Designing and Implementing a Teacher Immediacy Course for EFL Teacher Trainees


Turhan B., Kırkgöz Y.

EGITIM VE BILIM, cilt.48, sa.216, ss.185-204, 2023 (SSCI)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 48 Sayı: 216
  • Basım Tarihi: 2023
  • Doi Numarası: 10.15390/eb.2023.11552
  • Dergi Adı: EGITIM VE BILIM
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Social Sciences Citation Index (SSCI), Scopus, EBSCO Education Source, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.185-204
  • Çukurova Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu eylem araştırmasının amacı, ilk olarak öğretmen yetiştirme programına dâhil edilen seçmeli Öğretmen Yakınlığı dersinin İngilizce öğretmen adaylarının yakınlık davranışlarını nasıl geliştirdiğini keşfetmektir. Öğretmen adaylarının yakınlık kavramına dair önceki öğrenmelerine bağlı olarak çalışmanın ikinci amacı, ders boyunca adayların öğrenme kazanımlarını, algılarını ve öz değerlendirmelerini tespit etmektir. Bu doğrultuda, adayların yakınlık teorileri ve uygulamaları üzerinde çalıştıkları 14 haftalık bir ders tasarlanmış ve uygulanmıştır. Katılımcılar, Türkiye'deki bir devlet üniversitesinde İngilizce öğretimi alanında eğitim gören 61 son sınıf öğretmen adayından oluşmaktadır. Veri üçgenlemesi, yakınlık ölçeklerinin, odak grup görüşmelerinin, oturum değerlendirme formlarının ve araştırmacı günlüğünün eşzamanlı uygulanması yoluyla sağlanmıştır. İlgili dersin öğretmen adaylarının yakınlık davranışlarını geliştirmede ve genişletmede etkili olduğu ve yakınlık konusunda çeşitli teorik ve pratik bilgiler kazanmalarını sağladığı sonucuna ise nicel verilerin tanımlayıcı istatistikleri ile nitel verilerin tümevarımsal içerik analizleri ışığında ulaşılmıştır.