Eğitim Bilgileri
2003 - Devam Ediyor
2003 - Devam EdiyorDoktora
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
Yaptığı Tezler
2003
2003Doktora
Zur Didaktik und Methodik der Ausnutzung des Englischen als erster Fremdsprache im Unterricht ?Deutsch als zweite Fremdsprache? bei Muttersprachlern des Türkischen
Çukurova Üniversitesi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Alman Dili Eğitimi
1999
1999Yüksek Lisans
Leistungsmessung und ?beurteilung im übersetzungsdidaktisch relevanten Unterricht
Çukurova Üniversitesi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Alman Dili Eğitimi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
C2 Ustalık
C2 UstalıkAlmanca
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
Almanca Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
1997 - Devam Ediyor
1997 - Devam EdiyorProf. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorYüksekokul Müdürü
Çukurova Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorProfesör
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fak., Profesör
2009 - 2014
2009 - 2014Doçent
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fak., Doçent
2003 - 2009
2003 - 2009Yardımcı Doçent
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fak., Yardımcı Doçent
1997 - 2003
1997 - 2003Öğretim Görevlisi
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fak., Öğretim Görevlisi
1997 - 1997
1997 - 1997Öğretim Görevlisi
Mersin Üniversitesi , Öğretim Görevlisi
Makaleler
Tümü (24)
Scopus (1)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (10)
2021
20211. Der Einfluss der Dynamischen Leistungsmessung und–Bewertung auf die Mediationsbedürfnisse der Türkischen DaF-Lernenden im Kontext der Zielsprachlichen Textproduktion.
Özdemir A. Y., Serindağ E.
The Journal of Academic Social Science Studies
, sa.84, ss.77-93, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
20192. Revisiting the socio-educational model of second language acquisition in Turkish tertiary EFL context
Eraldemir Tuyan S., Serindağ E.
Journal of Language and Linguistic Studies
, cilt.15, sa.2, ss.450-469, 2019 (Scopus, TRDizin)
2018
20183. YABANCI DİL OLARAK ALMANCA DERSLERİNDE İKİLEMELERİN DİDAKTİĞİ ÜZERİNE BİR DERS MODELİ
Serindağ E.
Social Sciences Studies Journal
, cilt.4, sa.21, ss.3491-3500, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20174. Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Göre Almanca DerslerindeMateryal Hazırlanması
Bozlar Balcı İ., Serindağ E., Balcı U.
Yaşam Bilimleri Dergisi
, cilt.7, ss.123-135, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20165. EINE ARBEIT ÜBER DIE REFLEKTION DER ERWARTUNGEN DERTRANSMIGRANTEN AUS DEUTSCHLAND AN DER ÇUKUROVA UNIVERSITAET DER ABTEILUNG LEHRAMT DEUTSCH: VOR, WAEHREND UND NACH IHRER STUDIUMZEIT
Sezik A., Kaçar E., Serindağ E.
The Journal of Academic Social Science , sa.31, ss.395-404, 2016 (TRDizin)
2016
20166. İlkokul 2 Sınıflarda Verilen İngilizce Dersinin Öğretmen Bağlamında Uygulanabil
Kaçar E., Serindağ E., Sezik A.
Journal of Turkish Studies , cilt.11, ss.1353-1364, 2016 (TRDizin)
2016
20167. Adana İli Genelinde İlkokul 2. Sınıflarda Verilenİngilizce Dersinin Branş Öğretmeni ve Sınıf Öğretmeni Bağlamında UygulanabilirliğindekiEksiklikler Üzerine Bir Çalışma
Kaçar E., Serindağ E., Sezik A.
Journal of Türkish Studies , sa.11, ss.1353-1364, 2016 (TRDizin)
2015
20158. ERSTE FREMDSPRACHENWAHL: EINE EMPIRISCHE STUDIE ÜBER DIE PÄDAGOGISCHEN UND STRUKTURELLEN VORTEILE DER DEUTSCHEN SPRACHE ALS ERSTE FREMDSPRACHE
Serindağ E., Sezik A.
the Journal of Academic Social Sciences , cilt.16, sa.16, ss.369, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
20139. KALIPLAŞMIŞ RETORİK SORULARIN ANLAMI ÜZERİNE
Serindağ E.
