Bu çalışmada ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersinin nasıl daha iyi öğretileceği konusunda
dramayla öykü oluşturmaya dayalı bir eğitim yöntemi önerilmiştir. Türkçe dersinde bu yöntemin
temel dil becerilerinin, yaratıcılık ve hayal gücünün geliştirilmesinde, dil bilgisi öğretiminde etkili
olacağı düşünülmektedir.
Araştırmanın örneklemini Osmaniye ilinde görev yapan 44 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır.
Yöntem üzerine öğretmen görüşlerini belirlemeye yönelik anket uygulamasında ise tarama
modeli kullanılmıştır. Araştırmada “Dramayla Öykü Oluşturma Yöntemi Öğretmen Anketi”
uygulanmıştır. Anketlerin verileri incelendiğinde dramayla oluşturulmuş öykülerle işlenen Türkçe
dersinin daha kalıcı olduğu, bu yöntemin Türkçe derslerinde kolaylıkla uygulanabileceği ve
dramayla öykü oluşturma yönteminin ilköğretim programında yer almasının faydalı olacağı
sonucu ortaya çıkmıştır
In this study, it has been recommended an education method based on story formation with
drama on the subject of how Turkish lesson in primary school at the second degree could be
taught better. This method is thought to be effective in Turkish lessons on the improvement of
imaginative power, creativity and major language skills and on teaching grammar.
44 Turkish teachers, teaching in Osmaniye, constitute the samples of the study. Scanning model
was used for the application of the survey in order to determine teachers’ opinions on the
method. In the study, survey of the method of story formation with drama for teachers was
applied. When data of the surveys were studied, it has been concluded that Turkish lesson that
has been taught with the stories made up with drama is more permanent and this method could
easily be used in Turkish lessons and taking place of the method of story formation with drama
in the curriculum of primary schools would be beneficial.