Eğitimin birçok alanında olduğu gibi Türkçe eğitimi alanında da yenilikler görülmeye
başlanmıştır. Çok kısa süre öncesine kadar Türkçe eğitimi alanında yapılan çalışmalar
sınırlıyken bugün alanda pek çok farklı ve etkili araştırmaların yapıldığını
görmekteyiz. Türkçe eğitiminin başarılı bir şekilde uygulanabilmesi için yenilikçi ve
yapılandırmacı eğitim yaklaşımına uygun yöntemlerin kullanılması gerekir. Alanda
kullanılan yeni yaklaşımlardan biri de dramadır. Drama yöntemi, bir duygu veya
düşüncenin, hareket, mimik, jest ve sözle anlatılmasıdır. Bir başka deyişle, bir konu ya
da durumun canlandırılması, yaşayarak yansıtılması, yaşantıya dönüştürülmesidir.
Türkçe öğretiminin amacı anlama ve anlatma becerilerini geliştirmek olduğundan bu
becerilerin geliştirilmesi için en uygun yöntemlerden birisi de dramadır. Her alanda
olduğu gibi drama alanında da bibliyografyanın önemli bir yeri vardır. Zaman
içerisinde; dramaya yeni başlayanlar, bu yöntemi Türkçe dersinde uygulamak
isteyenler, bu disiplinin içerisinde yer almak ya da bu disiplinin dilin farklı
alanlarında kullanımını araştırmak isteyenler için kaynak bulma sıkıntısı ortaya
çıkmıştır. “Türkçe Eğitiminde Drama Yönteminin Kullanılması Üzerine Bir Kaynakça
Denemesi” çalışmasıyla bu anlamdaki eksikliğin bir ölçüde giderilmesi amaçlanmıştır.
Çalışmadaki bibliyografyalar; kitap, tez, makale, bildiri olmak üzere dört temel başlık
altında, yazarların soyadlarına göre alfabetik olarak sıralanmıştır. Çalışmaya 2012
yılına kadar olan eserler dâhil edilmiş, çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden
doküman incelemesi kullanılmıştır. Kaynak eserler tarih sıralamasına göre
düzenlenmiştir.
Like as in many fields of education, some innovations are apparantly seen in Turkish
education too. Till the very short time while the studies for Turkish education were
rather limited, today we see that in that field many studies and effective researches
are being carried out. It is necessary to use methods, suitable to constructive
educational approach in order that Turkish education could be practised successfully.
One of the approaches used in the field is drama. Drama method is to tell feelings or
ideas through actions, mimics, gestures and words. In other words, it is the
reanimation of a subject or a situation, the reflection them by living and converting
them into a life. Since the aim of Turkish education is to improve understanding and
narration skills, one of the best methods is drama. Like in every field, in drama field,
bibliography has an importance place. In time, there has been a lack of finding
resources for those who newly start drama, want to practice this method in Turkish
lessons, wish to take place in this discipline or wish to use this discipline in different
parts of the language. With the study, “a bibliographic essay on usage of drama in
Turkish education”, it is aimed to make it for the shortage of the resources in this
respect. The bibliographies in this study are classified according to the surnames of
the authors under four basic titles as book, thesis, essay and paper. The works
prepared until 2012 were included in the study and document studying from
qualitative research methods was used in the study. Bibliographic works were
designed according to chronological classification.