Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR


Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Sınıf Öğretmenliği


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği, Öğretmen Eğitimi

E-posta: ayontar@cu.edu.tr
İş Telefonu: +90 322 338 6076 Dahili: 47
Web: https://avesis.cu.edu.tr//ayontar
Ofis: Temel Eğitim Bölümü Binası Teras Katı
Posta Adresi: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü 01380 Balcalı/ADANA

Eğitim Bilgileri

2007 - 2013

2007 - 2013

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi, Türkiye

2002 - 2007

2002 - 2007

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, İlköğretim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye

1998 - 2002

1998 - 2002

Lisans

Çukurova Üniversitesi, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

Sosyal bilgiler programında kazandırılması hedeflenen sorumluluk değeri ve empati becerisi arasındaki ilişkinin incelenmesi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı

2007

2007

Yüksek Lisans

Sorumluluk eğitiminde ceza uygulamalarına ilişkin ilköğretim 5. sınıf öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Sınıf Öğretmenliği

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2013 - 2022

2013 - 2022

Araştırma Görevlisi Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2007 - 2013

2007 - 2013

Araştırma Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim

2002 - 2007

2002 - 2007

Araştırma Görevlisi

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2002 - 2002

2002 - 2002

Sınıf Öğretmeni

Solventaş İlköğretim Okulu, Sınıf Öğretmeni

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Karakter ve Değerler Eğitimi

Karakter ve Değer Eğitimi

Öğretmenlik Uygulaması I

Sınıf Yönetimi

Sınıf Yönetimi

Öğretmenlik Uygulaması II

Hayat Bilgisi Öğretimi

Sosyal Bilgiler Öğretimi

Sosyal Bilgilerde Değerler Eğitimi

Türk Eğitim Tarihi

Öğretmenlik Uygulaması I

Sınıf Yönetimi

Sınıf Yönetimi

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Sınıf Yönetimi

Değerler Eğitimi

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Okul Deneyimi

Sınıf Yönetimi

Okulda Ruh Sağlığı Sürdürülebilir Kalkınma

Makaleler

Tümü (6)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (3)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2018

2018

1. DETERMINATION OF THE EDUCATIONAL NEEDS OF TEACHER CANDIDATES FOR INTERNSHIP COURSES

YONTAR A., ALTIKULAÇ A.

7th World Conference on Psychology and Sociology (WCPS-2017), Madrid, İspanya, 15 - 17 Kasım 2018, ss.17, (Özet Bildiri)

2018

2018

2. Sınıf Eğitimi ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretmen Adaylarının Sayısal Yetkinliklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

YONTAR A.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2018), Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1304-1305, (Özet Bildiri)

2017

2017

3. AN INVESTIGATION ON SELF-EFFICACY PERCEPTIONS OF PROSPECTIVE TEACHERS RELATED TO VALUES EDUCATION

YONTAR A., ALTIKULAÇ A.

6th International Congress on Social Sciences, China to Adriatic, 18 - 25 Eylül 2017, ss.9, (Özet Bildiri)

2016

2016

4. STAJ UYGULAMALARININ SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE İNCELENMESİ

YONTAR A., TARIM K., KARABAY A.

International Conference on Quality in Higher Education, Sakarya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2016, ss.773-777, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

5. A QUALITATIVE RESEARCH ON PRESERVICE ELEMENTARY SCHOOL CLASSROOM TEACHERS? EFFICACY PERCEPTIONS RELATED TO VALUES EDUCATION

YONTAR A.

Değişimin Aktörü Olarak Genç Öğretmenler: Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Mesleğe Uyum Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 19 - 23 Ekim 2015, ss.16, (Özet Bildiri)

2014

2014

6. Beşinci sınıf öğrencilerinin empati düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

YONTAR A., Yel S.

XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, ss.247, (Özet Bildiri)

2013

2013

7. Beşinci sınıf öğrencilerinin sorumluluk ve empati düzeyleri arasındaki ilişki

Yontar A., Yel S.

Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, ss.164, (Özet Bildiri)

2011

2011

8. İlköğretim 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde uygulanan empati öğretim programının öğrencilerin sorumluluk düzeylerine etkisi

YONTAR A., Yel S.

Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, ss.55-56, (Özet Bildiri)

2009

2009

9. İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SORUMLULUK DÜZEYLERİ İLE EMPATİK BECERİ DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yel S., YONTAR A.

VIII. ULUSAL SINIF ÖĞETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, ss.1051-1058, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

10. Öğretmenlerin sorumluluk kazandırmada kullandıkları cezaların öğrenciler tarafından algılanması

Yontar A., Yurtal F.

16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, ss.1-13, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2006

2006

11. Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerinden bekledikleri sorumluluklar ve sorumluluk kazandırmada kullandıkları yöntemlerle ilgili görüşleri

Yurtal F., Yontar A.

XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, ss.520-521, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2019

2019

1. Değerlerin Kaynağı ve Toplumsal, Kültürel, Dini, Ahlaki Temelleri

Yontar A.

Karakter ve Değer Eğitimi, Aktepe V.,Gündüz M., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.91-108, 2019

2016

2016

2. Hayat Bilgisi Dersinde Öğretimi Planlama

Yontar A.

Hayat Bilgisi Öğretimi, Güven S.,Kaymakcı S., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.81-110, 2016

2015

2015

3. Hayat Bilgisi Dersinde Kavram Öğretimi

Yontar A.

Hayat Bilgisi Öğretimi, Gültekin,M., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.187-214, 2015

2015

2015

4. Değerler Eğitiminde Örtük Programın Rolü

Yontar A.

Değerler Eğitimi, Gündüz,M., Editör, Maya Akademi, Ankara, ss.125-139, 2015

Desteklenen Projeler

2018 - 2019

2018 - 2019

Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması I-II Derslerinin İçeriğine Yönelik İhtiyaçlarının Belirlenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

YONTAR A. (Yürütücü), ALTIKULAÇ A.

2018 - 2019

2018 - 2019

Türkiye ve ABD'de Okutulan Tarih Ders Kitaplarının Milliyetçilik Açısından Karşılaştırılması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ALTIKULAÇ A. (Yürütücü), YONTAR A., ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ R.

2017 - 2018

2017 - 2018

Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine İlişkin Görüşlerinin ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

YONTAR A. (Yürütücü), ALTIKULAÇ A.

2017 - 2018

2017 - 2018

Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine İlişkin Görüşlerinin ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

YONTAR A. (Yürütücü), ALTIKULAÇ A.

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Nisan 2021

Nisan 2021

ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2020

Haziran 2020

NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ SBE DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2019

Şubat 2019

ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2018

Nisan 2018

TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 4

h-indeksi (WOS): 1