Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, cilt.7, sa.32, ss.476-485, 2014 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma TV izleme alışkanlığının 4-6
yaş arası çocukların günlük yaşamlarına ve davranışlarına etkilerine ilişkin
okulöncesi öğretmenlerin görüş ve tutumlarını ölçmeyi amaçlamaktadır. Araştırma
kapsamında Adana’da okulöncesi eğitimi veren 23 öğretmen ile anket çalışması
yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler TV izleme alışkanlığının okulöncesi
çocukların günlük yaşamlarına ve davranışlarına negatif etkilerinin olduğunu
düşünmektedirler. Ancak, bu negatif görüş ve tutumların derecesi farklı mesleki
deneyim yıllarına sahip öğretmenler arasında farklılık göstermektedir. Mesleki
deneyim süresi arttıkça negatif görüş ve tutumların derecesi de artmaktadır.