Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, cilt.3, sa.2, ss.26-31, 2020 (Hakemli Dergi)
Son yıllarda, araç maliyetini azaltmak, yakıt tüketimi ve egzoz emisyonlarını en
aza indirerek çevre dostu araçlar üretmek otomotiv endüstrisinin ve
araştırmacıların vurguladığı ana konular arasındadır. Bu şekilde çevre dostu olan
araçlar üretilecek ve zararlı gazlar doğaya daha az salınacaktır. Bu çalışmanın ana
konusu atık kauçuk granül malzemesi kullanarak daha hafif bir yarış kanadı elde
etmektir. Doğrudan daha hafif malzemelerden araçlar üreterek araçların yakıt
tüketimini ve egzoz emisyonlarını azaltmak mümkündür. Son yıllardaki hafiflik
çalışmaları, daha iyi mekanik özelliklere sahip olan ve çok daha hafif parçaların
üretilmesini sağlayan kompozit malzemelerin üretimi ile sağlanmaktadır. Bu
çalışmada, köpük çekirdek gövdesi ve atık kauçuk granül uygulamasının Formula
yarış aracı kanatlarına uygulanmasını karşılaştırmak için sonlu eleman analizi
yöntemi kullanılmıştır. Analiz sonuçları şekillerde toplam deformasyon ve VonMises gerilmelerinin dağılımı olarak sunulmuştur. Sonuç olarak, atık kauçuk
granül malzemesinin hem daha iyi mekanik özelliklere hem de makul maliyete
sahip olduğu ve yarış araçlarında kullanılabileceği bulunmuştur. Özellikle,
kilogram başına kullanılan parçaların maliyetinin onda bir oranında azaldığı
görülmüştür.
In recent years, reducing the cost of vehicles, fuel consumption, and producing
environmental-friendly vehicles by minimizing exhaust emissions are the main
topics that the automotive industry and researchers emphasize. In this way, more
environmental-friendly vehicles will be produced and harmful gasses will be
released less into nature. The main subject of this study is to obtain a lighter race
wing by using waste rubber granule material. Reducing the fuel consumption and
exhaust emission emissions of vehicles is possible by producing vehicles directly
from lighter materials. The light weighting studies in recent years are provided by
the production of composite materials that have better mechanical properties and
enable the production of much lighter parts. In this study, a finite element analysis
method was used to compare the application of foam core body and waste rubber granule application to formula vehicle racing wings. The results of the analysis are
presented in the figures as distribution of total deformation and Von-Mises
stresses. As a result, it has been found that the waste rubber granule material has
good mechanical properties and reasonable cost, and it can be used in racing
vehicles. In particular, it has been found that the cost of parts used per kilogram is
reduced by a tenth.