Eğitim Bilgileri
1992 - 1997
1992 - 1997Doktora
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Psikolojik Hizmetler(Pdr), Türkiye
1988 - 1992
1988 - 1992Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Psikolojik Hizmetler (Pdr), Türkiye
1984 - 1988
1984 - 1988Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitimde Psikolojik Hizmetler, Türkiye
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 OrtaAlmanca
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1994 - 2018
1994 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1990 - 1994
1990 - 1994Rehber öğretmen
MEB-Mehmet Çekiç İÖO. Mamak-Ankara, Rehber öğretmen
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Lise öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının incelenmesi (Tarsus örneği)
Çam S. (Danışman)
A.MELTEM(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinin mükemmelliyetçilik düzeyleri ile stresle başa çıkma tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Çam S. (Danışman)
B.YAY(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Ruminatif düşünce biçimi ve düşünce eylem kaynaşmasının yaşantısal kaçınmayla ilişkisi
Çam S. (Danışman)
A.ŞIK(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Sosyal Beceri Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerindeki İnternet Bağımlılığı Düzeyine Etkisi
ÇAM S.
U.BİÇER(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Lise Öğrencilerinin Algıladıkları Sosyal Destek Düzeyine göre Öfke ve Öfke İfade Tarzlarının İncelenmesi
ÇAM S.
F.AYNA(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerinin Ana-Baba Tutumları Açısından İncelenmesi
ÇAM S.
D.TOPUKSAL(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Meslek Liselerinde Görev Yapan Meslek Dersi Öğretmenleri Ve Kültür Dersi Öğretmenlerinin Mesleki Etkinlikler Ve Kişisel Özellikler Açısından Kendilerini Ve Birbirlerini Algılamaları
ÇAM S.
M.KILIÇ(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretimde Yöneltme Öneri Formu Uygulamasının Öğrencilerin Okul ve Alan Seçimlerine Etkilerinin Belirlenmesi
Çam S. (Danışman)
T.AŞIK(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Psikolojik Danışmanların Kişilik Özellikleri İle Mesleki Yetkinlik Beklentileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÇAM S.
M.ÖZGÜN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Davranım Bozukluğu Olan İlköğretim Öğrencilerine Okullarda Sunulan Danışmanlık Hizmetlerinin İncelenmesi
ÇAM S.
H.ÜNAL(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Polislerin İş Stresi Ve Diğer Bazı Değişkenlere Göre Stresle Başa Çıkma Tarzlarının Karşılaştırılması
ÇAM S.
İ.ÇAKIR(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Saldırgan Davranışlar Gösterme Düzeylerine Göre Boş Zaman Değerlendirme Etkinliklerinin İncelenmesi
ÇAM S.
E.ÇIPLAK(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
Ortaöğretim Okullarındaki Disiplin Cezaları Uygulamalarının Sonuçları İle İlgili Görüşlerin İncelenmesi?
ÇAM S.
M.MERCAN(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
Okul Psikolojik Danışmanlarının Yetkinlik Beklentilerini Ölçmeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
ÇAM S. (Eş Danışman)
F.YİĞİT(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
Lise Öğrencilerinin İletişim Becerilerini Değerlendirmelerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÇAM S.
D.GÖRÜR(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
İlköğretim Ve Ortaöğretim Okullarında Rehberlik Hizmetlerinin Yürütülmesinde Oluşturulan İşbirliğinin İncelenmesi
ÇAM S.
S.AKBAŞ(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (37)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (3)
Scopus (3)
TRDizin (26)
Diğer Yayınlar (9)
2024
20241. The Effect of Online Multi-Component Positive Psychology Intervention on Adolescents’ Risky Behaviors and Psychological Flexibility: A Mixed Method Study
Alkal A., Çam S.
Journal of Happiness Studies
, cilt.25, sa.8, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Ergenler İçin Çok Boyutlu Psikolojik Esneklik Envanteri Kısa Formu (ÇBPEE-KF): Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ALKAL A., ÇAM S.
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.14, sa.1, ss.386-412, 2024 (TRDizin)
2021
20213. The Effect of the Psycho-Education Program for Increasing Mathematics Course Achievement in Tenth-Grade Students
Şişli D., ÇAM S.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.13, sa.2, ss.478-491, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20204. A Study on the Construct Validity of the Brief Fear of Negative Evaluation Scale (BFNE).
