Makaleler
10
Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (1)
3. A Usage-Based Approach into the Acquisition of Relative Clauses in Turkish
Dilbilim Araştırmaları Dergisi
, sa.1, ss.69-91, 2016 (TRDizin)
4. Türkçede İlgi Tümceciklerinin Edinimine Kullanım Temelli Bir Yaklaşım
DİLBİLİM ARAŞTIRMALARI
, sa.1, ss.69-91, 2016 (Hakemli Dergi)
5. When context matters more than language : verb or noun in French and Turkish caregiver speech
FIRST LANGUAGE
, cilt.34, sa.6, ss.537-550, 2015 (SSCI, Scopus)
6. An Investigation of Literacy Beliefs of Pre School Children?s Parents
International Journal of Human Sciences
, cilt.11, sa.1, ss.317-337, 2014 (TRDizin)
8. The Developmental Paths in Turkish Children?s Early Lexical Composition
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.415-426, 2009 (Hakemli Dergi)
9. Input Frequency Effects in terms of Noun/Verb Dominance. Çukurova Üniversitesi
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.3, sa.32, ss.229-241, 2006 (TRDizin)
10. Input Frequency Effects in terms of Noun VerbDominance
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.3, sa.32, ss.229-241, 2006 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
15
2. A perspective into noun-before-verb bias: Evidence from Turkish-Dutch speaking bilingual children
International Symposium on Monolingual and Bilingual Speech, Girit, Yunanistan, 7 - 10 Eylül 2015, ss.8-19, (Tam Metin Bildiri)
3. İlgi Tümceciklerinin Çocuğa Yöneltilmiş Konuşmadaki Özellikleri
27.Ulusal Dilbilim Kurultayı, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2013, ss.51-60, (Tam Metin Bildiri)
4. Indirectness and politeness in cross-cultural pragmatics: voice of Turkish-French bilinguals
6.Uluslararasi Turkcenin Egitimi Ogretimi Kuurltayi, Niğde, Türkiye, 4 - 06 Temmuz 2013, ss.413-442, (Tam Metin Bildiri)
5. Poids du contexte sur la répartition noms/verbes dans le langage adressé à l?enfant en français et en turc.
the Congrès Mondial de Linguistique Française, Lyon, Fransa, 4 - 07 Temmuz 2012, ss.1607-1622, (Tam Metin Bildiri)
6. Camille'den Cemile'ye: Çeviri Çocuk Yazınında Fransızca'dan Türkçe'ye Yapılan Kültürel Uyarlamalar
26.Ulusal Dilbilim Kurultayı, Isparta, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.167-174, (Tam Metin Bildiri)
7. Aile Okuma İnancı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Calışması
25. Ulusal Dilbilim Kurultayı Bildiri Kitabı, Adana, Türkiye, 7 Mayıs - 07 Temmuz 2011, ss.47-54, (Tam Metin Bildiri)
8. Aile Okuma İnancı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
25.Ulusal Dilbilim Kurultayı, Adana, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.47-54, (Tam Metin Bildiri)
9. Content and Language in Children?s Private Speech: Findings from a case study
the 15th International Conference on Turkish Linguistics, Szeged, Macaristan, 20 - 22 Ağustos 2010, ss.499-507, (Tam Metin Bildiri)
10. Does Turkish child-directed speech predict the acquisition order of wh-questions
15th International Conference on Turkish Linguistics, Szeged, Macaristan, 20 - 22 Ağustos 2010, ss.515-525, (Tam Metin Bildiri)
11. Soru Adıllarının Edinimi
24. Ulusal Türk Dilbilim Kurultayı Bildiri Kitabı, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Mayıs 2010, ss.280-288, (Tam Metin Bildiri)
12. Türkçenin Ediniminde Sözdizimsel Yapının Ad ve Eylem Kullanımı Üzerindeki Etkisi
23. Ulusal Türk Dilbilim Kurultayı Bildirileri, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 14 - 15 Mayıs 2009, ss.121-136, (Tam Metin Bildiri)
13. Acquisition of Turkish Adjectives in Children?s Early Lexicon. Essays on Turkish Linguistics
14th International Conference on Turkish Linguistics, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Ağustos 2008, ss.351-360, (Tam Metin Bildiri)
14. Türk Çocukları ve Annelerinin Ad/Eylem Kullanımlarının Bağlam Etmeni ile İlişkisi
XXI. Ulusal Dilbilim Kurultayı Bildirileri, Mersin, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2007, ss.225-233, (Tam Metin Bildiri)
15. Türk ve Fransız Anneler Tarafından Çocuğa Yönlendirilmiş Konuşmadaki Farklılıklar: Ad/Eylem Kullanımına Karşılaştırmalı bir Bakış Açısı
XXI. Ulusal Dilbilim Kurultayı Bildirileri, Mersin, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2007, ss.373-376, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
7
1. Frequency of complex structures in the English of monolingual and bilingual children between 30-42 months
Hacette Universitesi, 45. yil yazilari, Nalan Büyükkantarcıoğlu, Işıl Özyıldırım, Emine Yarar, Editör, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, ss.1-19, 2017
2. Akademik Türkçe Öğretiminde Belçika/Flaman Bölgesi Örneklemi
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Yıldırım, F., Tüfekçioğlu, B. , Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.423-436, 2016
3. Akademik Türkçe Öğretiminde Belçika/Flaman Bölgesi Örneklemi
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi: Kuramlar, Yöntemler, Beceriler, Uygulamalar, Faruk Yıldırım, Burak Tüfekçioğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.421-434, 2016
4. The Turkish community and Turkish language education in Belgium
Beschouwingen uit een talenhuis, Evenepoel, S., Goethals,P. Jooken, L. , Editör, Academia Press, Ghent, ss.9-16, 2014
5. The Turkish Community and Turkish Language Education in Belgium
Beschouwingen uit een talenhhuis, Evenepoel, S., Goethals, P. & Jooken, L., Editör, Academia Press, Gent, ss.9-16, 2014
6. Lexicon-grammar continuity in Turkish children's language growth
Lexical Bootstrapping, the Role of Lexis and
Semantics in Child Language development, Bittner, D. , Ruhlig, N. , Editör, Degruyter, Berlin, ss.123-142, 2013
7. Lexicon-grammar continuity in Turkish children’s language Growth
Lexical Bootstrapping the Role of Lexis and Semantics in Child Language Development, Bittner, D. and Ruhlig, N, Editör, DeGruyter, Berlin, ss.123-142, 2013