Zum Problem der Kasuswahl bei Wechselpraepositionen. Eine empirische Untersuchung


Creative Commons License

BALCI T., Kanatlı F.

ÇÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.0, sa.20, ss.12-17, 2001 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 0 Sayı: 20
  • Basım Tarihi: 2001
  • Dergi Adı: ÇÜ Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.12-17
  • Çukurova Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Farklı ad durumlarıyla kullanılan ilgeçler değişik çalışmalarda konulaştırılmaktadır.
Ancak bu ilgeçlerin nasıl öğretileceğine ilişkin öneriler çok kuramsaldır; bu tür öneriler
yerine geleneksel “bulunma bildiren” ya da “yön bildiren” ayrımının ya da “wo” / “wohin”
sorularının öğrenmeyi daha kolaylaştırıldığı deneysel bir çalışmayla kanıtlanmıştır. Ayrıca ilgeçlerin bağlı oldukları eylem ile bir bütün biçiminde öğrenilmesi / öğretilmesi
önerilmektedir.

Das Kasusproblem nach Wechselpräpositionen wird in verschiedenen Beiträgen
thematisiert. Diesbezügliche Didaktisierungsvorschläge sind aber zu theoretisch.
Stattdessen wird - auf einer empirischen Untersuchung beruhend - für die traditionelle
Dichotomie lokal vs. direktional bzw. für die Fragen wo vs. wohin als bewährte Methoden zur Ermittlung und Darstellung des Kasus plädiert und empfohlen, dass sich syntaktisch divergierende bedeutungsnahe Verben holistisch didaktisiert werden.