Metrikler
Eğitim Bilgileri
2012 - 2021
2012 - 2021Bütünleşik Doktora
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2015 - 2019
2015 - 2019Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2014 - 2015
2014 - 2015Bütünleşik Doktora
Varsova Üniversitesi, Polonya
2006 - 2012
2006 - 2012Lisans
Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Basın Ve Yayın Bölümü, Türkiye
2009 - 2010
2009 - 2010Lisans
Katholieke Universiteit Leuven, Belçika
Yaptığı Tezler
2021
2021Bütünleşik Doktora
Medyanın dijitalleşmesi sürecinde Web 2.0 kullanıcılarının haber tüketim tercihleri: Kullanımlar ve doyumlar kuramı çerçevesinde bir alan araştırması
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2019
2019Yüksek Lisans
Comparing attitudes of Y and Z generations towards online shopping using extended-technology acceptance model
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Yönetim ve Organizasyon
Kitle İletişimi ve Araçları
Gazetecilik
İletişim Bilimleri
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik
2023 - 2025
2023 - 2025Dr. Öğr. Üyesi
Çukurova Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik
2021 - 2023
2021 - 2023Araştırma Görevlisi Dr.
Çukurova Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik
2013 - 2021
2013 - 2021Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Basın Ve Yayın Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2012 - 2013
2012 - 2013İhracat Sorumlusu
Esmer Mermer A.Ş, İhracat Sorumlusu
2010 - 2010
2010 - 2010Intern in the department of public relations and accountance
RST GMBH ZWEITE, Intern in the department of public relations and accountance
2008 - 2008
2008 - 2008Ride Operator (Makine sorumluluğu)
Ghost Town in the Sky-USA-Work and Travel, Ride Operator (Makine sorumluluğu)
Verdiği Dersler
Makaleler
Tümü (8)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (2)
2023
20231. AN INVESTIGATION OF ONLINE SHOPPING PRACTICES WITHIN THE FRAMEWORK OF THE TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL FROM 2000 TO THE PRESENT: A SYSTEMATIC LITERATURE REVIEW
ATESGOZ K.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
, cilt.13, sa.3, ss.1733-1758, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20232. HABER MEDYASI OKURYAZARLIĞI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ: ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
ATESGOZ K.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.25, sa.3, ss.1059-1095, 2023 (TRDizin)
2023
20233. DEPREM SÜRECİNDE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM: 6 ŞUBAT DEPREMLERİ KAPSAMINDA ADANA İLİNDE BİR SAHA ARAŞTIRMASI
ATEŞGÖZ K.
Türkiye Medya Akademisi Dergisi (TÜMADER)
, cilt.3, sa.6, ss.1-20, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20234. Web 2.0 Kullanıcılarının Haber Tüketim Motivasyonları ve Tercihleri
ATESGOZ K., Kılıç D.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.767-785, 2023 (TRDizin)
2023
20235. ATTITUDES OF Y AND Z GENERATIONS TOWARDS ONLINE SHOPPING
ATESGOZ K., Ulukan İ. C.
Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.20-49, 2023 (TRDizin)
2022
20226. Haber Tüketim Motivasyonları ve Tatminleri Ölçeği’nin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi
Atesgoz K., Kılıç D.
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi
, cilt.2022, sa.60, ss.143-167, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
20207. SKEUOMORFİK TASARIMIN KULLANICI DENEYİMİ BAĞLAMINDA MARKA ALGISININ TÜKETİCİLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Coşkun E., Ateşgöz K.
MEDIAJ
, cilt.3, sa.1, ss.113-126, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
20188. İŞİTME ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN SOSYAL MEDYA AĞ SİTELERİNİ KULLANMA MOTİVASYONLARI
Kiliç D., Ateşgöz K.
İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.75-88, 2018 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Medya ve Yaratıcılığın Dönüşümü: Dijital Yaratıcılık
ATEŞGÖZ K.
