Bingöl Üniversitesi Teknik Bilimler Dergisi, cilt.3, sa.1, ss.21-31, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada, mimari tasarım eğitiminde karmaşık ve çoğu zaman çözümü zor olarak görülen
çok girdili detay tasarımı konusuna basitleştirilmiş bir çerçeve çizilmesi amaçlanmıştır. Bu
çerçeve somut çıktı olarak, öğrencilerin detay tasarlama kabiliyetinin artırılması için bir yöntem
aramayı hedeflemiştir. Bu temelde, Çukurova Üniversitesi İç Mimarlık bölümü Malzeme ve
Yapı İçi Konstrüksiyon-5 dersi kapsamında aşamalı bir süreç yürütülmüştür. Süreçte
öğrencilerin detay çözümlemesine dair bakışları ve detay tasarımı hipotezi aktarımından
sonrasındaki yaklaşımları temel alınmıştır. Bu kapsamda öğrencilerin kullandıkları bağlantı
yöntemleri ve uyarlanabilir detayları oluşturabilme potansiyeli ölçekli sistem detay maket
çalışmaları üzerinden değerlendirilmiştir. Ayrıca detay tasarımı sürecine yönelik öğrenci
çalışmalarını kapsayan bir sürecin kurgulanması, bu alandaki çalışmaların az olması nedeniyle
gerekli görülmüştür. Bu temelde değerlendirmeden elde edilen sonuçlara göre detay tasarımı ve
mimari tasarım eğitimi ilişkisine yönelik öneriler getirilmiştir.