Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: BÜŞRA TEMUR
Danışman: Mahmut Oğuz Kutlu
Özet:
Bu araştırmanın amacı, imam hatip liselerinde
öğrenim gören öğrencilerin değer yönelimlerini çeşitli değişkenler açısından
incelemektir.
Bu
araştırma genel tarama modelinde, betimsel türde bir araştırma olup, kesit alma yaklaşımıyla yapılmıştır.
Örneklem Gaziantep ilinin Araban ilçesinde öğrenimlerine devam eden İmam Hatip
Lisesi 1 ve 4. Sınıf olmak üzere toplam 110 öğrenciden oluşmaktadır. Ölçme
aracı olarak Kişisel Bigi Formu ve Schwartz Değerler Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin girilmesi ve istatistiksel işlemlerin
uygulanması SPSS 25 programı ile
yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ise t-testi ve tek yönlü ANOVA
teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre ; katılımcıların en çok
önemsediği değer dindarlık
olmuştur.Bunu sırasıyla; evrensellik,
iyiliksellik, güvenlik, başarı, geleneksellik, hazcılık ve uyarılım
değerleri takip etmiş; en az önemsedikleri değer ise güç değeri olmuştur. Sınıf
düzeyi ve güç değeri; ikamet edilen
yer ve hazcılık değeri ; baba eğitim
düzeyine ve iyilikseverlik, güç ,uyma
,özyönelim, dindarlık ve güvenlik değerleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür.
Cinsiyet, anne eğitim düzeyi ve kardeş sayısı ile değer yönelimleri arasında
anlamlı fark olmadığı görülmüştür.