EDUCATIONAL LANDSCAPES IN EARLY YEARS: A COMPARATIVE STUDY OF TURKIYE AND INDONESIA'S APPROACHES TO EARLY CHILDHOOD EDUCATION


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: WINDA TRIMELIA UTAMI

Danışman: Şule Erden

Özet:

Bir ülkenin eğitim sistemi, ülkenin ilerlemesini ve gelişmesini belirlemede önemli bir role

sahiptir; bu nedenle dünyadaki ülkeler daima eğitimlerini zamanın ihtiyaçları ve

küreselleşme ile uyumlu hale getirmek için yenilik yaparlar. Bu, diğer ülkelerle eğitim

karşılaştırmaları yaparak gerçekleştirilen bir yöntemdir. Bu çalışma, Türkiye ve

Endonezya'daki eğitim sistemi ile ilgili eğitim süreci ve eğitim ortamı açısından bir

araştırmayı tartışmaktadır. Bu çalışma, nitel bir yaklaşımla çoklu vaka çalışması araştırma

metodolojisini kullanmaktadır. Çalışmadaki veri kaynakları, Türkiye ve Endonezya'daki 6

okuldan 14 anaokulu öğretmeninin görüşme sonuçlarıdır.döküman, belgeler, görüşme,

gözlem ve alan notu yoluyla elde edilmiştir. Nitel veriler, betimsel analiz tekniği ile analiz

edilmiştir. Verilerin geçerliliği ve güvenilirliği kaynak triangülasyonundan, farklı

kaynaklardan elde edilen verilerin incelenmesinden sağlanmıştır. Çalışmanın sonucu,

Türkiye ve Endonezya'daki eğitim sisteminin bazı yönlerde benzerlik ve farklılıklar

gösterdiğini göstermektedir. Farklılıklar, öğrenme planlamasında ortaya çıkmıştır; Türkler

faaliyet odaklı olarak aylık ve günlük planlamaya odaklanırken, Endonezya ise dönemlik ve

haftalık planlamaya odaklanmaktadır. Bununla birlikte, öğrenme planlamasını hazırlarken

her iki ülke de çocukların ihtiyaçları, yaş grupları ve öğrenci gelişimi gibi aynı konulara

dikkat etmektedir. Öğrenme etkinliklerini duruma ve koşullara göre esnek hale getirirler ve

her iki ülkede de 3 tür değerlendirme yapılır (Çocuk, Program, Öğretmen değerlendirmesi).

Eğitim ortamı iç ve dış mekanda benzerdir; her iki ülke de sınıfta merkezler, bazı merkezler

dışarıda, oyun alanı ve tarım alanına sahiptir. Farklılığın nedeni Endonezya'nın sınıfta din


merkezine sahip olması ve bir sınıfta bir öğrenme merkezine