The Journal of Academic Social Science
, sa.1, ss.270-275, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201310. Kalıplaşmış Retorik Soruların Anlamı Üzerine
Serindağ E.
The Journal of Academic Social Science , cilt.0, sa.1, ss.270-275, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201211. Wortschatzarbeit im DaF Unterricht Ein examplarischer Vorschlag anhand von Kollakationsinterferenzen
Serindağ E.
Tribüne, Zeitschrift für Sprache und Schreibung
, cilt.4, ss.17-19, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
201012. Almanca Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği’xxnin Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması
Çam S., Serindağ E., İşigüzel B.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.19, sa.2, ss.302-312, 2010 (TRDizin)
2010
201013. Almanca öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği'nin Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması
Çam S., Serindağ E., İşigüzel B.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.19, sa.2, ss.302-312, 2010 (TRDizin)
2007
200714. Öğreterek Öğrenme Yönteminin İkinci Yabancı Dil Olarak Almancanın Öğretiminde öğreniminde Etkisi
Serindağ E.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.3, sa.33, ss.36-42, 2007 (TRDizin)
2007
200715. Der Fremdsprachenverlust Eine empirische Studie beim universitären Lernen des Deutschen
Albayrak B., Serindağ E.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.16, sa.1, ss.21-32, 2007 (TRDizin)
2007
200716. W Bewegung und ihre Anwendung im Unterricht DaF nach Englisch
Serindağ E.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.3, sa.34, ss.117-125, 2007 (TRDizin)
2006
200617. 1998 1999 Eğitim Öğretim Yılında Uygulamaya Konulan Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarının Değerlendirilmesi Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliği Örneği
Serindağ E., Aksöz A. S., Balcı T.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.31, ss.1-13, 2006 (TRDizin)
2006
200618. ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ALMAN DİLİ EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÖĞRENİM ÖĞRETİM SÜREÇLERİNE VE DEĞERLENDİRMEYE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
Serindağ E., Balcı T., Aksöz M.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.2, sa.31, ss.14-28, 2006 (TRDizin)
2006
200619. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili Eğitimi Öğrencilerinin Ve Öğretim Elemanlarının Öğrenim Öğretim Süreçlerine Ve Değerlendirmeye Yönelik Görüşleri
Aksöz A. S., Serindağ E., Balcı T.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.31, ss.14-28, 2006 (TRDizin)
2005
200520. Zur Relevanz des bewussten Einsatzes des Englischen im Unterricht "Deutsch als zweite Fremdsprache" bei Muttersprachlern des Türkischen
SERİNDAĞ E.
Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht , cilt.10, sa.2, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200521. Habib Bektaş ın Hamriyanım Romanında Kültür Çatışması ve Yabancılaşma Sorunu
SERİNDAĞ E.
İmgelem Kültür-Sanat-Yorum Dergisi , sa.2, ss.22-24, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
200422. İngilizcenin Ardından Almancanın İkinci Yabancı Dil Olarak Öğretimi Öğrenimi Üzerine Düşünceler
Serindağ E.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.28, ss.53-60, 2004 (TRDizin)
2002
200223. DaF in Vorbereitungsklassen an türkischen Universitäten
Serindağ E., Rıeder E.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.22, ss.60-63, 2002 (TRDizin)
2001
200124. Mi'li Olumsuz Sorulara Yanıt Olan Evet ve Hayır Belirteçlerinin İçerdiği Gizli Yüklem Üzerine
SERİNDAĞ E.
Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.20, ss.69-71, 2001 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. A collocational Analysis of Reading Texts in EFL Coursebooks
Dinçer A., Buğra C., Serindağ E.
INCOL-2019 International Congress of Languages, Adana, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2019, ss.34-48, (Tam Metin Bildiri)
2011
20112. Retorik Sorular Boş ve Gereksiz Sorular mıdır?Türkçe Retorik Sorulara Edimbilimsel Bir Yaklaşım
SERİNDAĞ E.
XXV. Dilbilim Kurultayı, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, cilt.1, ss.243-253, (Tam Metin Bildiri)
2010
20103. Gülmece Unsuru Olarak Retorik Sorular Ferhan Şensoy Gülmecesinin Dili
SERİNDAĞ E.
10. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2010, cilt.2, ss.253-258, (Tam Metin Bildiri)
2010
20104. Eine pragmalinguistische Betrachtung rhetorischer Fragen im Türkischen
SERİNDAĞ E.
10. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, 3 - 05 Kasım 2010, cilt.2, ss.259-262, (Tam Metin Bildiri)
2005
20055. Dil Oyunları ya da Dil Mühendisliği: Ferhan Şensoy Gülmecesinin Dili
SERİNDAĞ E.
5. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Haziran 2005, cilt.II, ss.627-637, (Tam Metin Bildiri)
2004
20046. Ferhan Şensoy'un Ferhantoloji Adlı Eserinde Argo Sözcük ve Deyimlerin Gülme Unsuru Olarak Kullanımı
SERİNDAĞ E.
4. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 17 - 19 Haziran 2004, cilt.1, ss.467-475, (Tam Metin Bildiri)
2000
20007. Biliş ve Duyuş Kavramlarının Öğrenci Merkezli Yabancı Dil Derslerindeki Yeri
SERİNDAĞ E.
IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2000, (Özet Bildiri)
2000
20008. Türkçe ve Almanca Dil Kullanımında Olumsuzluk Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çözümleme
SERİNDAĞ E.
XIV. Dilbilim Kurultayı, Adana, Türkiye, 27 Nisan 2000 - 28 Nisan 0200, cilt.1, ss.243-253, (Tam Metin Bildiri)
1999
19999. Çeviri Değerlendirmesinde Yararlanılacak Yöntem ve Yaklaşımlar
SERİNDAĞ E.
A.Ü. Tömer Bursa Şubesi. Çeviri Eleştirisi Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 4 - 05 Haziran 1999, cilt.1, ss.1-11, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Einstellung der Studenten hinsichtlich des universitären DaF-Unterrichts bei Muttersprachlern des Türkischen
Sezik A., Serindağ E.
SCHRIFTEN ZUR SPRACHE UND LITERATUR IV, BALCI TAHİR,ÖZTÜRK ALİ OSMAN,AKSÖZ MUNİSE, Editör, IJOPEC PUBLICATION, London, ss.243-260, 2020
2019
20192. Schriften zur Sprache und Literatur III / Dil ve Edebiyat Yazıları III
Balcı T., Öztürk A. O., Serindağ E. (Editör)
Ijopec Publication, London, 2019
2018
20183. Schriften zur Sprache und Literatur II
Balcı T. (Editör), Öztürk A. O. (Editör), Serindağ E. (Editör)
IJOPEC Publication, London, 2018
2018
20184. Die Sprachbegleitung bei Kindern mit Migrationshintergrund in Deutschland
Sabancı M., Serindağ E.
Schriften zur Sprache und Literatur II, Balcı T.,Öztürk A.O.,Serindağ E., Editör, Ijopec Publication, London, ss.10-22, 2018
2018
20185. Die Sprachbegleitung bei Kindern mit Migrationshintergrund in Deutschland
SABANCI M., SERİNDAĞ E.
Schriften zur Sprache und Literatur II, BALCI TAHİR, ÖZTÜRK ALİ OSMAN, SERİNDAĞ ERGÜN, Editör, IJOPEC Publication, Londra-İstanbul, ss.10-22, 2018
2017
20176. Schriften zur Sprache und Literatur
Balcı T., Holzapfel O., Serindağ E. (Editör)
Ijopec Publication, London, 2017
2017
20177. DIDAKTISIERUNG DES PASSIVS NACH DER PERSPEKTIVE DER KONSTRUKTIVISTISCHEN LERNTHEORIE
Sezik A., Serindağ E.
Schriften zur Sprache und Literatur, "Balcı T., Hozapfel O., Serindağ E.", Editör, Ijopec Publication, London, ss.27-37, 2017
2017
20178. WORTSCHATZLERNEN IM FREMDSPRACHENUNTERRICHT: EIN VORSCHLAG ANHAND VON GEHIRNGERECHTEM LERNEN
Serindağ E.
Schriften zur Sprache und Literatur, "Balcı T., Hozapfel O., Serindağ E.", Editör, Ijopec Publication, London, ss.130-139, 2017
2017
20179. Didaktısierung des Passivs nach der Perspektive der konstruktivistischen Lerntheorie
SEZİK A., SERİNDAĞ E.
