Working the Problem: Finding Solutions to Student Dissatisfaction in EAP for Engineering.


Creative Commons License

KIRKGÖZ Y.

TESOL VOICES: INSIDER ACCOUNTS OF CLASSROOM LIFE?HIGHER EDUCATION, Tim Stewart, Editör, Tesol International Publishers, Wirginia, ss.15-22, 2017

  • Basım Tarihi: 2017
  • Yayın Evi: Tesol International Publishers
  • Basıldığı Şehir: Wirginia
  • Sayfa Sayısı: ss.15-22
  • Editörler: Tim Stewart, Editör

Özet

Mühendislik Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi

 

Bu çalışma, üniversite eğitimlerinin İngilizce olarak alan birinci sınıf Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Bölümü öğrencilerine Problem Temelli Öğrenme kuramlarına dayalı yeni bir Akademik İngilizce dersinin tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesini açıklamaktadır. Elektrik-Elektronik Bölümü bütün alan derslerini İngilizce olarak vermektedir. Öğrencilerin bu bölümü tercih etmelerinin başlıca nedeni alanlarında İngilizce yayınlanmış yayınları takip edebilmeleri ve daha iyi olanaklarda iş elde edebilmeleri içindir (Kırkgöz, 2015). Akademik İngilizce dersinin yeniden tasarlanmasının sebebi öğrencilerin daha önceki geleneksel öğretmen-odaklı, ders kitabına dayalı ve sınav-odaklı uygulamalardan memnun kalmadıklarından dolayıdır.  Öğrenciler bu uygulamaların mühendislik alanıyla bağlantılı olmadığı sonucuna varmışlardır.

 

 

WORKING THE PROBLEM: FINDING SOLUTIONS TO STUDENT DISSATISFACTION IN EAP FOR ENGINEERING

 

This chapter describes my experience of designing, implementing, and evaluating an innovative English for Academic Purposes (EAP) course based on the principles of Problem-Based Learning (PBL) for the first-year undergraduate students in the Electrics-Electronics Engineering Department (EED) of a state university in Turkey. The EED is an English-medium department, offering subject courses in the medium of the English language. The fundamental reason students choose to enter an English-medium department is to keep up with global developments to enhance their employment prospects, because most publications are in English (Kırkgöz, 2015). The impetus for change and innovation in designing the EAP course described in this chapter is largely based on dissatisfaction expressed by EED students. Survey feedback I received from the students indicated that they were bored with their EAP classes because of the traditional teaching strategies that were used. That is, the lessons were mainly teacher-centered, exam-oriented, and followed a textbook. Students were dissatisfied because of their inability to find any connection between course tasks and their major discipline of engineering.