Reggio Emilia Approach in Preschool Education


Aslan D.

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.14, no.1, pp.75-84, 2005 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Review
  • Volume: 14 Issue: 1
  • Publication Date: 2005
  • Journal Name: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.75-84
  • Çukurova University Affiliated: Yes

Abstract

Reggio Emilia, educational movement, started by the villager women’s interference, recently have been come an education approach accepted by worldwide. This article has been constructed to find out the history, philosophical bases, training occasion, teacher and students’ role, and education program of Reggio Emilia approach

Köylü kadınların girişimi ile başlatılmış bir eğitim hareketi olan Reggio Emilia bugün dünya çapında kabul gören bir eğitim yaklaşımı haline gelmiştir. Bu makale Reggio Emilia yaklaşımının tarihçesini, felsefi temellerini, eğitim ortamını, öğretmen ve öğrenci rolünü ve eğitim programını ortaya koymak üzere hazırlanmıştır.