Eğitim Bilgileri
2007 - 2013
2007 - 2013Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi, Türkiye
2002 - 2007
2002 - 2007Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, İlköğretim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Çukurova Üniversitesi, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Sosyal bilgiler programında kazandırılması hedeflenen sorumluluk değeri ve empati becerisi arasındaki ilişkinin incelenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı
2007
2007Yüksek Lisans
Sorumluluk eğitiminde ceza uygulamalarına ilişkin ilköğretim 5. sınıf öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2013 - 2022
2013 - 2022Araştırma Görevlisi Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2007 - 2013
2007 - 2013Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim
2002 - 2007
2002 - 2007Araştırma Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2002 - 2002
2002 - 2002Sınıf Öğretmeni
Solventaş İlköğretim Okulu
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2009
2009Investigation of Sanctions Used by Teachers for Improving Responsibility
Yontar A., YURTAL F.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE , cilt.34, sa.153, ss.144-156, 2009 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2019
2019Nationalism, Patriotism and Global Citizenship: A Comparison in between the Social Studies Teacher Candidates in the US and Turkey
ALTIKULAÇ A., YONTAR A.
International Journal of Education & Literacy Studies , cilt.7, sa.4, ss.115-123, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Düzeyleri
YONTAR A.
ANA DİLİ EĞİTİMİ DERGİSİ , cilt.7, sa.4, ss.815-824, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018The Relationship between Empathy and Responsibility Levels of 5th Grade Students: A Sample from Turkey
YONTAR A., Yel S.
International Journal of Education Literacy Studies , cilt.6, sa.4, ss.76-84, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017An Investigation on Self-Efficacy Perceptions of Prospective Teachers Related to Values Education
YONTAR A., ALTIKULAÇ A.
International Journal of Science and Research , cilt.6, sa.12, ss.535-542, 2017 (Hakemli Dergi)
2006
2006Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerinden bekledikleri Sorumluluklar ve sorumluluk kazandırmada Kullandıkları yöntemler
YURTAL F., YONTAR A.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.15, sa.2, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2018
2018DETERMINATION OF THE EDUCATIONAL NEEDS OF TEACHER CANDIDATES FOR INTERNSHIP COURSES
YONTAR A., ALTIKULAÇ A.
7th World Conference on Psychology and Sociology (WCPS-2017), Madrid, İspanya, 15 - 17 Kasım 2018, ss.17
2018
2018Sınıf Eğitimi ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Öğretmen Adaylarının Sayısal Yetkinliklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
YONTAR A.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2018), Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.1304-1305
2017
2017AN INVESTIGATION ON SELF-EFFICACY PERCEPTIONS OF PROSPECTIVE TEACHERS RELATED TO VALUES EDUCATION
YONTAR A., ALTIKULAÇ A.
6th International Congress on Social Sciences, China to Adriatic, 18 - 25 Eylül 2017, ss.9
2016
2016STAJ UYGULAMALARININ SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE İNCELENMESİ
YONTAR A., TARIM K., KARABAY A.
International Conference on Quality in Higher Education, Sakarya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2016, ss.773-777
2015
2015A QUALITATIVE RESEARCH ON PRESERVICE ELEMENTARY SCHOOL CLASSROOM TEACHERS? EFFICACY PERCEPTIONS RELATED TO VALUES EDUCATION
YONTAR A.
Değişimin Aktörü Olarak Genç Öğretmenler: Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Mesleğe Uyum Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 19 - 23 Ekim 2015, ss.16
2014
2014Beşinci sınıf öğrencilerinin empati düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
YONTAR A., Yel S.
XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, ss.247
2013
2013Beşinci sınıf öğrencilerinin sorumluluk ve empati düzeyleri arasındaki ilişki
Yontar A., Yel S.
Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, ss.164
2011
2011İlköğretim 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde uygulanan empati öğretim programının öğrencilerin sorumluluk düzeylerine etkisi
YONTAR A., Yel S.
Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, ss.55-56
2009
2009İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SORUMLULUK DÜZEYLERİ İLE EMPATİK BECERİ DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
Yel S., YONTAR A.
VIII. ULUSAL SINIF ÖĞETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, ss.1051-1058
2007
2007Öğretmenlerin sorumluluk kazandırmada kullandıkları cezaların öğrenciler tarafından algılanması
Yontar A., Yurtal F.
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, ss.1-13
2006
2006Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerinden bekledikleri sorumluluklar ve sorumluluk kazandırmada kullandıkları yöntemlerle ilgili görüşleri
Yurtal F., Yontar A.
XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, ss.520-521
Kitap & Kitap Bölümleri
2019
2019Değerlerin Kaynağı ve Toplumsal, Kültürel, Dini, Ahlaki Temelleri
Yontar A.
Karakter ve Değer Eğitimi, Aktepe V.,Gündüz M., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.91-108, 2019
2016
2016Hayat Bilgisi Dersinde Öğretimi Planlama
Yontar A.
Hayat Bilgisi Öğretimi, Güven S.,Kaymakcı S., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.81-110, 2016
2015
2015Hayat Bilgisi Dersinde Kavram Öğretimi
Yontar A.
Hayat Bilgisi Öğretimi, Gültekin,M., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.187-214, 2015
2015
2015Değerler Eğitiminde Örtük Programın Rolü
Yontar A.
Değerler Eğitimi, Gündüz,M., Editör, Maya Akademi, Ankara, ss.125-139, 2015
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması I-II Derslerinin İçeriğine Yönelik İhtiyaçlarının Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YONTAR A. (Yürütücü), ALTIKULAÇ A.
2018 - 2019
2018 - 2019Türkiye ve ABD'de Okutulan Tarih Ders Kitaplarının Milliyetçilik Açısından Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ALTIKULAÇ A. (Yürütücü), YONTAR A., ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ R.
2017 - 2018
2017 - 2018Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine İlişkin Görüşlerinin ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YONTAR A. (Yürütücü), ALTIKULAÇ A.
2017 - 2018
2017 - 2018Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine İlişkin Görüşlerinin ve Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YONTAR A. (Yürütücü), ALTIKULAÇ A.
Bilimsel Hakemlikler
Nisan 2021
Nisan 2021ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2020
Haziran 2020NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ SBE DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2019
Şubat 2019ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2018
Nisan 2018