Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Çukurova Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: HATİCE KÜBRA BAŞ ARAS
Danışman: Gözde (Tantekin)Çelik
Özet:
Bu çalışmada Türk İnşaat Sektöründe faaliyet gösteren
firmaların marka algıları ve markalaşma çalışmalarının incelenmesi ve tüketicinin
konut satın alma davranışına etki eden parametrelerin belirlenmesi amacıyla,
firmalara ve bireylere çift yönlü bir anket uygulanmıştır. Ankete katılan
bireylerin satın almayı düşündükleri konuta ilişkin olarak; konutun konumu,
deprem yönetmeliğine uygunluğu, ulaşım olanakları, odaların yüzölçümü, doğalgaz
tesisatı/bağlantısı, yalıtımı, mutfak tasarımı ve cephesi gibi özellikleri
önemsedikleri belirlenmiştir. Çalışma sonucunda, bireylerin konut satın
alacakları firmayı belirlerken ise firma ile yaşanan geçmiş tecrübeler,
firmanın referansları, sağlanan fiyat ve ödeme kolaylıkları konularına önem
verdikleri görülmüştür.