8th International Educational Technology Conference, Eskişehir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, ss.222-227
Bu çalışmada, meslek liselerinin atölye derslerindeki elektronik devre uygulamalarının bilgisayar destekli açık uçlu deney yazılımları kullanılarak gerçekleştirilmesinin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi araştırılmıştır.
Araştırma 2004/2005 eğitim öğretim yılının birinci yarı yılında, Adana Yüreğir İstanbul Menkul Kıymetler Borsası Endüstri Meslek Lisesinde gerçekleştirilmiştir. İlk olarak tüm ikinci sınıf öğrencilerinden yansız olarak iki sınıf belirlenmiştir. Deney grubu 33, kontrol grubu 32 öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubunun dersleri araştırmacı tarafından uygulatılan yazılımlarla bilgisayar destekli işlerken, kontrol grubu ise aynı konuları öğretmenleri ile sadece atölyede işlemişlerdir.
Araştırma sonunda deney grubu ile kontrol grubunun akademik başarı sontest puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark çıkmış, fakat kalıcılık puanları arasında anlamlı bir fark çıkmamıştır.