Doç. Dr. KENAN ATEŞGÖZ


İletişim Fakültesi, Gazetecilik


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), İletişim, Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İşletme, Yönetim ve Organizasyon, Kitle İletişimi ve Araçları, Gazetecilik, İletişim Bilimleri

Metrikler

Yayın

50

Atıf (TrDizin)

6

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

14

Proje

3

Açık Erişim

8

Eğitim Bilgileri

2012 - 2021

2012 - 2021

Bütünleşik Doktora

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

2015 - 2019

2015 - 2019

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

2014 - 2015

2014 - 2015

Bütünleşik Doktora

Varsova Üniversitesi, Polonya

2006 - 2012

2006 - 2012

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Basın Ve Yayın Bölümü, Türkiye

2009 - 2010

2009 - 2010

Lisans

Katholieke Universiteit Leuven, Belçika

Yaptığı Tezler

2021

2021

Bütünleşik Doktora

Medyanın dijitalleşmesi sürecinde Web 2.0 kullanıcılarının haber tüketim tercihleri: Kullanımlar ve doyumlar kuramı çerçevesinde bir alan araştırması

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

2019

2019

Yüksek Lisans

Comparing attitudes of Y and Z generations towards online shopping using extended-technology acceptance model

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

İşletme

Yönetim ve Organizasyon

Kitle İletişimi ve Araçları

Gazetecilik

İletişim Bilimleri

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik

2023 - 2025

2023 - 2025

Dr. Öğr. Üyesi

Çukurova Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik

2021 - 2023

2021 - 2023

Araştırma Görevlisi Dr.

Çukurova Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik

2013 - 2021

2013 - 2021

Araştırma Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Basın Ve Yayın Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2012 - 2013

2012 - 2013

İhracat Sorumlusu

Esmer Mermer A.Ş, İhracat Sorumlusu

2010 - 2010

2010 - 2010

Intern in the department of public relations and accountance

RST GMBH ZWEITE, Intern in the department of public relations and accountance

2008 - 2008

2008 - 2008

Ride Operator (Makine sorumluluğu)

Ghost Town in the Sky-USA-Work and Travel, Ride Operator (Makine sorumluluğu)

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Çevre, İklim, Afet İletişimi ve Medya

Yapay Zekâ ve Medya

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Dijital Vatandaşlık, Dijital Yaratıcılık ve Medya

Çocuk ve Medya

Lisans

Lisans

Sağlıkta İletişim

Girişimcilik

Profesyonel Gazetecilik

Medya Ekonomisi

Göstergebilim

Yapay Zekâ Teknolojileri ve Medya

Basın Tarihi

Makaleler

Tümü (8)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Medya ve Yaratıcılığın Dönüşümü: Dijital Yaratıcılık

ATEŞGÖZ K.

Ege 12. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İzmir, Türkiye, 26 - 30 Aralık 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Radyo Yayıncılığının Dönüşümü Ve Podcast Haberciliği

ATEŞGÖZ K.

Anadolu 16. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Van, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. Medya ve Çocuk İlişkisi: Erken Çocukluk Dönemi Medya Kullanımında Ebeveyn ve Eğitmenlerin Rolü

ATEŞGÖZ K.

Ege 12. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İzmir, Türkiye, 26 - 30 Aralık 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. Yapay Zekâ Okuryazarlığına Kavramsal Bir Bakış: Bir Literatür Değerlendirmesi

ATEŞGÖZ K.

VII. Uluslararası Yeni Medya Konferansı: Dijital İçerik Üretiminden Tüketimine Medya Ve Toplumsal Dönüşüm, İstanbul, Türkiye, 10 - 11 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

5. Eğitim Haberciliğinin Genel Görünümü

ATEŞGÖZ K.

4. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi (AICHSS), Muş, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

6. Yapay Zekânın Radyo ve Podcast Yayıncılığı Üzerine Etkileri: Kavramsal Bir Çalışma

ATEŞGÖZ K., Prasetyo R., ERTEKİN B. A.

20th International Symposium Communication In The Millennium, Eskişehir, Türkiye, 06 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

7. İklim Krizi Bağlamında Türkiye’deki Orman Yangılarının Medyada Sunumuna İlişkin Kavramsal Bir Değerlendirme

ATEŞGÖZ K.

4. Uluslararası İletişim Bilimleri Sempozyumu (ICOMS), Sakarya, Türkiye, 30 - 31 Ekim 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. SÜRDÜRÜLEBİLİR GAZETECİLİK: BİR ALANYAZIN DEĞERLENDİRMESİ / SUSTAINABLE JOURNALISM: A LITERATURE REVIEW

ATEŞGÖZ K.

