Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, Sema ALTUN YALÇIN,Zehra ÇAKIR, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.103-138, 2023
Çocuklar
sürekli olarak içinde yaşadıkları çevre ve bu çevrede karşılaştığı olaylar, olaylara
yol açan nedenler hakkında fikirler ve açıklamalar geliştirmektedir. Bu
fikirlerin birçoğu doğal olaylarla günlük etkileşimlerinden kaynaklanırken,
diğerleri ise medya, akranları ve yetişkinler aracılığıyla edindikleri
deneyimlerden gelir. Bu fikirlerden bazıları çocuklara öğretilen bilimle
tutarlıdır ancak bazıları ise bilimsel açıklamalardan önemli ölçüde farklıdır,
hatalar içermektedir. Çocukların sahip oldukları bu yanlış bilgiler öğretmen
tarafından fark edilmez ve doğru olanlarla yer değiştirilmezse çocukların bu
yanlış öğrenmeleri yetişkinliğe kadar onlarla birlikte var olacaktır. Bu durum
onların sonraki öğrenmelerini olumsuz etkileyecektir. Öğretmenlerin bu kavram
yanılgılarını, yanlış anlamalarını ortaya çıkarmaları önemlidir. Bunu yapabilmeleri
için öğretmenlerin çocukların sahip oldukları ön bilgileri dikkate almalarını
gerektiren, yeni bilgilerini halihazırda var olan bilgileri ile
ilişkilendirmelerini sağlayacak ve öğrenmelerini ilerletecek uygun
stratejileri, yöntem, teknik ve araçları kullanmaları gerekmektedir.
Anahtar
Kelimeler: Erken
çocuklukta fen eğitimi, anlamlı öğrenme, öğretim yöntem – teknik ve araçları.