Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2024
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Ayşe AYÇİÇEK AKILLİ
Danışman: Raziye Günay Bilaloğlu
Özet:
Günümüzde teknoloji, çocukların yaş ve gelişimleri göz önünde bulundurularak,
zengin içerikli bir materyal olarak eğitimde kullanılabilmektedir. Bu çalışma, okul öncesi
öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) ile teknoloji öz yeterlikleri
arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamaktadır. Teknolojik cihazlarla sürekli
etkileşim halinde olan günümüz çocukları için, öğretmenlerin bu teknolojileri eğitimde
etkili bir şekilde kullanabilme becerileri büyük önem taşımaktadır. Okul öncesi
öğretmenlerinin teknolojiyi eğitimde doğru kullanımı, eğitim sürecinin kalitesini ve
verimliliğini artırabilmektedir.
Bu araştırma, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Bursa’da çalışan 285 okul öncesi
öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde
desenlenmiş olup Kişisel Bilgiler Formu, Hizmet İçi Okul Öncesi Öğretmenlerinin
Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Ölçeği ve Eğitimde Teknoloji Kullanımı Öz
yeterlik Ölçeği (ETKÖ) aracılığıyla veriler elde edilmiştir. Araştırmanın bulguları, okul
öncesi öğretmenlerinin TPAB’nin öğretmenlerin teknoloji kullanım özyeterliliklerini
%28 oranında yordadığını ve istatistiksel olarak aralarında pozitif yönde orta düzeyde
anlamlı bir ilişkinin olduğunu ortaya koymaktadır. Araştırmanın sonuçları öğretmenlerin
teknolojiye olan yaklaşımlarının ve bu teknolojileri eğitim süreçlerine entegre etme
yeteneklerinin, öz yeterlik düzeylerini artırdığını göstermektedir.