YABANCI UYRUKLU ÇOCUKLARIN EĞİTİM VE OKUL GÜVENLİĞİ SORUNLARI


Creative Commons License

Özgüzel S. , Tümkaya S. , Aybek B. , İşcan E. , Çelebi E.

Güvenli Okul, İsmail Demircioğlu,Zakir Avşar,Ebru Demircioğlu,Can Ozan Tuncer, Editör, PEGEM, Ankara, ss.111-146, 2020

  • Basım Tarihi: 2020
  • Yayınevi: PEGEM
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.111-146
  • Editörler: İsmail Demircioğlu,Zakir Avşar,Ebru Demircioğlu,Can Ozan Tuncer, Editör

Özet

Yabancı uyruklu öğrencilerin güvenliği, ev sahibi ülkeler, eğitim kurumları ve öğrencilerin refahı için birincil sorumluluk haline gelmiştir. Bu nedenle eğitim kurumları öğrencileri güvende tutmak için farklı stratejiler kullanmaktadır. Öğrenci güvenliğinin önemi için ev sahibi ülke kurumlarının ve öğrencilerin yanı sıra ebeveynlerin de görüşlerinin dikkate alınması gerekmektedir. Çünkü öğrenciler kendi başlarına karar alabilen bağımsız bir birey olarak hareket etmemektedirler. Ebeveynler ve öğrenciler için güvenlik unsuru, okul seçerken en önemli önceliktir. Bu nedenle güvenlik unsuru eğitimsel ve sosyal fırsatlardan daha önemli olabilmektedir. Ebeveynler, eğitim yerlerinin konumuna, güvenliğine ve algılanan risklere öğrencilerden daha fazla endişe duyabilmektedir. Göçmenleri kabul eden devletler ve ebeveynler, çocuklarının güvenliğine öncelik ve daha fazla önem verme eğilimindedir. Yukarıda anlatılanlardan yola çıkıldığında yabancı uyruklu öğrencilerin hem okula devam etmelerinde hem okulda akademik başarı ve motivasyonlarının arttırılmasında, aynı zamanda da bu öğrencilerin ebeveynlerinin endişesi olmadan okula gitmelerinde güvenli bir okul ortamının sağlanmasının önemini ortaya çıkmaktadır.