ÇAM S., YERLİKAYA E. E.
The European Journal Of Educational Sciences , cilt.7, sa.4, ss.40-56, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20205. An Investigation of Interpersonal Problem Solving in University Students in Terms of Personality Traits, Resilience and Hope
ÇAM S., Alkal A.
European Journal of Educational Sciences , cilt.7, sa.1, ss.15-30, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20196. The development of the Selfie Attitude Scale: A validity and reliability study
Çıplak E., ÇAM S.
Euroupean Journal of Education Studies , cilt.6, sa.8, ss.240-254, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20197. Life satisfaction and interpersonal problem solving in university students:the mediating role of forgiveness
ÇAM S., ALKAL A.
Euroupean Journal of Education Studies , cilt.6, sa.7, ss.220-235, 2019 (Hakemli Dergi)
2016
20168. Davranım bozukluğu ntanısı alan ilköğretim öğrencilerine sunulan psikolojik danışmanlık hizmetlerinin incelenmesi
ÇAM S., Ünal H.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.25, sa.1, ss.165-182, 2016 (TRDizin)
2014
20149. Flow Yaşantısı Ölçeği Kısa Formunun Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması
İŞİGÜZEL B., ÇAM S.
International Journal of Human Sciences./ Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.788-801, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201310. Okullarda PDR uygulamaları dersine ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi
Atıcı M., Çam S.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , cilt.4, sa.39, ss.106-119, 2013 (TRDizin)
2011
201111. Kişilerarası problem çözme envanterinin yetişkin örnekleminde geçerlik ve güvenirlik çalışması.
ÇAM S., TÜMKAYA S., YERLİKAYA E. E.
Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.1703-1724, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201012. Beden eğitimi ve spor yüksek okulu özel yetenek sınavını kazanan öğrencilerin ÖSS puanlarının genel başarılarına etkisinin incelenmesi (Çukurova Üniversitesi örneği)
SEVİMLİ D., ÇAM S., DİKİCİ K., DİNÇ Z. F., DURUSOY E. A.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.5, sa.4, ss.319-327, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201013. Almanca öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği'nin Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması
Çam S., Serindağ E., İşigüzel B.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.19, sa.2, ss.302-312, 2010 (TRDizin)
2010
201014. İlköğretimde Yöneltme Öneri Formu Uygulamasının Öğrencilerin Okul ve Alan Seçimlerine Etkisi
ÇAM S., AŞIK T.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.19, sa.2, ss.71-84, 2010 (TRDizin)
2010
201015. Olumsuz değerlendirilmekten korkma ölçeği’ne (ODKÖ) ilişkin bir geçerlik ve güvenirlik çalışması
ÇAM S., SEVİMLİ D., YERLİKAYA E. E.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.19, sa.1, ss.132-140, 2010 (TRDizin)
2009
200916. Tükenmişlik Ölçeği Kısa Versiyonu’xxnun Türkçe’xxye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması
TÜMKAYA S., ÇAM S., ÇAVUŞOĞLU İ.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.387-398, 2009 (TRDizin)
2008
200817. Psikolojik danışma için başvuran ve başvurmayan üniversite öğrencilerinin kişilerarası problem çözme becerileri
ÇAM S., TÜMKAYA S.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.23, ss.48-56, 2008 (TRDizin)
2008
200818. Kişilerarası Problem Çözme Envanteri Lise Öğrencileri Formu’nun geçerlik ve güvenirlik çalışması
ÇAM S., TÜMKAYA S.
Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.1-17, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200819. Polislerde İş Stresi Algısının Kişisel ve Göreve Bağlı Bazı Değişkenlere Göre Karşılaştırılması
ÇAM S., ÇAKIR İ.
Polis Bilimleri Dergisi , cilt.10, sa.3, ss.21-40, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200720. Psikolojik danışman eğitiminde okullardaki rehberlik uygulamalarının önerilen özellikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri(7), 555-588.
