YOUNG ADOLESCENT EFL LEARNERS? PERSPECTIVES ON CRITICAL THINKING SKILLS


Creative Commons License

BEDİR H.

International Online Journal of Education and Teaching, cilt.3, sa.3, ss.229-238, 2016 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 3 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2016
  • Dergi Adı: International Online Journal of Education and Teaching
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.229-238
  • Çukurova Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Eleştirel düşünce becerileri 21. yüzyıl becerileri arasındadır ve okullardan öğrencilere bu becerileri kazandırmaları beklenmektedir. Türkiye, eğitim sistemini yeniden yapılandırarak eğitim kalitesini yükselterek öğrencilere öğrenme becerileri olan eleştirel düşünme yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi becereileri kazandırmayı hedeflemektedir. Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme farkındalıkları ve onları ne şekilde kulladıklarını ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Sonuçlar, öğrencilerin birçok eleştirel düşünme becerisinin farkında olduğunu ancak bunları kullanmakta sorun yaşadıklarını ortaya çıkarmıştır. Bunun nedenininde öğrencilerin var olan bilgilerini etkin şekilde kullanabilecek becerilere sahip olmadıklarından kaykanlandığı varsayılmıştır.

Critical Thinking Skills (CTs) are among the 21st century learning skills, and schools are expected to equip the students with these skills. Turkey has been restructuring the educational system in order to improve the quality of education which enables students to acquire such learning skills as critical and creative thinking, problem solving, and collaboration. The present study based on the perspectives of young adolescent EFL learners presents findings on the students’ awareness of CTs, and whether or not they apply them to a given task, and if there is any conflict between knowledge and application of CTs. The findings showed that the students, despite their quiet well awareness, did not effectively apply CTs. The problems they encountered were assumed to be resulted from lacking in metacognitive knowledge.