Atıf İçin Kopyala
Atam O., TEKDAL M.
I. Bilgisayar ve Ögretim Teknolojileri Sempozyumu, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2007, ss.635-651
-
Yayın Türü:
Bildiri / Tam Metin Bildiri
-
Basıldığı Şehir:
Çanakkale
-
Basıldığı Ülke:
Türkiye
-
Sayfa Sayıları:
ss.635-651
-
Çukurova Üniversitesi Adresli:
Evet
Özet
Bu çalışmada, Fen ve Teknoloji dersi ısı-sıcaklık konusunda hazırlanan simülasyon
tabanlı bir yazılımın İlköğretim 5.sınıf öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisi
araştırılmıştır.
Çalışma 2005-2006 öğretim yılında Osmaniye Merkez Münire Hanım İlköğretim
Okulu’ndaki 5. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemi 36’sı deney ve 36’sı
kontrol grubu olmak üzere 72 öğrenciden rastgele seçilerek oluşturulmuştur. Kontrol grubuna
mevcut yöntem uygulanırken, deney grubuna ise araştırmacılar tarafından geliştirilen
simülasyon temelli, oluşturmacı yaklaşıma dayalı olarak geliştirilen yazılım doğrultusunda
öğretim yaptırılmıştır.
Araştırmacılar tarafından geliştirilen 26 soruluk akademik başarı testi, öntest, sontest
ve kalıcılık testi olarak gruplara uygulanmış ve veriler toplanmıştır. Yapılan analiz sonucunda
deney ve kontrol grupları arasında öğrencilerin akademik başarıları açısından deney grubu
lehine anlamlı bir fark bulunmuş olup, öğrenilen bilgilerin kalıcılığı açısından da yine deney
grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.