Atıf İçin Kopyala
TEKDAL M.
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.135
-
Yayın Türü:
Bildiri / Tam Metin Bildiri
-
Basıldığı Şehir:
Ankara
-
Basıldığı Ülke:
Türkiye
-
Sayfa Sayıları:
ss.135
-
Çukurova Üniversitesi Adresli:
Evet
Özet
Bilgisayar simülasyonları; öğrencinin deney parametrelerini değiştirebildiği ve sistemde aktif rol aldığı önemli
öğrenme yöntemlerinden biridir. Laboratuvar ortamında denenmesi tehlikeli ve maliyeti yüksek olan yada çok yavaş veya çok hızlı işleyen olayların simülasyonlarını kullanmak, motivasyonu artıran etkili bir yoldur.
Simülasyon sistemi, simülasyon modelini tasarlama işlemi ile başlar. Modelin tanımlanması için sıklıkla
diferansiyel denklemler kullanılır. Nümerik veya analitik yöntemlerle bu denklemler çözülerek model oluşturulur ve uygun bir yazarlık dili seçilerek program kodlanır. Bu çalışmada, simülasyon geliştirme süreci tanımlandıktan sonra, örnek olarak geliştirilen bazı Fizik simülasyonları tanıtılmıştır. Simülasyonların daha etkin kullanılması için dikkat edilmesi gereken noktalar tartışılmıştır.