STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, cilt.34, sa.4, ss.273-284, 2025 (Hakemli Dergi)
Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin cinsel bakıma yönelik tutum ve inanç düzeylerinin yükseköğretiminin ilk yılı ve dördüncü yılı arasındaki değişimini ortaya çıkarmak amacıyla boylamsal araştırma modelinde yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma boylamsal ileriye dönük desende; 2018-2019 akademik yılında bir hemşirelik fakültesine yeni kayıt yaptıran tüm öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Anket formları, yeni kayıt yaptıran tüm öğrencilere (n=173) birinci yarıyılın ilk haftasında (birinci zaman noktası) uygulanmış, aynı bilgileri içeren ikinci anket formu, dördüncü yılın sonunda (ikinci zaman noktası) aynı öğrencilere tekrar uygulanmıştır.
Bulgular: Öğrencilerinin %24,4’ü mezun olduğunda cinsel sağlık bakımı veremeyeceğini bildirmiştir. Ayrıca, öğrencilerin %41,4’ü hemşirelik müfredatının cinsel bakımı verebilme yeterliliği kazandırmada yeterli olmadığını belirtmişlerdir. Hemşirelik öğrencilerinin birinci sınıftaki cinsel tutum ve inanç puanlarının ortalaması dördüncü sınıfta düşüş göstermiştir ve iki zaman noktası arasında istatistiksel olarak önemli bir fark vardır (p=0,008).
Sonuç: Hemşirelik eğitiminin öğrencilerin cinsel tutumları ve inançları üzerinde olumlu bir etkisi olduğu tespit edildi. Ancak, hemşirelik müfredatına cinsel sağlık dersinin dahil edilmesinin daha da etkili olduğu kanıtlandı.