Firmaların faaliyetlerini ve örgütsel ilişkilerini nasıl düzenledikleri büyük ölçüde yaptıkları işin doğasına ve faaliyet gösterdikleri ekonomik sistemin yapısına bağlıdır. Yapılan işin doğasını etkileyen pek çok unsurun varlığından söz edilebilir. Artan çevresel değişim firmaları daha esnek ve duyarlı olmaya, uyum sağlama ve değişimi yaratabilme becerilerini geliştirmeye zorlamaktadır. Toplam Kalite Yönetimi (TKY) ve örgütsel öğrenme yaklaşımları firmaların bu yönde temel beceriler edinmelerini amaçlamaktadır. Bu çalışmada, TKY ve örgütsel öğrenme ilişkisi incelenerek, birey düzeyinde gerçekleşen öğrenmenin örgüt geneline yayılmasında ve örgütsel öğrenmenin kurumsallaşmasında TKY'nin rolü tartışılacaktır.
Organizational relationships and activities usually depend on the nature of the work they do and the economic system in which they operate. The nature of the work however could be affected by many factors. Increasingly changing environment, for example, forces firms to be more flexible, more adaptable in providing organizational competence. Here, Total Quality Management (TQM) and Organizational Learning (OL) are studied as two crucial approaches that aim to develop organizational abilities and competence. This study specifically examines the relationships between TQM and OL focusing on the role of TQM on the diffusion of learning occured at individual level through the firm and on the institutionalization of OL.