VI. Uluslararası Yeni Medya Konferansı: Yeni Medyanın Ekonomi Politiği/6th International New Media Conference: The Political Economy of New Media, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2023, ss.92-93, (Özet Bildiri)

2023

2023

9. Deepfake Technologies and the Credibility of News

ATEŞGÖZ K.

11th InTraders International Conference On Social Sciences and Education, İstanbul, Türkiye, 25 - 29 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

10. Yapay Zekâ Çağında Gazetecilik Pratiklerinin Dönüşümü: Kavramsal bir Çalışma

ATEŞGÖZ K.

BİLSEL 1. BİLSEL INTERNATIONAL TRUVA SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS, Çanakkale, Türkiye, 25 - 26 Ağustos 2023, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

11. The Development and Psychometric Properties of News Consumption Motivations and Gratifications Scale

KILIÇ D., ATEŞGÖZ K.

Communication in the Millennium, Eskişehir, Türkiye, 26 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

12. Dijital Yerlilerin Haber Tüketiminde Kullandıkları Medya Araçları

KILIÇ D., ATEŞGÖZ K.

3rd International Conference on Cultural Informatics, Communication&Media Studies, Aydın, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

13. Skeuomorfik Tasarımın Kullanıcı Deneyimi Bağlamında Marka Algısının Tüketiciler Tarafından Değerlendirilmesi

COŞKUN E., ATEŞGÖZ K.

3rd International Conference on Cultural Informatics, Communication&Media Studies, Aydın, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2020, ss.180, (Özet Bildiri)

2020

2020

14. Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımını Temel Alan Çalışmalar: Alanyazına Bir Bakış

ATEŞGÖZ K., KILIÇ D.

3rd International Conference on Cultural Informatics, Communication&Media Studies, Aydın, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2020, (Özet Bildiri)

2018

2018

15. Vatandaş Gazeteciliğinin Haber Yapım Süreçlerine Etkisi: Esgazete Örneği/Citizen Journalism and Its Effects on Newsmaking Processes: An Example of Esgazete

KILIÇ D., ATEŞGÖZ K., COŞKUN E.

International Symposium on Communication in the Digital Age, Mersin, Türkiye, 18 - 19 Ekim 2018, ss.108-114, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

16. Üstün Yetenekli Çocukların Sosyal Medya Kullanım Motivasyonları

KILIÇ D., ATEŞGÖZ K.

1st International Conference on Cultural Informatics, Communication Media Studies, Aydın, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

17. “Social Media Usage Practices of Hearing-Impaired Students”

ATEŞGÖZ K., KILIÇ D.

1. International Conference on Cultural Informatics, Communication Media Studies, 3 Mayıs - 04 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2014

2014

18. “The Change in the Turkish Music Industry after the Digitalization”

ATEŞGÖZ K.

Conference of 11. World Media Economics and Management, 12 - 16 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Artificial Intelligence Literacy: Imperative for the Future or Optional Insight?

ATEŞGÖZ K.

Digital Literacy as a Catalyst for Critical Thinking, ÖZEL MELTEM, Editör, Springer, Newcastle, ss.200-220, 2025

2025

2025

2. Sosyal Teori ve Kitle İletişim Araçları

ATEŞGÖZ K.

Kitle İletişimi ve Amerikan Toplumsal Düşüncesi: Anahtar Metinler 1919–1968, Peters John Durham, Simonson Peter, Editör, THEKİTAP, İstanbul, ss.710-720, 2025

2025

2025

3. The Proliferation of Disinformation in the Information and Communication Age: ‘News Literacy’ as a Framework for Critical News Reception

ATEŞGÖZ K.

Digital Literacy as a Catalyst for Critical Thinking, ÖZEL MELTEM, Editör, Springer, Newcastle, ss.40-65, 2025

2024

2024

6. Yapay zekâ okuryazarlığı

ATEŞGÖZ K.

Sosyal, beşeri ve idari bilimler alanında araştırmalar ve değerlendirmeler II, AYDOĞDU KARAASLAN İLKNUR, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.55-70, 2024

2024

2024

7. Afet dönemlerinde medya ve iletişim: Afet haberciliği

ATEŞGÖZ K.

Eleştirel medya çalışmalarından sağlık iletişimine güncel iletişim araştırmaları, KÜÇÜKSARAÇ BANU, Editör, BİDGE Yayınları, Ankara, ss.398-422, 2024

2024

2024

8. Haber yapım süreçlerinde yaratıcılık

ATEŞGÖZ K.

