Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.30, sa.2, ss.101-112, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma, Fen ve Teknoloji dersinde dinamik ve etkileşimli bilgisayar destekli MEB
Vitamin öğretim yazılımı yardımıyla yapılan eğitimin öğrencilerin akademik başarısına
etkisini araştırmak için gerçekleştirilen yarı deneysel bir çalışmadır. Deneysel yöntemin
ön test-son test kontrol gruplu deseni kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarını
oluşturmak için iki sınıf rastgele belirlenmiştir. Deney grubu 35, kontrol grubu
33 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada deney grubu olan 5/C sınıfında geleneksel
öğretimin yanı sıra bilgisayar destekli MEB Vitamin yazılımı ile, kontrol grubu olan
5/B sınıfında ise geleneksel öğretim yöntemiyle ders işlenmiştir. Deneysel çalışmanın
verilerini toplamak için araştırmacılar tarafından geliştirilen Kuvvet ve Hareket Başarı
Testi kullanılmıştır. Başarı testi, araştırmaya katılan gruplara deneysel işlem öncesi ön
test, işlem sonrasında son test, ve iki hafta sonra ise kalıcılık testi olarak uygulanmıştır.
Verilerin analizi SPSS istatistik programı ile yapılmış, istatistiksel analizlerden t-testi,
aritmetik ortalama, ve standart sapma kullanılmıştır. Elde edilen veriler .05 anlamlılık
düzeyinde test edilmiştir. Çalışma sonucunda; Fen ve Teknoloji dersinde, dinamik ve
etkileşimli bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrencilerin başarısına geleneksel
yöntemden anlamlı düzeyde daha etkili olduğu bulunmuştur.
This study is a quasi-experimental study conducted to investigate the effect of education
provided with the help of dynamic and interactive computer-aided MEB Vitamin
teaching software in Science and Technology courses on the academic achievement of
students. The pretest-posttest control group design of the experimental method was
used. Two classes were randomly selected to form the experimental and control groups.
The experimental group consisted of 35, and the control group consisted of 33 students.
In the study, the 5/C class, which is the experimental group, was taught with the
computer-assisted MEB Vitamin software in addition to traditional teaching, and the
5/B class, which was the control group, was taught with the traditional teaching method.
The Force and Movement Achievement Test developed by the researchers was used to
collect the data of the experimental study. The achievement test was applied to the
groups participating in the study as a pre-test before the experimental procedure, a posttest after the procedure, and a retention test two weeks later. Data analysis was done
with SPSS statistical program, t-test, arithmetic mean and standard deviation were used
for statistical analysis. The obtained data were tested at the .05 significance level. In the
results of working; It has been found that the dynamic and interactive computer-assisted
teaching method in Science and Technology lessons is significantly more effective than
the traditional method on the success of the students.