Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, sa.27, ss.116-134, 2017 (Hakemli Dergi)
Kriz iletişimi üzerine yapılan çok fazla akademik çalışma vardır ve bu çalışmaların
sayısı sürekli artmaktadır. Ancak, Türkiye’de kriz iletişimi üzerine yapılan çalışmaların
büyük bir bölümü teoriktir ve klasik vaka çalışmalarını içermektedir. Bu çalışmada ise
kriz iletişimi üzerine yarı deneysel bir araştırma yapılarak kurumsal itibar algısının kriz
iletişimi stratejileri üzerindeki etkisi ölçülmüştür. Araştırma kapsamında Türkiye’deki
motorlu araç markaları üzerine farklı kurumsal itibar algısına sahip olan 500 kullanıcı
üzerine yarı deneysel bir araştırma yapılmıştır. Araştırma sonucunda, olumlu kurumsal
itibar algısının kuruluşun suçlanma derecesini düşürdüğü bulunmuştur. Ayrıca, kurumsal
itibarın verilen mesajlara olan inandırıcılığı ve güveni etkilediği sonucu bulunmuştur.
Ancak, kriz öncesi düşünceler her ne olursa olsun, kurumsal itibar algısının kuruluşun
krizdeki sorumluluğunu azaltmadığı ve hedef kitlelerin düşüncelerini etkilemediği
bulgusuna ulaşılmıştır. Çünkü araştırma sonucuna göre, kurumsal itibar algısı fark
etmeksizin, krizde sorumluluk alınmaması durumu suçlanma derecesini arttırmış,
krizin zarar olduğu nedenleri azaltmaya yönelik verilen mesajlar ise etkili bulunmuştur.