÖKSAL ARAÇ S.
Adana Ticaret Odası Yayınları, Adana, 2013
2012
201210. Adana İli Hane Halkı Tüketim Analizi
Çabuk S., Nakıboğlu M. A. B., Zeren D., Doğan Südaş H., Köksal Araç S.
Adana Ticaret Odası Yayınları, Adana, 2012
Desteklenen Projeler
2020 - 2021
2020 - 2021Adana İli Hane Halkı Tüketim Analizi 2020
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇABUK S. (Yürütücü), ZEREN D., DOĞAN SÜDAŞ H., NAKIBOĞLU M. A. B., KÖKSAL ARAÇ S., ARIK A.
2017 - 2018
2017 - 2018Environmentally Conscious Buying The Role of Knowledge Attitude and Values
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
NAKIBOĞLU M. A. B. (Yürütücü)
Jüri Üyelikleri
Eylül-2013
Eylül 2013