NACA 0020 kanat profili üzerinde sentetik jet mekanizması için aktif akış kontrolünün stall gecikmesi üzerindeki etkisi hakkında deneysel bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Deneyler 5x104 Reynolds sayısında açık emişli tip rüzgar tünelinde gerçekleştirilmiştir. Sunulan deneysel çalışmada, sentetik jet mekanizmasında hoparlör tipi bir aktüatör kullanılarak farklı orifis geometrilerine (silindirik, dikdörtgen, sinüzoidal, v-tipi, eğimli dikdörtgen) sahip kanadın aerodinamik kuvvet ölçümleri incelenmiştir. Tüm farklı orifis geometrilerinin NACA 0020 kanadının stall açısını geciktirmede etkili olduğu gözlemlenmiştir. Ancak eğimli dikdörtgen tip sentetik jet geometrisinin kanadın stall açısını geciktirmede en avantajlı olduğu gözlemlenmiştir. Aktüatörün geometrik parametrelerinin NACA0020 kanadının kaldırma ve sürükleme katsayısı üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Deneysel sonuçlar, tüm delikli geometriler arasında dikdörtgen delikli geometrinin kanadın kaldırma katsayısını arttırmak için en etkili olduğunu göstermektedir. Stall' un meydana geldiği 10⁰'de sürüklemede maksimum azalma olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca dikdörtgen, v-tipi ve eğimli dikdörtgen orifis geometrilerinde 10⁰'den sonra sürüklemede azalma olduğu gözlenmiştir.
An experimental study on the effect of active flow control using a synthetic jet mechanism on stall delay for the NACA 0020 airfoil is conducted. The experiments are carried out at an open-suction type wind tunnel at Reynolds number 5x104. In the presented experimental study, aerodynamic force measurements of the airfoil with having different orifice geometries (cylindrical, rectangular, sinusoidal, v-type, inclined rectangular) are examined by using a speaker type actuator in synthetic jet mechanism. It is observed that all different orifice geometries are effective in delaying the stall angle of NACA 0020 airfoil. However, it is observed that the inclined rectangular type of synthetic jet geometry is the most advantageous in delaying the stall of the airfoil. The effects of geometric parameters of the actuator on lift and drag coefficient of the NACA0020 airfoil are investigated. Experimental results show that among the all-orifice geometries the rectangular orifice geometry is the most effective in increasing lift coefficient of the airfoil. It is observed that there is a maximum decrease in drag at 10⁰ where the stall occurs. In addition, the decrease in drag is observed after 10 in rectangular, v-type and inclined rectangular orifice geometries.