Ege 12. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İzmir, Türkiye, 26 - 30 Aralık 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. Radyo Yayıncılığının Dönüşümü Ve Podcast Haberciliği
ATEŞGÖZ K.
Anadolu 16. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Van, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. Medya ve Çocuk İlişkisi: Erken Çocukluk Dönemi Medya Kullanımında Ebeveyn ve Eğitmenlerin Rolü
ATEŞGÖZ K.
Ege 12. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İzmir, Türkiye, 26 - 30 Aralık 2024, (Özet Bildiri)
2024
20244. Yapay Zekâ Okuryazarlığına Kavramsal Bir Bakış: Bir Literatür Değerlendirmesi
ATEŞGÖZ K.
VII. Uluslararası Yeni Medya Konferansı: Dijital İçerik Üretiminden Tüketimine Medya Ve Toplumsal Dönüşüm, İstanbul, Türkiye, 10 - 11 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
20245. Eğitim Haberciliğinin Genel Görünümü
ATEŞGÖZ K.
4. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi (AICHSS), Muş, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2024, (Özet Bildiri)
2024
20246. Yapay Zekânın Radyo ve Podcast Yayıncılığı Üzerine Etkileri: Kavramsal Bir Çalışma
ATEŞGÖZ K., Prasetyo R., ERTEKİN B. A.
20th International Symposium Communication In The Millennium, Eskişehir, Türkiye, 06 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
2024
20247. İklim Krizi Bağlamında Türkiye’deki Orman Yangılarının Medyada Sunumuna İlişkin Kavramsal Bir Değerlendirme
ATEŞGÖZ K.
4. Uluslararası İletişim Bilimleri Sempozyumu (ICOMS), Sakarya, Türkiye, 30 - 31 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2023
20238. SÜRDÜRÜLEBİLİR GAZETECİLİK: BİR ALANYAZIN DEĞERLENDİRMESİ / SUSTAINABLE JOURNALISM: A LITERATURE REVIEW
ATEŞGÖZ K.
VI. Uluslararası Yeni Medya Konferansı: Yeni Medyanın Ekonomi Politiği/6th International New Media Conference: The Political Economy of New Media, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2023, ss.92-93, (Özet Bildiri)
2023
20239. Deepfake Technologies and the Credibility of News
ATEŞGÖZ K.
11th InTraders International Conference On Social Sciences and Education, İstanbul, Türkiye, 25 - 29 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
202310. Yapay Zekâ Çağında Gazetecilik Pratiklerinin Dönüşümü: Kavramsal bir Çalışma
ATEŞGÖZ K.
BİLSEL 1. BİLSEL INTERNATIONAL TRUVA SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS, Çanakkale, Türkiye, 25 - 26 Ağustos 2023, (Tam Metin Bildiri)
2021
202111. The Development and Psychometric Properties of News Consumption Motivations and Gratifications Scale
KILIÇ D., ATEŞGÖZ K.
Communication in the Millennium, Eskişehir, Türkiye, 26 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2020
202012. Dijital Yerlilerin Haber Tüketiminde Kullandıkları Medya Araçları
KILIÇ D., ATEŞGÖZ K.
3rd International Conference on Cultural Informatics, Communication&Media Studies, Aydın, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2020, (Özet Bildiri)
2020
202013. Skeuomorfik Tasarımın Kullanıcı Deneyimi Bağlamında Marka Algısının Tüketiciler Tarafından Değerlendirilmesi
COŞKUN E., ATEŞGÖZ K.
3rd International Conference on Cultural Informatics, Communication&Media Studies, Aydın, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2020, ss.180, (Özet Bildiri)
2020
202014. Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımını Temel Alan Çalışmalar: Alanyazına Bir Bakış
ATEŞGÖZ K., KILIÇ D.
3rd International Conference on Cultural Informatics, Communication&Media Studies, Aydın, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2020, (Özet Bildiri)
2018
201815. Vatandaş Gazeteciliğinin Haber Yapım Süreçlerine Etkisi: Esgazete Örneği/Citizen Journalism and Its Effects on Newsmaking Processes: An Example of Esgazete
KILIÇ D., ATEŞGÖZ K., COŞKUN E.
