in: Eğitimde Yapay Zekayla Değişen Paradigmalar Güncel Araştırmalar, Funda DAĞ, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.59-80, 2024
Yapay zekâ, önceki dijital teknolojik değişikliklerden birkaç açıdan farklı görünmektedir; ... yapay zeka eşi benzeri görülmemiş bir gelişim hızına sahiptir (OECD, 2023). Bu çalışma sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının eğitimde yapay zeka teknolojilerine ilişkin görüşlerinin ve kullanım durumlarının belirlenmesi amacı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını Mersin Üniversitesinde 4. Sınıf öğrencisi olan 6 sınıf öğretmeni adayı ve Mersin ili Yenişehir ilçesinde görev alan 9 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcı seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden kartopu yöntemi kullanılmıştır. Veri toplamak için katılımcılar ile görüşme formları dahilinde görüşmeler gerçekleştirilmiş, hazırladıkları ders planları döküman incelemesi ile incelenmiş, yapay zekanın kullanıldığı dersler gözlemlenmiş ve alan notları tutulmuştur. Toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Bulgulara göre katılımcıların yapay zeka teknolojileri hakkında farkındalıkları olduğu, daha önce eğitim amacı ile kullandıkları, daha çok üretken yapay zeka araçları hakkında bilgi sahibi oldukları ve kullanım amaçlarına ulaştıkları sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlara uygun, gelecek araştırmalara yol göstermesi amacıyla önerilerde bulunulmuştur.