Tüketicilerin konut satın alma davranışlarının markalaşma faktörü kapsamında incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Çukurova Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HATİCE KÜBRA BAŞ ARAS

Danışman: Gözde (Tantekin)Çelik

Özet:

Bu çalışmada Türk İnşaat Sektöründe faaliyet gösteren firmaların marka algıları ve markalaşma çalışmalarının incelenmesi ve tüketicinin konut satın alma davranışına etki eden parametrelerin belirlenmesi amacıyla, firmalara ve bireylere çift yönlü bir anket uygulanmıştır. Ankete katılan bireylerin satın almayı düşündükleri konuta ilişkin olarak; konutun konumu, deprem yönetmeliğine uygunluğu, ulaşım olanakları, odaların yüzölçümü, doğalgaz tesisatı/bağlantısı, yalıtımı, mutfak tasarımı ve cephesi gibi özellikleri önemsedikleri belirlenmiştir. Çalışma sonucunda, bireylerin konut satın alacakları firmayı belirlerken ise firma ile yaşanan geçmiş tecrübeler, firmanın referansları, sağlanan fiyat ve ödeme kolaylıkları konularına önem verdikleri görülmüştür.