International Symposium on Communication in the Digital Age, Mersin, Türkiye, 18 - 19 Ekim 2018, ss.108-114, (Tam Metin Bildiri)
2018
201816. Üstün Yetenekli Çocukların Sosyal Medya Kullanım Motivasyonları
KILIÇ D., ATEŞGÖZ K.
1st International Conference on Cultural Informatics, Communication Media Studies, Aydın, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201817. “Social Media Usage Practices of Hearing-Impaired Students”
ATEŞGÖZ K., KILIÇ D.
1. International Conference on Cultural Informatics, Communication Media Studies, 3 Mayıs - 04 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2014
201418. “The Change in the Turkish Music Industry after the Digitalization”
ATEŞGÖZ K.
Conference of 11. World Media Economics and Management, 12 - 16 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201419. Is There A Link How Media Frames How Public Thinks A Second Level Agenda Setting Study On Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan s Image
DORUK Ö., DEMİR F. N., KAYNAR H. H., ATEŞGÖZ K., YÜKSEL E.
12th International Symposium Communication In The Millennium, Eskişehir, Türkiye, 16 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Artificial Intelligence Literacy: Imperative for the Future or Optional Insight?
ATEŞGÖZ K.
Digital Literacy as a Catalyst for Critical Thinking, ÖZEL MELTEM, Editör, Springer, Newcastle, ss.200-220, 2025
2025
20252. Sosyal Teori ve Kitle İletişim Araçları
ATEŞGÖZ K.
Kitle İletişimi ve Amerikan Toplumsal Düşüncesi: Anahtar Metinler 1919–1968, Peters John Durham, Simonson Peter, Editör, THEKİTAP, İstanbul, ss.710-720, 2025
2025
20253. The Proliferation of Disinformation in the Information and Communication Age: ‘News Literacy’ as a Framework for Critical News Reception
ATEŞGÖZ K.
Digital Literacy as a Catalyst for Critical Thinking, ÖZEL MELTEM, Editör, Springer, Newcastle, ss.40-65, 2025
2024
20244. Future shopping trends: Generations Y and Z through the lens of e-tam
ATEŞGÖZ K.
Eğitim Yayınevi, Konya, 2024
2024
20245. Gazetecilik ve medya çalışmalarında ileri araştırmalar
ATEŞGÖZ K.
Yaz Yayınları, Afyonkarahisar, 2024
2024
20246. Yapay zekâ okuryazarlığı
ATEŞGÖZ K.
Sosyal, beşeri ve idari bilimler alanında araştırmalar ve değerlendirmeler II, AYDOĞDU KARAASLAN İLKNUR, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.55-70, 2024
2024
20247. Afet dönemlerinde medya ve iletişim: Afet haberciliği
ATEŞGÖZ K.
Eleştirel medya çalışmalarından sağlık iletişimine güncel iletişim araştırmaları, KÜÇÜKSARAÇ BANU, Editör, BİDGE Yayınları, Ankara, ss.398-422, 2024
2024
20248. Haber yapım süreçlerinde yaratıcılık
ATEŞGÖZ K.
Teori ve uygulamada sosyal bilimler 2, ÇELEBİ FURKAN, ŞANLI ORHAN, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.169-187, 2024
2024
20249. Gazetecilik alanında yaratıcılık
ATEŞGÖZ K.
Gazetecilik ve medya çalışmaları alanında uluslararası araştırmalar –III, ERCAN EREN EKİN, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.83-102, 2024
2024
202410. Gelenekselden dijitale haber merkezlerinin dönüşümü: Broadcast News filminde haber merkezlerinin temsili
ATEŞGÖZ K.
Gazetecilik alanında uluslararası araştırma ve değerlendirmeler, ÇATALCALI CEYLAN AYŞE, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.37-52, 2024
2024
202411. Sağlık kurumları dışında hasta ve çalışanların anlamlı iletişimi
ATEŞGÖZ K.
