8. sınıf İngilizce dersinde allosterik (kombinasyonel) öğrenme modeliyle yapılan İngilizce öğretiminin akademik başarı ve İngilizce öğrenme tutumlarına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ALİ ALBAZ

Danışman: Mahmut Oğuz Kutlu

Özet:

Bu araştırmanın temel amacı Giordan’ın Allosterik Öğrenme Modeli temel alınarak hazırlanan İngilizce öğretim uygulamasının ilköğrtetm sekizinci sınıf İngilizce dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrenme tutumlarına  etkisini belirlemektir.

Deneysel araştırma desenlerinden öntest sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilen araştırmada, deney grubuna Allosterik Öğrenme Modeliyle öğretim, kontrol grubuna ise MEB’in mevcut öğretim yöntemi kullanılarak sekizinci ünite olan  “Chores” ünitesinin anlatımı gerçekleşmiş ve gruplar arasındaki akademik başarı farkı araştırılmıştır.

Araştırma, 2020-2021 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Şanlıurfa’ya ait Bozova ilçesinin Koçhisar köyünde bulunan Koçhisar Okulunun 8-A ve 8-B grupları ile Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğünden izinler alınarak yürütülmüştür. Araştırma sırasında deney grubunda 30, kontrol grubunda ise 27 ve toplamda 57 öğrenci bulunmaktadır. Grupların dersleri araştırmacı tarafından yürütülmüş ve araştırma altı hafta sürmüştür. Öğretme gerçekleşmeden önce ve sonra öğrencilere akademik başarı testi uygulanmış olup elde edilen veriler SPSS for Windows 11.5 paket programı ile analiz edilmiştir.

Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre allosterik öğrenme modeliyle eğitim gören deney grubunun son testte akademik başarısı istatiksel olarak anlamlı bir fark gösterirken, kontrol grubunda anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır. Ek olarak, kalıcılık testi başarı puanları açısından deney ve kontrol grupları arasındaki farkın istatiksel olarak anlamlı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.