Bu çalışma, Çukurova Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, 2018-2019 Öğretim Yılı P-452 “İç Mekân Bitkileri” dersi öğrencilerine uygulanan anket çalışmasına dayanarak hazırlanmıştır. Çalışmada, Peyzaj Mimarlığı disiplini öğrencilerinin, söz konusu dersteki ilgi ve performans düzeylerinin belirlenmesinin yanı sıra, bitki materyalinin ağırlıklı kullanıldığı tasarım projeleri ile ilgili derslerdeki performanslarının yükseltilmesi hedefine yönelik bir araştırma süreci yürütülmüştür. Belirtilen hedefe ulaşmada anket çalışmasından yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS yazılımı, Ki-Kare testi ve varyans analizi (ANOVA) ile yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin derse olan ilgi düzeyleri ve performans durumlarının dönem sonu alınan notlara olan etkisi değerlendirilmiştir. Öğrencilerin ilgi düzeylerinin artırılması gerektiği ve ayrıca meslek yaşamlarında bilgi eksikliğinin tamamlanmasında yaşam boyu öğrenmenin önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This study is prepared based on the questionnaire study conducted over the students of Çukurova University, Faculty of Architecture, Department of Landscape Architecture, 2018-2019 Academic Year P-452 “Landscape Plants” course. The course based on recognizing the families, species of interior plants. The research process of this study is carried out with the aim of determining the interest and performance levels of the students of Department of Landscape Architecture, as well as increasing their performance in the courses related to the design projects in which plant material is predominantly used. The questionnaire study is used to achieve the target given. The daha obtained is analysed with SPSS software, Chi-Square test and analysis of variance (ANOVA). As a result of the study, the correlation of students' interest in the course and their performance status on the grades received at the end of the semester is evaluated. It is concluded that students' interest levels need to be increased. Furthermore, how important lifelong learning is in completing the lack of knowledge in their professional lives.