Teori ve uygulamada sosyal bilimler 2, ÇELEBİ FURKAN, ŞANLI ORHAN, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.169-187, 2024

2024

2024

9. Gazetecilik alanında yaratıcılık

ATEŞGÖZ K.

Gazetecilik ve medya çalışmaları alanında uluslararası araştırmalar –III, ERCAN EREN EKİN, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.83-102, 2024

2024

2024

10. Gelenekselden dijitale haber merkezlerinin dönüşümü: Broadcast News filminde haber merkezlerinin temsili

ATEŞGÖZ K.

Gazetecilik alanında uluslararası araştırma ve değerlendirmeler, ÇATALCALI CEYLAN AYŞE, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.37-52, 2024

2024

2024

11. Sağlık kurumları dışında hasta ve çalışanların anlamlı iletişimi

ATEŞGÖZ K.

Eleştirel medya çalışmalarından sağlık iletişimine güncel iletişim araştırmaları, KÜÇÜKSARAÇ BANU, Editör, BİDGE Yayınları, Ankara, ss.39-62, 2024

2024

2024

12. Küresel ve yerel perspektiflerden eğitim haberciliği: Kavramsal bir değerlendirme

ATEŞGÖZ K.

Gazetecilik ve medya çalışmaları alanında uluslararası araştırmalar –III, ERCAN EREN EKİN, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.31-50, 2024

2023

2023

14. Otomatikleşen Medya Ortamı Bağlamında Yapay Zekâ Haberciliği/Gazeteciliği Okuryazarlığı

ATEŞGÖZ K.

Medya ve Habercilik Alanında Yapay Zekanın Yükselişi, Ateşgöz Kenan, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.95-116, 2023

2023

2023

15. Otomatikleşen Medya Ortamı Bağlamında Yapay Zekâ Haberciliği/Gazeteciliği Okuryazarlığı

ATEŞGÖZ K.

Medya ve Habercilik Alanında Yapay Zekanın Yükselişi, Ateşgöz Kenan, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.95-116, 2023

2022

2022

16. Farklı boyutları ve getirileriyle dijitalleşme: Veri güvenliği, yapay zekâ ve metaverse

ATEŞGÖZ K.

Mahremiyetin Sonu Dijital İletişim ve Veri Güvenliği , Dr. Nurat Kara, Dr. Nil Çokluk, Editör, Literatürk Academia Yayınevi, Konya, ss.313-341, 2022

2022

2022

17. Türkiye medyasında mültecilerin temsili: Mültecilerin medyadaki temsili üzerine bir derleme çalışması

ATEŞGÖZ K.

Medya ve Öteki, Doç. Dr. Tuğba Akdal, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.121-136, 2022

2022

2022

18. Magazin Gazeteciliği

ATEŞGÖZ K.

Dijital Çağda Uzman Gazetecilik I, Seçil Özay, Serkan Bayrakcı, Editör, Çizgi Yayınevi, Konya, ss.145-165, 2022

2022

2022

19. Halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim bağlamında iletişim ekonomisi

ATEŞGÖZ K.

İletişim Ekonomisi, Prof. Dr. Suat Gezgin, Dr. Öğr. Üyesi Ali Efe İralı, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.115-136, 2022

2022

2022

20. Yeni medyada imaj sunumu

ATEŞGÖZ K.

Disiplinlerarası İmaj Çalışmaları, Sezgin Savaş, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.235-256, 2022

2021

2021

21. Medya okuryazarlığı olgusunun dijital ve internet teknolojileri dolayımlı dönüşümü: Sosyal medya okuryazarlığı

ATEŞGÖZ K.

Sosyal medya okuryazarlığı, Dr. Gül Dilek Türk, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1-18, 2021

2016

2016

22. Yeni Toplumsal Hareketler Çerçevesinde Gezi Parkı Direnişi'nin Basındaki Karşılaştırmalı Çözümlemesi

ÜNALAN D., ATEŞGÖZ K.

Özgürleşmenin Yolları Sınıf ve Kimlik Eksenli Toplumsal Hareketlerin Medyadaki Yansımaları, Dağtaş Erdal, Editör, Ütopya, Ankara, ss.204-245, 2016

2014

2014

23. 1978'in Kara ve Kanlı Kışı: "Maraş Katliamı"na İlişkin Cumhuriyet ve Tercüman Gazatelerinin Yaklaşımı

DAĞTAŞ E., ATEŞGÖZ K.

Masumdular 1970'li Yıllardaki Önemli Siyasal Olayların Basındaki Yansımaları, Özer Ömer, Editör, Literatürk Academia Yayınevi, Konya, ss.505-556, 2014