Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), cilt.10, sa.4, ss.308-319, 2023 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı Z kuşağı üniversite öğrencilerinin sayısal yetkinlik düzeylerinin belirlenmesidir. Bu araştırmada öğrencilerin hali hazırda sahip oldukları sayısal yetkinlik bilişim teknolojileri sahiplik durumları ile dijital teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini Çukurova Üniversitesi’nde ön lisans eğitimi alan 381 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri Akkoyunlu, Yılmaz Soylu ve Çağlar (2010) tarafından geliştirilen sayısal yetkinlik ölçeği ile toplanmıştır. Öğrencilerin sayısal yetkinlik ve alt boyutları (farkındalık, motivasyon, teknik erişim, yetkinlik) cinsiyet değişkenlerine göre incelenmiştir. Öğrencilerin sayısal yetkinlik seviyelerinin orta, farkındalığın yüksek, teknik erişimin ise düşük seviyede kaldığı belirlenmiştir. Sayısal yetkinlik düzeyleri bay ve bayan öğrencilerde orta seviyede, bayan öğrencilerin farkındalık ve motivasyon boyutlarında, bay öğrencilerin ise teknik erişim ve yetkinlik boyutlarında yüksek seviyede oldukları görülmüştür. Çalışmada elde edilen bulgular neticesinde, çalışma yaşamı içerisinde yer almayan fakat muhtemel çalışan olacak olan Z kuşağına mensup öğrencilerin dijital teknolojiye yönelik tutumlarının sosyal ve mesleki hayatlarında kritik bir öneme sahip olduğu ifade edilebilir