Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ALİ ALBAZ
Danışman: Mahmut Oğuz Kutlu
Özet:
Bu
araştırmanın temel amacı Giordan’ın
Allosterik Öğrenme Modeli temel alınarak hazırlanan İngilizce öğretim
uygulamasının ilköğrtetm sekizinci sınıf İngilizce dersinde öğrencilerin
akademik başarılarına ve öğrenme
tutumlarına etkisini
belirlemektir.
Deneysel
araştırma desenlerinden öntest sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılarak
gerçekleştirilen araştırmada, deney grubuna Allosterik Öğrenme Modeliyle öğretim,
kontrol grubuna ise MEB’in mevcut öğretim yöntemi kullanılarak sekizinci ünite
olan “Chores” ünitesinin anlatımı
gerçekleşmiş ve gruplar arasındaki akademik başarı farkı araştırılmıştır.
Araştırma,
2020-2021 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Şanlıurfa’ya ait Bozova
ilçesinin Koçhisar köyünde bulunan Koçhisar Okulunun 8-A ve 8-B grupları ile
Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğünden izinler alınarak yürütülmüştür.
Araştırma sırasında deney grubunda 30, kontrol grubunda ise 27 ve toplamda 57 öğrenci
bulunmaktadır. Grupların dersleri araştırmacı tarafından yürütülmüş ve
araştırma altı hafta sürmüştür. Öğretme gerçekleşmeden önce ve sonra öğrencilere
akademik başarı testi uygulanmış olup elde edilen veriler SPSS for Windows 11.5
paket programı ile analiz edilmiştir.
Araştırma
sonucunda elde edilen verilere göre allosterik öğrenme modeliyle eğitim gören
deney grubunun son testte akademik başarısı istatiksel olarak anlamlı bir fark
gösterirken, kontrol grubunda anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır. Ek olarak,
kalıcılık testi başarı puanları açısından deney ve kontrol grupları arasındaki
farkın istatiksel olarak anlamlı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.