Reklama Şüpheci yaklaşımın İncelenmesi


Creative Commons License

Elpeze Ergeç N.

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.18, sa.2, ss.172-193, 2009 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 18 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2009
  • Dergi Adı: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.172-193
  • Çukurova Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İknanın en önemli engellerinden birisi şüphecilik olarak karşımıza çıkmaktadır. Şüphe reklamcılık alanında bir tutum olarak ya da bir eğilim olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmada, şüphe bir eğilim olarak kabul edilmiş ve şüpheyi etkileyen unsurlar sıralanmaya çalışılmıştır. Kişilik özellikleri şüpheci eğilimi belirleyen bir etken olarak ele alınmış ve alan araştırması yapılmıştır. Çalışmada Gaziantep Üniversitesinden 236 akademik ve idari personel ile 256 öğrenci olmak üzere 492 kişi üzerinde Reklama Yönelik Şüphe ölçeği uygulanmıştır. Çalışma sonunda eğitim seviyesinin şüpheci bakışta önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Reklam izleyicilerinin reklama güvenmek konusunda şüpheci bir eğilim içinde olduğu saptanmıştır.
Anahtar kelimeler: Şüphe eğilimi, reklamda güven, ikna

One of the main obstacles in front of persuasion is skepticism. In advertisement field, skepticism is defined as an attitude or inclination. In this paper, skepticism is accepted as an inclination and the factors that affect skepticism are tried to be given. Characteristic features are accepted as a factor that defines the skeptical inclination and area research had been done. In this paper, scepticism towards advertisement scale was applied to 492 people, 236 of them were academical and administrative personel and 256 of them were students. After the research, it was concluded that education level is important in skeptical approach. It was founded that advertisement audience has a skeptical manner in trusting advertisements. Key Words: Skepticism inclination, trust in advertisement, persuasion