Sanat eseri, kendisini taşıyan malzeme ile maddi bir bütünlük içinde yer alır. Var olan diğer nesnelerle fiziksel olarak ortak özelliklere sahiptir. Ancak eser, malzemeyle olan ilişkisi ve üretim yöntemi itibariyle onlardan ayrılır. Bu çalışmanın amacı, bu ayrımın nasıl gerçekleştiğini tartışmak ve eserin, diğer var olanlar içinde nasıl konumlandığı hususunu incelemektir. Bunun için, Heidegger’in sanat hakkındaki görüşleri merkez alınmıştır. çünkü Heidegger, sanat eserini, onu nesneye indirgeyen her türlü tanımlamanın dışında ele alır. Heidegger’e göre sanat eseri, varlıkla ve hakikatle olan bağlantısı üzerinden incelenmeli-dir. Ancak bu sayede sanat eserinin bir eser olarak ne anlama geldiği anlaşılabilir.
An artwork exists within a material integrity with the material it embodies. It shares physical characteristics with other existing objects. However, the artwork distinguishes itself through its relationship with the material and its method of production. This study examines how this distinction occurs and how the artwork positions itself among other existing entities. To this end, Heidegger's views on art have been taken as the central focus. This is because Heidegger approaches the artwork beyond any definition that reduces it to an object. According to Heidegger, an artwork should be examined through its connection with being and truth. Only in this way can the meaning of the artwork as a work be understood.