Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Çukurova Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Zootekni, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: GÜLHAN TURHAL
Danışman: Serap Göncü Karakök
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:
İnsanlığın doğuşundan günümüze kadar, yaşantımız boyunca sürekli insanoğlu öğrenme sürecindedir. Bu öğrenme temelini yaşantılarından ve yaşamdan birbirilerini eğiterek eğitim kavramının oluşmasını sağlamıştır. Eğitim, insanların kendisini tanımasına ve çevresindeki insanları analiz ederek yeni bir bilgi birikiminin oluşmasına ve bu bilgi birikiminin yayılmasına ve birbirinden farklı topluluklara, toplumlara yayılmasını sağlamıştır. Geçmişte mektupla başlayan uzaktan eğitim günümüzde yerini telekonferans almıştır. Uzaktan eğitim birçok açıdan avantajlar sunmakla beraber zaman ve mekân sınırlandırması olmadan eğitim imkânını bireylere sunmaktadır. Ülkemizde de en son yaşanılan yeni korona virüs hastalığı (COVİD-19) sürecinde de ülkemiz aktif olarak uzaktan eğitim sürecine katılım sağlayarak eğitim ve öğretim hizmetlerinin uzaktan eğitimle yürütmüştür. Uzaktan eğitimin eğitim-öğretimin temel parçası olan öğretmenler ve öğrencileri üzerinde avantajlarının yanında dezavantajlarından biri de uzun soluklu teknolojik cihazların kullanımına bağlı kas-iskelet sorunlarına bağlı hastalıklar oluşmaktadır. Bu çalışmayla hedeflenen uzaktan eğitimin öğretmen ve öğrenciler üzerinde oluşan ergonomik sorunların belirlenmesi ve sorunların fiziksel (bedensel) ile bilişsel (düşünsel) ergonomi boyutlarıyla ele alınmasıdır. Çalışmada uzaktan eğitim sürecine katılan öğretmen ve öğrencilere hazırlanan anket uygulanarak ergonomik sorunlar belirlenecektir.
From the birth of humanity to the present day, throughout our lives, human being is a continuous learning process. They provided forms of the concept of education by educating each other from their basic life and life of learning. Education allows people to know themselves and to acquire new knowledge by analyzing their experiences, animals and the proliferation of this knowledge spread, and different communities, societies. Distance education, which started with a letter in the past, has now been replaced by teleconference. While distance education offers many advantages, it offers people the opportunity to study without the restriction of time and place. It also actively carries out the latest new corona virus virus (COVID-19) attacks by means of distance education broadcast, ventilation education and dissemination distance education. One of the disadvantages of the use of distance education on teachers and users, who are the main property of education, consists of groups due to musculoskeletal difficulties due to the use of long-term technological devices. The aim of this study is to deal with distance education with the dimensions of ergonomics, which is demonstrated by the ergonomics formed on teachers and students, and takes them with their bodies (physical) (intellectual). In the study, ergonomic problems will be determined by applying a questionnaire to teachers who continue distance education and their limitations.