Le nombre de travaux traitant de l’aspect et du temps augmentent de plus en plus dans le domaine de l’acquisition de langue étrangère. La présente étude vise à examiner les préférences aspecto-temporelles dans les récits oraux des apprenants turcs. A cet effet, deux dessins animés ont été passés aux apprenants pour qu’ils fournissent des données orales. Les résultats de l’analyse de ces données ont montré que l’aspect lexical n’avait pas de contôle sur les choix de temps des apprenants.
Dil edinimi alanında, zaman ve görünüş edinimi ile ilgili çalışmalar gün geçtikçe artmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Fransızca konuşan Türk öğrencilerin sözel üretimlerindeki eylem ve görünüşleri incelemektir. Bu doğrultuda, öğrencilere Fransızca iki ünlü çizgi sinema izletilmiş ve her katılımcıdan filmlerle ilgili sözel anlatı verileri elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinin ardından ulaşılan sonuçlar öğrencilerin sözel anlatılarında kullanacakları zamanı seçmelerinde sözlüksel görünüşün etkili olmadığını göstermiştir.