Özyürek R., Çam S., Atıcı M.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri , cilt.7, sa.1, ss.555-598, 2007 (TRDizin)
2007
200721. Kişilerarası Problem Çözme Envanteri nin KPÇE Geliştirilmesi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ÇAM S., TÜMKAYA S.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , cilt.3, sa.28, ss.95-111, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200722. Kişilerarası Problem Çözme Envanteri?nin Geliştirilmesi: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
ÇAM S., TÜMKAYA S.
PDR Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , cilt.3, sa.28, ss.95-111, 2007 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2007
200723. The suggested characteristics of school-based counseling practicum in counselor education
Özyürek R., ÇAM S., ATICI M.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.7, sa.1, ss.555-588, 2007 (SSCI, TRDizin)
2007
200724. Kişilerarası Problem Çözme Envanteri’xxnin (KPÇE) Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ÇAM S., TÜMKAYA S.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , cilt.3, sa.28, ss.95-111, 2007 (TRDizin)
2006
200625. Üniversite Öğrencilerinde Kişilerarası Problem Çözme
ÇAM S., TÜMKAYA S.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.15, sa.2, ss.119-132, 2006 (TRDizin)
2005
200526. Okul Danışmanlığı Uygulamalarının Yetkinlik Beklentisi Algıları ve Mesleki Benlik Saygısı Üzerindeki Etkilerinin Boylamsal Olarak İncelenmesi
ATICI M., ÖZYÜREK R., ÇAM S.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , cilt.3, sa.24, ss.7-26, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200527. Ders Olarak İletişim Becerileri Eğitiminin Sonuçları
ÇAM S.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , cilt.2, sa.29, ss.26-36, 2005 (Hakemli Dergi)
2003
200328. Sosyal Kaçınma ve Huzursuzluk ile Olumsuz Değerlendirilmekten Korkma Ölçeklerinin Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ERKAN Z., ÇAM S., SONAY G.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.25, ss.112-117, 2003 (TRDizin)
2002
200229. Ergenlerin Sosyal Kaygı Düzeylerinin Ana-Baba Tutumları Ve Cinsiyet Açısından İncelenmesi
ERKAN Z., GÜÇRAY S. S., ÇAM S.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.10, sa.10, ss.64-75, 2002 (TRDizin)
2001
200130. The Effects of Communication Skills Training on Ego States and Problem Solving
ÇAM S., Akkoyun F.
Transactional Analysis Journal , cilt.31, sa.3, ss.161-166, 2001 (SSCI, Scopus)
2000
200031. Öğretmen Adaylarının Psikolojik Yardım Hizmetleri ile İlgili Görüşleri
ÇAM S.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , cilt.2, sa.19, ss.14-20, 2000 (ESCI, TRDizin)
1999
199932. İletişim becerileri eğitimi programının öğretmen adaylarının ego durumlarına ve problem çözme becerisi algılarına etkisi
ÇAM S.
Türk Psikolojuik Danışma ve Rehberlik Dergisi , cilt.2, sa.12, ss.16-27, 1999 (TRDizin)
1997
199733. Öğretmenlik formasyonu ağitimi programının öğretmen adaylarının problem çözme becerisi algılarına etkisi
ÇAM S.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , cilt.2, sa.15, ss.52-61, 1997 (ESCI, TRDizin)
1995
199534. Öğretmen Adaylarının Ego Durumları İle Problem Çözme Becerisi Algısı İlişkisinin İncelenmesi
ÇAM S.
PDR Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , cilt.2, sa.12, ss.16-27, 1995 (TRDizin)
1995
199535. Öğretmen adaylarının ego durumları ile problem çözme becerisi algısı ilişkisinin incelenmesi
ÇAM S.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , cilt.2, sa.6, ss.37-42, 1995 (TRDizin)
1995
199536. Farklı doğum sıralarına göre sorumluluk alma düzeyinin karşılaştırılması
ÇAM S.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , cilt.2, sa.12, ss.51-55, 1995 (ESCI, TRDizin)
1992
199237. Kız meslek lisesi öğrencilerinin çeşitli değişkenlere göre benlik kavramlarının karşılaştırılması
ÇAM S.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , cilt.1, sa.3, ss.16-20, 1992 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Onuncu sınıf öğrencilerinde matematik dersi başarısını arttırmaya yönelik psiko-eğitim programının etkisi
ÇAM S., ŞİŞLİ D.
