Atıf İçin Kopyala
Peker Ö., Algı S.
Eurasian journal of music and dance (Online), sa.25, ss.136-152, 2024 (Hakemli Dergi)
Özet
Bu araştırma, bağlama eğitiminde boş tel kullanılmadan oluşturulan egzersiz, etüt ve örnek eserler aracılığıyla hazırlanan öğretim uygulamasının transpozisyon becerileri üzerindeki etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemleri içinde yer alan ve yarı deneysel desenlerden biri olan zaman dizisi deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Türkiye’de bir üniversitenin Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalında bağlama eğitimi alan beş öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubunu değerlendiren uzman grubu, çeşitli üniversitelerde görev yapan bağlama alanında uzman üç öğretim elemanından oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak literatür tarama ve performans değerlendirme formu kullanılmıştır. Çalışma kapsamında, boş tel kullanmadan icra yöntemiyle hazırlanan egzersiz, etüt ve eserler on dört haftalık bir öğretim süreci boyunca uygulanmıştır. Araştırmada uzmanların puanladıkları ön değerlendirme-son değerlendirme ve zaman dizisi verileri Wilcoxon işaretli sıralar testi ile karşılaştırılarak tablo ve grafiklerle betimsel analizleri yapılmıştır. Sonuçlar, uygulanan öğretim tekniğinin katılımcı öğrencilerin bağlama düzeninde boş tel kullanmadan icra yöntemiyle transpoze icra becerilerini geliştirmede etkili olduğunu göstermektedir.