İç Mimarlık Eğitimi Kapsamında Detay Tasarımı Öğrenci Stüdyo Çalışmalarına Yönelik Bir Değerlendirme


Kılıç O.

Bingöl Üniversitesi Teknik Bilimler Dergisi, cilt.3, sa.1, ss.21-31, 2022 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmada, mimari tasarım eğitiminde karmaşık ve çoğu zaman çözümü zor olarak görülen çok girdili detay tasarımı konusuna basitleştirilmiş bir çerçeve çizilmesi amaçlanmıştır. Bu çerçeve somut çıktı olarak, öğrencilerin detay tasarlama kabiliyetinin artırılması için bir yöntem aramayı hedeflemiştir. Bu temelde, Çukurova Üniversitesi İç Mimarlık bölümü Malzeme ve Yapı İçi Konstrüksiyon-5 dersi kapsamında aşamalı bir süreç yürütülmüştür. Süreçte öğrencilerin detay çözümlemesine dair bakışları ve detay tasarımı hipotezi aktarımından sonrasındaki yaklaşımları temel alınmıştır. Bu kapsamda öğrencilerin kullandıkları bağlantı yöntemleri ve uyarlanabilir detayları oluşturabilme potansiyeli ölçekli sistem detay maket çalışmaları üzerinden değerlendirilmiştir. Ayrıca detay tasarımı sürecine yönelik öğrenci çalışmalarını kapsayan bir sürecin kurgulanması, bu alandaki çalışmaların az olması nedeniyle gerekli görülmüştür. Bu temelde değerlendirmeden elde edilen sonuçlara göre detay tasarımı ve mimari tasarım eğitimi ilişkisine yönelik öneriler getirilmiştir.