Çağrı Merkezi Verilerinin Kamusal Taleplerin Belirlenmesi Ve Hizmetlerin Etkin Sunumunda Kullanılması: Adana Büyükşehir Belediyesi Örneği


Creative Commons License

Güneş İ.

A’DAN Z’YE İLETİŞİM -5, Prof. Dr. Nilüfer SEZER,Doç. Dr. Hasan ÇİFTÇİ, Editör, İksad Yayınevi, Ankara, ss.681-712, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: İksad Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.681-712
  • Editörler: Prof. Dr. Nilüfer SEZER,Doç. Dr. Hasan ÇİFTÇİ, Editör
  • Çukurova Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yedi gün yirmi dört saat kesintisiz olarak yılın tamamında hizmet veren çağrı merkezleri vatandaşlar tarafından iletilen şikâyet, talep veya önerilerini hızlıca değerlendirerek hızlıca sonuçlandırmaya, vatandaştan gelen sorulara yanıt vermeye, doğrudan iletişim kurmaya ve yönetmeye olanak sağlayan çalışma birimleridir (Mert,2017:134). Teknolojide yaşanan gelişmelerle beraber üretim ve hizmetlerde de hızlı ilerlemeler kaydedilmiştir. Bunun sonucunda özellikle 20. yüzyılın sonlarında yeni çalışma alanları ortaya çıkmıştır. Firmalar yaşanan yoğun rekabet altında müşterilerine sundukları hizmet ve ürünleri hızlı ve etkin sunabilmek için yeni yöntemler geliştirmişlerdir. Bu bağlamda özel sektörde üretici ve tüketici müşteri, kamu sektöründe de hizmet sunan kamu kurumları ve hizmet alan vatandaşlar arasında sınırları ortadan kaldıran çağrı merkezi birimleri en önemli çözüm yöntemleri arasında yer almaya başlamıştır. Hızla değişen çevreye uyum ve vatandaş taleplerine yeterli ölçüde cevap verilmesi zorunluluğu, değişiklikleri önceden tahmin etmeyi ve bu değişikliklere uyum sağlamayı gerektirmektedir (Türk, 2008: 59, Aydoğan ve Semiz, 2004:116).