SCHRIFTEN ZUR SPRACHE UND LITERATUR I, BALCI TAHİR, HOLZAPFEL OTTO, SERİNDAĞ ERGÜN, Editör, IJOPEC Publication, Londra-İstanbul, ss.27-37, 2017
2017
201710. Wortschatzlernen im Fremdsprachenunterricht: Ein Vorschlag anhand von gehirngerechtem Lernen
SERİNDAĞ E.
SCHRIFTEN ZUR SPRACHE UND LITERATUR I, BALCI TAHİR, HOLZAPFEL OTTO, SERİNDAĞ ERGÜN, Editör, IJOPEC Publication, Londra-İstanbul, ss.130-139, 2017
2010
201011. Almanca Önekli Eylemler Sözlüğü Wörterbuch Deverbaler Deutscher Verbpräfigierungen (A Dictionary of German Prefix Verbs. Dictionary of Deverbal German Verb Prefixation)
Balcı T., Aksöz A. S., Serindağ E.
Ulusoy Matbaası, Adana, 2010
2010
201012. Almanca Önekli Eylemler Sözlüğü Wörterbuch deverbaler deutscher Verbpräfigierungen A S Aksöz ve E Serindağ ile birlikte
BALCI T., AKSÖZ A. S., SERİNDAĞ E.
Ulusoy Matbaası, ADANA, Adana, 2010
Desteklenen Projeler
2018 - 2020
2018 - 2020"A Collocational Analysis of Reading Texts in EFL Coursebooks and Students Writing Texts" Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Ders Kitaplarındaki Okuma Metinlerinde ve Öğrencilerin Yazılı Metinlerindeki Sözcüklerin Eşdizimsel Analizi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DİNÇER A. (Yürütücü), SERİNDAĞ E., BUĞRA C.
2018 - 2019
2018 - 2019TÜRKÇE VE ALMANCADA DİLBİLGİSEL YERLEŞTİRME KATEGORİLERİ VE DİL ÖĞRENİMİNE YANSIMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BALCI T. (Yürütücü), DARANCIK Y., BALCI U., AKSÖZ M., YAVUZ N., ÇÖLTÜ İMREN C., et al.
2018 - 2019
2018 - 2019TOPLUMDİLBİLİMSEL BİR OLGU OLARAK TÜRKİYE VE ALMANYADAKİ PAZAR DİLİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DARANCIK Y. (Yürütücü), BALCI U., SERİNDAĞ E., AKSÖZ M., BALCI T., ÖZKAN Y.
2018 - 2019
2018 - 2019ÇÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ HAZIRLIK SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BEKLENTİ VE BAŞARI DURUMLARININ ANALİZİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKSÖZ M. (Yürütücü), BALCI T., SERİNDAĞ E., DARANCIK Y., ÖZKAN Y., YAVUZ N., et al.
2017 - 2019
2017 - 2019Yaşar Kemalin Hüyükteki Nar Ağacı adlı eseri ve Almanca çevirisi Granatapfelbaum örneğinde Türkçe ve Almanca ikilemelerin karşılaştırmalı çözümlemesi ışığında Almanca ikilemelerin didaktiği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
SERİNDAĞ E. (Yürütücü), YAVUZ N., BALCI T., DARANCIK Y., ASLAN H. O., YILDIRIM M., et al.
2017 - 2018
2017 - 2018Zülfü Livanelinin Arafatta Bir Çocuk ve Almanca Çevirisi "Ein Kind im Fegefeuer" örneğinde "olmak" ve "imek" yardımcı eylemleriyle oluşturulan tümceler in Türkçe - Almanca karşılaştırmalı analizi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BALCI T. (Yürütücü), YILDIRIM M., SERİNDAĞ E., BALCI U., ASLAN H. O., DARANCIK Y., et al.
2017 - 2018
2017 - 2018BAĞIMSAL BİRLEŞİMSEL DİLBİLGİSİ BAĞLAMINDA TÜRKÇE VE ALMANCADAKİ SIFATLARIN BİRLEŞİM DEĞERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DARANCIK Y. (Yürütücü), KAÇAR E., BALCI T., BALCI U., OKUR Z., SERİNDAĞ E.