21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, ss.68, (Özet Bildiri)
2019
20192. Ergenlerde siber zorbalığa maruz kalma durumuna göre psikolojik sağlamlığın incelenmesi
ÇAM S., GÜÇLÜ G.
21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, ss.43, (Özet Bildiri)
2019
20193. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞAM ANLAMI VE PSİKOLOJİK İYİ OLUŞLARININ İNCELENMESİ
ÇAM S., Girgin Y.
Çukurova II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi- 26-28 Nisan, Adana- Kongre Tam Metin Kitabı, Adana, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, ss.694-704, (Tam Metin Bildiri)
2018
20184. Üniversite öğrencilerinde kişilerarası problem çözme becerilerinin yordayıcısı olarak akılcı olmayan inançlar ve ruminatif düşünce: Bir yapısal eşitlik modellemesi
ÇAM S., ALKAL A.
I. Anadolu Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2018, ss.244, (Özet Bildiri)
2010
20105. Olumsuz Değerlendirilmekten Korkma Ölçeği (ODKÖ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması? Sporda Psiko-Sosyal Alanlar konferansı dahilinde 11. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
ÇAM S., SEVİMLİ D., YERLİKAYA E. E.
11. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 10 - 12 Kasım 2010, ss.459-460, (Özet Bildiri)
2010
20106. Çukurova Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavını Kazanan Öğrencilerin öss Puanlarının Genel Başarılarına Etkisinin incelenmesi(Çukurova Üniversitesi Örneği)
SEVİMLİ D., ÇAM S., DİKİCİ K., DİNÇ Z. F., Durusoy E.
11.Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 10 - 12 Kasım 2010, ss.1021-1023, (Özet Bildiri)
2010
20107. Fear of Negative Evaluation Scale the Validty and Reliability Syudy, , November 10-12, Antalya, Turkey.
Çam S., Sevimli D., YERLİKAYA E. E.
11th International Sport Science Congress, Antalya, Türkiye, 10 - 12 Kasım 2010, ss.459-460, (Özet Bildiri)
2009
20098. Kişilerarası Problem Çözme Envanteri?nin Yetişkin Örnekleminde Geçerlik Güvenirlik Çalışması
Çam S., Tümkaya S., YERLİKAYA E. E.
X. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Adana, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2009, ss.210, (Özet Bildiri)
2009
20099. Kişilerarası problemlere olumsuz yaklaşma ve yapıcı problem çözmeyi yordayıcı değişkenler
ÇAM S.
X. Ulusal Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Kongresi, Adana, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2009, ss.132, (Özet Bildiri)
2009
200910. Sosyal algı ve kişilerarası iletişim açısından ilköğretim müfettişlerinin "öğretmen" ve "müfettişlere" ilişkin algıları
ÇAM S.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.461, (Özet Bildiri)
2007
200711. Okul çevresinde bulunan işletmelerdeki yaşantıların öğrenciler üzerindeki etkileri: Öğretmen görüşleri açısından bir inceleme
ÇAM S., çiloğlu e.
3. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2007, ss.365-372, (Tam Metin Bildiri)
2008
200812. Lisans düzeyindeki psikolojik danışman eğitiminin kişilerarası problem çözmeye etkisi
ÇAM S.
II. Ulusal PDR Uygulamaları Sempozyumu, Konya, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2008, ss.30, (Özet Bildiri)
2008
200813. Compairing ways of coping strategies with police job stress and some variables
ÇAKIR İ., ÇAM S.
International Congress of Counseling ( Counceling in International Perspective: Global Demands and Local Needs), İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2008, ss.88, (Özet Bildiri)
2007
200714. Lise öğrencilerinin okul çevresindeki işletmelere gitme durumlarına göre okula yabancılaşmaları
ÇAM S., Çiloğlu E.
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, cilt.2, ss.504-509, (Tam Metin Bildiri)
2007
200715. Lise öğrencilerinin okul çevresindeki işletmelere gitme davranışları ve bunlara yönelik görüşleri
ÇAM S., Çiloğlu E.
16. Ulusl Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, cilt.1, ss.635-641, (Tam Metin Bildiri)
1996
199616. Farklı özellikler açısından öğretmen adaylarının ego durumlarının incelenmesi
ÇAM S.
3. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Türkiye, 15 - 16 Nisan 1996, (Tam Metin Bildiri)