Eleştirel medya çalışmalarından sağlık iletişimine güncel iletişim araştırmaları, KÜÇÜKSARAÇ BANU, Editör, BİDGE Yayınları, Ankara, ss.39-62, 2024
2024
202412. Küresel ve yerel perspektiflerden eğitim haberciliği: Kavramsal bir değerlendirme
ATEŞGÖZ K.
Gazetecilik ve medya çalışmaları alanında uluslararası araştırmalar –III, ERCAN EREN EKİN, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.31-50, 2024
2023
202313. Haberin Dijital Dönüşümü ve Değişen Habercilik Pratikleri
ATEŞGÖZ K., KILIÇ D.
Eğitim Yayınevi, Konya, 2023
2023
202314. Otomatikleşen Medya Ortamı Bağlamında Yapay Zekâ Haberciliği/Gazeteciliği Okuryazarlığı
ATEŞGÖZ K.
Medya ve Habercilik Alanında Yapay Zekanın Yükselişi, Ateşgöz Kenan, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.95-116, 2023
2023
202315. Otomatikleşen Medya Ortamı Bağlamında Yapay Zekâ Haberciliği/Gazeteciliği Okuryazarlığı
ATEŞGÖZ K.
Medya ve Habercilik Alanında Yapay Zekanın Yükselişi, Ateşgöz Kenan, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.95-116, 2023
2022
202216. Farklı boyutları ve getirileriyle dijitalleşme: Veri güvenliği, yapay zekâ ve metaverse
ATEŞGÖZ K.
Mahremiyetin Sonu Dijital İletişim ve Veri Güvenliği , Dr. Nurat Kara, Dr. Nil Çokluk, Editör, Literatürk Academia Yayınevi, Konya, ss.313-341, 2022
2022
202217. Türkiye medyasında mültecilerin temsili: Mültecilerin medyadaki temsili üzerine bir derleme çalışması
ATEŞGÖZ K.
Medya ve Öteki, Doç. Dr. Tuğba Akdal, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.121-136, 2022
2022
202218. Magazin Gazeteciliği
ATEŞGÖZ K.
Dijital Çağda Uzman Gazetecilik I, Seçil Özay, Serkan Bayrakcı, Editör, Çizgi Yayınevi, Konya, ss.145-165, 2022
2022
202219. Halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim bağlamında iletişim ekonomisi
ATEŞGÖZ K.
İletişim Ekonomisi, Prof. Dr. Suat Gezgin, Dr. Öğr. Üyesi Ali Efe İralı, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.115-136, 2022
2022
202220. Yeni medyada imaj sunumu
ATEŞGÖZ K.
Disiplinlerarası İmaj Çalışmaları, Sezgin Savaş, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.235-256, 2022
2021
202121. Medya okuryazarlığı olgusunun dijital ve internet teknolojileri dolayımlı dönüşümü: Sosyal medya okuryazarlığı
ATEŞGÖZ K.
Sosyal medya okuryazarlığı, Dr. Gül Dilek Türk, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1-18, 2021
2016
201622. Yeni Toplumsal Hareketler Çerçevesinde Gezi Parkı Direnişi'nin Basındaki Karşılaştırmalı Çözümlemesi
ÜNALAN D., ATEŞGÖZ K.
Özgürleşmenin Yolları Sınıf ve Kimlik Eksenli Toplumsal Hareketlerin Medyadaki Yansımaları, Dağtaş Erdal, Editör, Ütopya, Ankara, ss.204-245, 2016
2014
201423. 1978'in Kara ve Kanlı Kışı: "Maraş Katliamı"na İlişkin Cumhuriyet ve Tercüman Gazatelerinin Yaklaşımı
DAĞTAŞ E., ATEŞGÖZ K.
Masumdular 1970'li Yıllardaki Önemli Siyasal Olayların Basındaki Yansımaları, Özer Ömer, Editör, Literatürk Academia Yayınevi, Konya, ss.505-556, 2014