Medya ve İletişim Çalışmalarının İçerisi-Dışarısı


TÜRKOĞLU N.

Methodos: Kuram ve Yöntem Kenarından, Dilek Hattatoğlu, Gökçen Ertuğrul, Editör, E Yayınları, Anahtar Kitaplar, İstanbul, ss.281-296, 2009

  • Basım Tarihi: 2009
  • Yayın Evi: E Yayınları, Anahtar Kitaplar
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Sayfa Sayısı: ss.281-296
  • Editörler: Dilek Hattatoğlu, Gökçen Ertuğrul, Editör

Özet

“Medya ve İletişim Çalışmaları” disiplinlerarası olguları konu ederek, hem ‘yaygın medya ve onun izleyicileri olan merkez(ler) ve alternatif medya ve onun izleyicileri/kullanıcıları olan çevre(ler)’ arasında sürekli gidip gelen hem de sarmaşık ilişkilerin kesiştiği bir alanda gezinir. Medya ve iletişim eğitimi de, bir yandan günlük medya ile yüz yüze gelen öğrencilere mesleki beceriler kazandırmak ve bu becerilerin kullanımı için ideal yollar göstermekle, bir yandan da üniversiter eğitimin gereği entelektüel soyutlama, tahayyül etme donanımı sağlamakla, yani sistematik bilgi ve deneyimin kesiştiği bir kenarda durmakla yükümlüdür adeta. Kendisini toplum içindeki iletişim sorunlarıyla ilgilenir halde bulan akademisyenlerin, medyaya “düşman olanlar” ile “hayran olanlar” kamplaşmasının ötesinde, kendi deneyimlerini nesneleştirerek araştırmaya konu edebilmeleri mümkündür. Eski resmi televizyon spikerleri gibi tamamen kişisellik dışı bir tutkusuzluk ya da yeni moda, “sahnede olduğuma göre her şeyi yapmam mubahtır” tarzı kişisel iç dökmeden öte gitmeyen teşhircilik yollarından birini seçmeden, bize ait ama biricik olmayan deneyimleri kendi araştırmalarımıza dahil edebiliriz.