Toplumsal farkındalığın yetersizliği ve araç park yerlerinin sınırlı sayıda olması durumları engelli kullanıcılara ayrılmış park alanlarının diğer kullanıcılar tarafından kasten veya herhangi bir kasıt olmaksızın işgal edilmesine yol açmaktadır. Trafik cezaları kanununda engelli park yerlerinin istismarına yönelik para cezası ve sürücü itibar puanının düşürülmesi gibi cezalar bulunmaktadır. Ancak bu denetimin sağlanması ve cezai işlemlerin uygulanması yalnızca ideal koşullarda mümkün olmaktadır. Bu çalışmada engelli park yerlerinin denetiminin yapılmasına ve işgal durumlarında cezai yaptırımın uygulanabilmesine yönelik özgün bir tasarım olan Caydırıcı Engelli Park Sistemi (CEPS) detaylı bir şekilde anlatılmış, sistem için geliştirilen algoritma sunulmuştur. Tasarım Arduino UNO, ultrasonik mesafe sensörü, RFID, LCD ekran ve çeşitli ara elemanlar kullanılarak modellenmiştir. Tasarımın performansı 3 farklı senaryoda test edilerek %76 ölçüm doğruluğu gözlenmiştir. Sonuçlar incelenerek, sistem performansı için gerekli iyileştirmeler vurgulanmıştır.
Limited public awareness and insufficient parking spaces result in the conscious orunconscious occupation of disabled parking by other drivers. According to the law ontraffic penalties, violation of disabled parking is punishable by a penalty and drivingreputation points. However, it is only possible to control and implement this law underideal conditions. This study describes in detail the Deterrent Disabled Parking System(DDPS), a distinctive design, planned in order to control disabled parking and to allowthe implementation of penal sanctions in case of violation and the algorithm for thesystem is presented. The design is modeled with Arduino UNO, ultrasonic distance sensor,Radio Frequency Identification (RFID), LCD screen and various connection elements. Theperformance of the system is tested with three different scenarios with a 76%measurement accuracy. The results are discussed and ways of improvement areindicated.