Firmaların rekabet üstünlükleri zaman içerisinde değişim göstermektedir. Rekabet üstünlüğü bir dönem; üretim hacmi, düşük maliyet, esnek üretim ve toplam kalite iken günümüzde ise; bilgi, sürekli yenilik ve pazara en kısa sürede yeni ürün sunma en önemli rekabet üstünlüğü olarak görülmektedir. Batı orijinli firmalar ile Japon firmalarının bilgiye epistemolojik ve ontolojik açıdan yaklaşımları farklılıklar göstermektedir. Firmaların sürdürülebilir rekabet üstünlüğü kazanabilmelerinde bilginin üretilmesinin ve özellikle kapalı bilginin sosyalleştirilmesinin önemi büyüktür. Firmaların sürdürülebilir rekabet üstünlüğü kazanmalarında önemli rolü olduğu öngörülen faktörler; örgütsel bilgi üretimi, yeni ürün geliştirme modeli ve Ar-Ge yatırımları ile bu faktörler arasındaki ilişkiler çalışma kapsamında ortaya konulmaya çalışılmaktadır.
Competitive advantages of firms may change over time. Once competitive advantage referred to production capacity, lower costs, flexible production, and total quality management, however, today it refers to continuous innovation, new product development in the shortest time periods, and knowledge management. Western firms and Japanese firms differ in their perspectives regarding knowledge in terms of epistemology and ontology concepts. Knowledge creation and socialization of tacit knowledge has great substance for firms in order to maintain sustainable competitive advantage. In this study, we focus on organizational knowledge creation, new product development, and R&D, which are considered to have significant role for firms in maintaining sustainable competitive advantage, and the relationships among them.